Punten waar je tegenaan loopt bijhouden (werk)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Jortje

Punten waar je tegenaan loopt bijhouden (werk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:29

Aangezien bokt altijd goede ideeën heeft :D

Ik werk voor een softwarebedrijf waar ik bijna 5 jaar geleden ben begonnen als 4e werknemer in NL. Ik startte als office manager, maar was eigenlijk manusje van alles. Daarnaast hadden we nog 3 programmeurs in het buitenland. Inmiddels hebben we 12 werknemers hier en 5 programmeurs in het buitenland. Er wordt veel thuisgewerkt, 1 dag in de week zijn we met 6-7 werknemers van de 12 samen op kantoor.
Toen ik er net werkte, waren de lijntjes natuurlijk heel kort met 4 werknemers hier. Inmiddels is een groot deel van de werkzaamheden die ik toen deed, verspreid over nieuwe functies. Je merkt erg goed dat we een snelgroeiend bedrijf zijn en dat brengt zo nu en dan fricties met zich mee, klein en groot.

We willen een centrale plek waar we dit soort dingen kunnen noteren en waar we 1x in de X tijd doorheen kunnen lopen zodat we er een prio aan kunnen geven en aan de hand daarvan kunnen bepalen wat we snel op willen gaan pakken. Dit kunnen uiteenlopende punten zijn van 'ik moet altijd lang zoeken voordat ik de template voor een offerte kan vinden, dus deze staat op een onlogische plek. Kunnen we een logischere plek bedenken?', 'Een contactpersoon geeft aan weg te gaan bij de klant, wie werkt dit bij in ons ERP? Dus wie maken we hier vanaf nu verantwoordelijk voor?' tot 'Vroeger hadden we productbeschrijvingen die we meestuurden. Sales doet dit nu niet meer. Kunnen we deze up to date maken en weer mee gaan sturen?'.
Er zijn vast meer mensen die voor een groeiend bedrijf hebben gewerkt en hier tegenaan zijn gelopen. De simpelste oplossing is natuurlijk om dit in een gedeelde excel bij te houden, maar wellicht zijn er bokkers die een veel beter idee hebben? :D

zonnebloem18

Re: Punten waar je tegenaan loopt bijhouden (werk)

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:40

Wij hebben in Teams een plannerbord.
Iedereen kan daar iets inzetten en tijdens onze overleggen wordt er gekeken naar wat er als eerste opgepakt kan worden en wat op de backlog gaat.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:43

Actielijst voegen bij een vergadering?
Inderdaad in een tabel. Het risico van een lijst maken is dat niemand er meer verantwoordelijkheid voor neemt om het op te lossen. En het dus voor de show geschreven wordt.

Zo kun je regelmatig bespreken hoe het ervoor staat.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:49

Planning maken in Teams en deze dan bv 1x per week doorspreken en aan een eigenaar toekennen.

Dan per eigenaar de lijst door, zijn er updates of vragen? Dan kan iedereen ook gelijk afvinken wat gereed is en zie je als je de boel voorziet van een inbrengdatum en startdatum, hoe lang zaken blijven plakken.

In het begin is dit even wennen en kost het tijd, maar als iedereen eenmaal er mee werkt, hoeft het echt niet lang te duren.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:52

Bedankt voor de reacties al!
Ik zie o.a. een plannerbord en planning maken in Teams. Wij gebruiken ook teams, in welke app binnen teams doen jullie dit? Planner?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:55

Wij hadden een hele grote structuur er onder hangen, die ook gekoppeld was met netwerk schijven en OneDrive, maar voor jouw organisatie zou Planner inderdaad afdoende moeten zijn.

Kan je algemene taken maken, toekennen aan mensen enz.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:49

Actielijst kan, andere optie zou een Azure DevOps-board kunnen zijn. Daar kunnen mensen user stories aanmaken voor punten die naar voren komen, die je daarna aan mensen toe kan wijzen en waar je ook updates, bijlagen, etc in kan plaatsen, en statussen aan mee kan geven. Wij werken daar ook mee voor verbeteracties en dan in driewekelijkse sprints, werkt heel erg prettig :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:41

Wij gebruiken sharepoint, en ik gebruik zelf Microsoft To Do.

