Zorgverzekering 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Zorgverzekering 2026

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:55

Het is weer zover... tijd om te gaan shoppen naar een nieuwe zorgverzekering, of om te blijven waar je zit.
Misschien kunnen we elkaar weer helpen met tips en adviezen.

Iedereen heel veel succes met kiezen!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Zorgverzekering 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:26

De prijzen blijven nagenoeg hetzelfde. Denk dat het dit jaar weinig uitmaakt.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:31

Wij zitten al jaren bij dsw en zie dat niet vlug veranderen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:31

Ik zit bij VGZ en las dat die de premie met €3 verlaagt. Waarschijnlijk blijf ik dus zitten waar ik zit.

Edit: wel zou ik evt mijn premie een jaar vooruit willen betalen, volgens mij krijg je dan een kleine korting. Hebben jullie dit weleens gedaan?

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:44

Ipsilonka schreef:
Wij zitten al jaren bij dsw en zie dat niet vlug veranderen.

Hier idem ook ivm fysio daar het hoogste is wat ik gezien had.:)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:59

Mars schreef:
Ik zit bij VGZ en las dat die de premie met €3 verlaagt. Waarschijnlijk blijf ik dus zitten waar ik zit.

Edit: wel zou ik evt mijn premie een jaar vooruit willen betalen, volgens mij krijg je dan een kleine korting. Hebben jullie dit weleens gedaan?

Elk jaar. En dan boek ik elke maand van mijn lopende rekening naar de spaarrekening weer automatisch terug. Scheelt een paar euro, maar geeft me vooral rust.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:18

Mars schreef:

Doe ik jaarlijks. Maar dat is voornamelijk omdat het 'aftikken wat je aftikken kan' is. Gevoelsmatig rond ik het liefst in het begin van het jaar al een hoop geldzaken af om zo de rest van het jaar weer op te kunnen potten. :o Het schijnt onderaan de streep weinig uit te maken of je in 1 keer betaalt met een korting van 30 euro of dat je het bedrag opdeelt en op die manier nog wat rente ontvangt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:21

Mars schreef:

Ja ik doe dat standaard en daarnaast mijn eigen risico ook per maand vooruit. Die gaat ( helaas) altijd op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:26

Altijd fijn dat bokt hier elk jaar een topic over heeft, anders zou ik er echt niet aan denken om over te stappen :))

Ik betaal ook altijd in een keer. Dan ben ik er vanaf, hoef ik niet steeds in de gaten te houden of er genoeg op de rekening staat voor de automatische afschrijvingen, en ik vind het wel fijn dat ik elke maand wat zorgtoeslag binnen krijg waar ik dan mee kan doen wat ik wil :))

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:38

Ik zit ook al jaren bij DSW en blijf daar ook zeker.
Enige waar ik over twijfel is de aanvullende verzekering. Heb nu de AV Top, die kost 51 euro per maand volgend jaar.
Denk dat ik die ga stoppen of overstap naar de eenvoudigste aanvullende verzekering.
Eerder haalde ik ruim de kosten eruit door fysio maar die valt voor mij nu helemaal onder de basisverzekering zonder dat ik steeds weer de eerste 20 behandelingen zelf moet betalen.
Dan blijft er alleen tandartskosten over wat bij DSW onder de aanvullende valt en ik denk niet dat daar die 600 euro per jaar uit kan.
Hoe berekenen jullie of een aanvullende verzekering nut heeft?

Het eigen risico wordt hier in februari altijd volledig afgeschreven, dan ben ik er al ruim doorheen :+
En de betaling van de zorgverzekering doe ik ook altijd meteen in januari in 1x.
Dan doet het maar 1x pijn…

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:19

Tink89 schreef:
Mars schreef:

Elk jaar. En dan boek ik elke maand van mijn lopende rekening naar de spaarrekening weer automatisch terug. Scheelt een paar euro, maar geeft me vooral rust.

Ik deed dit voorheen, maar vorig jaar was de spaarrente hoger dan de korting, dus dan is het voordeliger om het zo lang mogelijk op de bank te laten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:25

Ik zat altijd bij Zorg en Zekerheid maar vond dat zo duur worden. Ben afgelopen jaar overgestapt naar VinkVink, krijg je ook Headspace en nog wat apps bij. Ik vond het verder prima eigenlijk, maar heb ook niks gehad (op vaste medicatie na). Moet nog even nadenken of ik overstap of niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:31

Ook ik ben een DSW plakker, ik heb nog niet eerder zo'n fijne verzekeraar gehad.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 51 min geleden

Sinds vorig jaar bij DSW en ik blijf daar zitten.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12 min geleden

Ik zit nu al jaren tevreden bij DSW. Echter dit jaar twijfel ik.
mijn fysio heeft namelijk besloten geen contract aan te gaan met DSW (en nog 1 andere, ditzo dacht ik) wegens de lage tarieven die DSW aan de fysio schijnt te betalen..

Dus of andere fysio praktijk.
Of andere zorgverzekering.. Word nog even goed uitzoeken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 8 min geleden

Hier nog een, totaal geen klachten over en zit er al een aantal jaar :j