Ik ben op zoek naar DE carrière die bij mij past. Omdat ik het gevoel heb dat ik nog lang niet alle leuke banen ken die er bestaan, ben ik benieuwd wat jullie doen voor werk. Maar... ik wil het alleen horen als je dol bent op je baan en dan wil ik ook weten waarom je zo dol bent op je baan!
Over mijzelf: ik heb HBO Journalistiek gestudeerd aan Windesheim, voordat ik deze studie begon heb ik een blauwe maandag 1e graads docent Engels gestudeerd. Ik kwam er na 2 weken achter dat dit echt niet wat voor mij is. Wat dan wel? Iemand zei tegen mij: je bent toch goed in schrijven? Ga daar wat mee doen!
Niet omdat het mijn passie was, maar omdat ik het wel goed kon, ben ik dus begonnen met Journalistiek. Na de studie begonnen als zzp'er en dit doe ik eigenlijk nog steeds (op een heuuul laag pitje, voor erbij/ernaast). Andere vaste banen waren altijd in de marketing. Vorig jaar besloot ik uiteindelijk: marketing word ik ongelukkig van.
Maar... wat dan wél?
Op die vraag heb ik nog steeds geen antwoord. Ik ben nu inmiddels een jaar bezig met de opleiding tot hondentrimmer en ik begin nu toch ook weer helaas te voelen: dit is het niet. Ik wil het wel afmaken want tja, ik ben nu toch al zo ver (hoewel het tevens voelt alsof ik dit nooit ga kunnen, het is een serieus moeilijk beroep).
Daarnaast heb ik voor extra kennis een thuisstudie dierenartsassistente proberen te volgen. Juist, proberen... want 2 weken geleden had ik het examen en ik haalde een 4,4.
Ahum. Ook onderschat. Of misschien ben ik gewoon niet meer zo flexibel als toen ik studeerde. (of niet zo slim
)Ik heb gedacht aan iets met paarden (ik wil graag iets voor mezelf beginnen en zie daar in de paardenwereld weinig mogelijkheden toe... vooral omdat nu gezeur is over osteophatie etc... anyways) en ik heb gedacht aan iets van hondenuitlaatservice, of hondenpension... maar daar komen ook erg veel regels bij kijken.
Ik heb gedacht aan de zorg... maar ik wil dus liever zzp'er worden + een hele nieuwe opleiding in de zorg is me even te veel nu. En mensen uit de zorg raden het allemaal af om in de zorg te gaan. (same met psychologie)
Ik heb inmiddels zoiets van: dan ga ik wel weer even de horeca in for the time being, dat vond ik altijd wel erg leuk en dan heb ik tenminste even iets en voel ik me weer even nuttig want op dit moment is het allemaal best wel even heel erg stom allemaal. En zit ik best in een dip.
Een vriendin zei: ik vind het juist knap van je dat je niet in je kantoorbaan blijft zitten en iets zoekt!
Dat is misschien zo, maar voor mijn gevoel ben ik nog op het zelfde punt als een jaar geleden en dat voelt niet fijn.
dus... wie weet er een leuk beroep waar ik nog niet aan heb gedacht? Ik ben namelijk eventjes radeloos.

als administrateur.