Ik werk voor een softwarebedrijf waar ik bijna 5 jaar geleden ben begonnen als 4e werknemer in NL. Ik startte als office manager, maar was eigenlijk manusje van alles. Daarnaast hadden we nog 3 programmeurs in het buitenland. Inmiddels hebben we 12 werknemers hier en 5 programmeurs in het buitenland. Er wordt veel thuisgewerkt, 1 dag in de week zijn we met 6-7 werknemers van de 12 samen op kantoor.
Toen ik er net werkte, waren de lijntjes natuurlijk heel kort met 4 werknemers hier. Inmiddels is een groot deel van de werkzaamheden die ik toen deed, verspreid over nieuwe functies. Je merkt erg goed dat we een snelgroeiend bedrijf zijn en dat brengt zo nu en dan fricties met zich mee, klein en groot.
We willen een centrale plek waar we dit soort dingen kunnen noteren en waar we 1x in de X tijd doorheen kunnen lopen zodat we er een prio aan kunnen geven en aan de hand daarvan kunnen bepalen wat we snel op willen gaan pakken. Dit kunnen uiteenlopende punten zijn van 'ik moet altijd lang zoeken voordat ik de template voor een offerte kan vinden, dus deze staat op een onlogische plek. Kunnen we een logischere plek bedenken?', 'Een contactpersoon geeft aan weg te gaan bij de klant, wie werkt dit bij in ons ERP? Dus wie maken we hier vanaf nu verantwoordelijk voor?' tot 'Vroeger hadden we productbeschrijvingen die we meestuurden. Sales doet dit nu niet meer. Kunnen we deze up to date maken en weer mee gaan sturen?'.
Er zijn vast meer mensen die voor een groeiend bedrijf hebben gewerkt en hier tegenaan zijn gelopen. De simpelste oplossing is natuurlijk om dit in een gedeelde excel bij te houden, maar wellicht zijn er bokkers die een veel beter idee hebben?

) voor belangrijke bestanden, dagelijkse overdracht en inderdaad als een soort van actielijst enz.