Mijn ene bus gaat weg, de andere is er al maar deze heeft twee schuifdeuren (veel handiger in dagelijks gebruik) in plaats van 1 schuifdeur waardoor mijn matras niet meer kan hangen waar hij normaal hangt.
En zal ik iets anders moeten gaan verzinnen. En we komen er niet uit wat handig is.De ruimte is beperkt
moet flexibel/eruit te halen/wegklapbaar zijn als mijn scootmobiel mee moet of iets anders groots. Met wat uittesten kan overdwars slapen ook. Dat is het voordeel van klein zijn.
En de twee niet te missen wielkasten moet ik omheen werken. De achterdeuren zijn minder goed bereikbaar door de oprijplaat die ook wat lengte ruimte inpikt. Ik zoek dus een oplossing voor slapen/zitten. Bij voorkeur in een keer met opbergruimte eronder voor bakken met kookspullen, eten en eventuele kleding. Gezien de maten moet ik iets ombouwen of zelf maken vanaf niks.
Kwa slaapbreedte zou 100 cmal kunnen hoewel krap voor de zeldzame keren dat er twee mensen moeten slapen. Maar praktischer voor zitten als het niet opgeklapt kan worden. 110/120 cm geeft net even wat meer plek maar dan blijft er iets minder ruimte over als het lengte slapen wordt. In de lengte is 175 eigenlijk al voldoende, iets korter kan ook.
Maar hoe het op te lossen? Schuiven? Klappen? Stapelen? Een geheel zonder dat.
Ik weet dat er iemand ooit een bus heeft omgebouwd tot een volledige camperbus met een handig in elkaar schuif bed maar ik kan dat niet meer terugvinden.