Niet in winterjas passen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Niet in winterjas passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:06

Hoi allemaal,

Ik weet het echt even niet meer. In Nederland ben ik inmiddels al in talloze winkels geweest, en zelfs in een paar grote steden in Duitsland heb ik mijn geluk geprobeerd. Maar hoe ik ook zoek, ik kan geen jas vinden waar mijn schouders en bovenarmen goed in passen.

Ik sport vrij fanatiek en heb daardoor behoorlijk wat spiermassa opgebouwd in dat gebied. Toch heb ik dit probleem nog nooit zo extreem gehad geen enkele jas lijkt comfortabel te zitten, behalve als ik een maat 44 neem. :+

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik de enige ben met dit dilemma, dus ik hoop dat iemand tips heeft.
Weet iemand misschien een merk of winkel die geschikt is voor vrouwen met wat bredere schouders of gespierdere armen?

Ik zoek een zwarte jas, niet te lang, met een beetje uitstraling. Hij mag getailleerd zijn en liefst ook waterafstotend.

Alvast bedankt voor het meedenken! :D

Marije_jiplover

Re: Niet in winterjas passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:11

Ik denk dat ik je bericht niet begrijp.
Maat 44 is een gangbare maat, dus er zijn jassen waar je wel in past.
Maar kennelijk is dat een maat die je niet wil of kunt dragen om andere redenen?

Wat is je maat voor truien, overhemden of andere bovenkleding?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:13

Marije_jiplover schreef:
Ik denk dat ik je bericht niet begrijp.
Maat 44 is een gangbare maat, dus er zijn jassen waar je wel in past.
Maar kennelijk is dat een maat die je niet wil of kunt dragen om andere redenen?

Wat is je maat voor truien, overhemden of andere bovenkleding?

Maat 44 passen mijn armen in, maar voor de rest kan ik daar in zwemmen. Een jas bied geen warmte als hij veel te groot is.. Ik draag maat 38/40.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op Gisteren, 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:13

Mannenjas die getailleerd is?

En past maat 44 niet verder dan? Want dan neem je die gewoon?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:14

Vandaar mijn vraag, wat is voor overige bovenkleding je maat?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:14

Marije_jiplover schreef:

Ik had mijn bericht al aangepast. 38/40.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:15

Leest mee, ben klein en niet breed, behalve mijn schouders.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:16

Hier uiteindelijk uitgekomen op de heren jassen. Beetje afhankelijk van merk en model maar daar zitten hele prima jassen tussen die je als vrouw heel netjes kan dragen.

Het is hier nog niemand opgevallen dat het een herenjas is in ieder geval. Had het veel eerder moeten doen.

Draag normaal bovenkleding maat 36/S Dus kan prima voor verder rankere personen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:19

Bij wehkamp verkopen ze het merk anytime , je kunt zelf je maat zoeken door wat dingen in te vullen. Lijken me ruime jassen .

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:20

Petrichor schreef:
Marije_jiplover schreef:

Ik had mijn bericht al aangepast. 38/40.

Dan begrijp ik je bericht inderdaad beter, dan is 44 verder wel erg ruim.

Ik denk dat je dan idd eens bij heren jassen moet gaan kijken, daar komt het postuur met brede schouders en bovenarmen vaker voor dan bij vrouwen, denk ik.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

Ik zou kijken bij de herenjassen. Bij Bever of America Today zijn waarschijnlijk wel jassen te vinden die wat meer 'genderneutraal' zijn.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:44

Heren jassen is inderdaad een idee, ga ik morgen even naar kijken!

Bever ben ik al geweest, maar ondervond daar het zelfde probleem. Er was 1 jas van hun eigen merk die wel redelijk paste, maar daar voelde ik mij niet prettig in omdat er weinig model aan de jas zat.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:00

Dit is ongeveer mijn probleem ook. Ik heb van nature al brede schouders & sinds ik met gewichtheffen en gevechtsport bezig ben zijn mijn schouders nog breder geworden. Groter probleem nog is dat ik ook nog een redelijke cupmaat heb (help). Oversized voor vrouwen is vaak zelfs te klein op shouders/borst en een gigantische zak rond mijn middel. Ziet er echt stom uit.
Ik heb het deels opgegeven om me comfortabel te voelen. Als ik voor mijn werk op kantoor een net hemd aandoe en dat is in katoen dan kan ik mijn schouders niet ontspannen of mijn armen omhoog doen. Als dat hemd uit zijde is kan ik vaak wel beter bewegen, zeker als ik 1 maat groter neem. Omdat die stof dan mooier valt komt dat niet zo slonzig en zak-achtig over. Dat helpt dus. Voor een jas kan je op een gladde voering letten?

Voor nette jassen: koop dingen die op maat gemaakt kunnen worden, mannen/vrouwen kledij eender. Ja, da's een extra kost. Of doe het zelf.
Voor Niet-nette jassen: kijk bij echte outdoor/werkkleding. Engelbert Strauss heeft soms goeie vondsten (kijk ook naar hun mannen t-shirts, die zijn fantastisch)

Ik weet niet van waar ik het juist gehaald heb... maar ik heb ook beseft dat ik mijn rug anders moet trainen. Meer als een klimmer dan als een roeier. Dus meer vanboven naar beneden denken. Ik deed het voor gevechtsport andersom en daarmee is mijn rug breder geworden. Dat zijn ook centimeters die krap zitten.
Waarschijnlijk is er een goeie reden waarom zoveel gymfluencers in activewear rondlopen de hele dag en da's comfort...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:09

Ik draag om die reden altijd mannenjassen. Damesjassen zitten of te krap om de schouders, of de mouwen zijn te kort.. of ik neem 3 maten te groot, dan past het om mn schouders maar ploeft om mn buik. Nee hoor, ik begin er gewoon niet meer aan, dan maar een leuke herenjas.