Tijdverlenging bij toets

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikkeniet

Tijdverlenging bij toets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:38

Mijn zoon is dit schooljaar op een nieuwe school begonnen, en heeft oa autisme en dcd.
Op grond hiervan heeft hij tijdens toetsen recht op tijdverlenging.
Wat we pas vandaag te horen hebben gekregen. Op zijn vorige school waren er geen toetsweken.
Nu is gisteren de toetsweek begonnen, en heeft hij gisteren bij scheikunde de laatste 2 vragen niet kunnen maken.
Bij de toets Frans konden school eerst de toets niet vinden, en toen ze die hadden gevonden na 15 minuten bleek er 1 exemplaar te weinig te zijn, en natuurlijk was dat bij onze zoon.
Dus ook hierdoor nog eens 5minuten later kunnen beginnen dan de rest van zijn klas.
Ik heb te horen gekregen dat we daar nu een klacht over kunnen indienen bij de rector.
Iemand een idee wat er dan gebeurd?

Vandaag had hij gelukkig geen toetsen, en na mijn telefoontje ligt er voor de rest van zijn schooltijd wel een kaart.

Sheran

Re: Tijdverlenging bij toets

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:41

In welke klas zit je zoon? Indien het geen eindexamen is hangt het helemaal van de school af.

Goof

Re: Tijdverlenging bij toets

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:56

Nee joh, niet meteen een klacht indienen.
Even mailen naar desbetreffende docenten met mentor in de cc en aangeven dat je zoon recht heeft op tijdverlenging. Vraag gewoon of hij de toets nog even mag afronden en dan is dat opgelost.
Laat de mentor het even goed communiceren naar collega's en in het LVS (Som of Magister oid) zetten en dan komt alles goed.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:07

Goof schreef:
Even mailen naar desbetreffende docenten met mentor in de cc en aangeven dat je zoon recht heeft op tijdverlenging. Vraag gewoon of hij de toets nog even mag afronden en dan is dat opgelost.
Laat de mentor het even goed communiceren naar collega's en in het LVS (Som of Magister oid) zetten en dan komt alles goed.

Ik doe dit inderdaad liever, dan meteen een klacht indienen.
Praten/ emailen met elkaar lost vaak meer op, dan er bot op ingaan.

Zoon zit in 4VWO.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:09

Goof schreef:

Nou dit idd.
Het zijn maar 2 toetsen, niet gelijk gaan stressen, daar heeft je zoon ook niks aan.

Had hij de Frans toets ook niet af?
Zou eerst de cijfers afwachten.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:11

Vraag ook even na of er geen “tijdsverlengers lokaal” is.

Want een klaslokaal waar bijna alle leerlingen al naar buiten wandelen is niet echt een ideale plek om geconcentreerd verder te werken.
Of kijk of je zoon tijdens toetsen een plek in het lokaal heeft waar er zo min mogelijk afleiding is als de rest vertrekt.

Mijn dochter zat altijd in een hoek zo ver mogelijk van de deur af waarbij er dus voor of achter haar en aan één kant naast haar, geen “beweging” was.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:15

ikkeniet schreef:
Goof schreef:

Ik doe dit inderdaad liever, dan meteen een klacht indienen.
Praten/ emailen met elkaar lost vaak meer op, dan er bot op ingaan.

Zoon zit in 4VWO.

Nou, morgen rustig een mailtje typen dan en het advies van de klacht lekker naast je neerleggen. Komt gewoon goed.