Ik heb een aantal gedeelde To Do lijsten (bijv voor planning) alsook een aantal privés.

Daar kan je gewoon algemene punten zetten, ev onderverdeling, datums erbij, toewijzen aan iemand en afpunten als het opgepakt is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:49

Ik volg... Hetzelfde probleem hier en ik heb mezelf verantwoordelijk gemaakt voor het oplossen van dit probleem. _O-

Tot zover werk ik met een Google sheets documentje met een collega. Maar we missen vaak informatie en dat moet eigenlijk in een centraal systeem. Wij overwegen een CRM-systeem. :P

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:05

Wij gebruiken vaak Trello voor zulke programma's. Dan kun je zelf kolommen maken, bijvoorbeeld ToDo - in progress - on hold - done. In iedere kolom kun je dan kaartjes maken, met een titel van je issue, je kunt een verantwoordelijke aanwijzen (assign) en een deadline toevoegen. Het kaartje kun je dan simpel verschuiven naar de volgende kolom wanneer je een verder stadium bereikt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:40

Wij gebruiken Onenote. Iedere week een nieuwe pagina, en is opgedeeld in een "check-in", Agenda (hier kan iedereen de punten zelf gedurende de week in zetten), "Previous week actions", "Monitoring actions", "Notes from discussion" en "Actions next meeting". Wanneer de meeting gehouden wordt wordt de MoM rondgestuurd en diegene maakt ook een nieuwe pagina aan voor de volgende week, waar de openstaande acties en nieuwe acties in gezet worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:36

Kanban board in Teams (ik ben geen fan van OneNote hiervoor :D )

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:58

Bedankt voor alle nieuwe input!

Wij gebruiken OneNote voor notities bij vergaderingen, maar ben ik ook niet zo'n fan van. Je hangt er geen eigenaren of datums aan vast.
Ik hoop morgen of volgende week woensdag wat tijd te hebben om wat dingen te gaan testen, dan ga ik in ieder geval de genoemde apps die in Teams zitten eens goed bekijken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:54

Wij hebben in Teams een gezamenlijke map.

Hier zitten alle templates en documenten in. Gesorteerd
Iedereen kan hierbij.
Hiervoor gebruikten wij een schijf.
Eenn gezamenlijke schijf gewoon op de computer.
Je kan daar mappen maken met templates enz maar ook eigen mappen.
Als je een gezamenlijke schijf of gedeelte hebt hoef je niet meer lang te zoeken.

Vergadering bv 1x in de 2 weken en maak een actielijst.
En hou bij hoe staat het ervoor met de actie met datums erbij.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op Vandaag, 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:56

Wij gebruiken Onenote (50 verpleegkundigen in een team :+ ) voor belangrijke bestanden, dagelijkse overdracht en inderdaad als een soort van actielijst enz.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:52

Maik79 schreef:
Wij gebruiken vaak Trello voor zulke programma's. Dan kun je zelf kolommen maken, bijvoorbeeld ToDo - in progress - on hold - done. In iedere kolom kun je dan kaartjes maken, met een titel van je issue, je kunt een verantwoordelijke aanwijzen (assign) en een deadline toevoegen. Het kaartje kun je dan simpel verschuiven naar de volgende kolom wanneer je een verder stadium bereikt.

Wij gebruiken ook Trello. Je kunt ook mailtjes rechtstreeks naar Trello sturen en daar een kaart van maken. Ook kun je bestanden opslaan.
Een alternatief is Clickup.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:21

Volgens mij kun je hier prima het Teams planbord voor gebruiken. Dat is niet een aparte app in Teams maar binnen je teams groepschat.

Wij gebruiken Azure DevOps voor werkinhoudelijke zaken en het planbord van Teams voor alle randzaken zoals die je benoemde.