Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

 
 
                                                         Barb schreef:Thuis laden kan ook gewoon in een geaard stopcontact. Je kunt gewoon een laadkabel aanschaffen die daar geschikt voor is, het gaat niet heel snel. Aanschaf van een laadpaal voor aan huis is geloof ik 1500 euro.
                                                         Zertab schreef:Nee eigen terrein, is al een laadpaal en zonnepanelen.
germie schreef:Het grootste nadeel is elke paar 100km meteen 20 tot 25 minuten kwijt zijn om te laden. Dus nee, ik zie geen voordelen in elektrisch rijden. Hou dus met de traagheid van al dat laden ook rekening. Met een tank diesel ben je 1000km verder. Is 5 minuten werk. En tijd is nu eenmaal ook geld. Daar moet je ook rekening mee houden.
Capriootje schreef:germie schreef:Het grootste nadeel is elke paar 100km meteen 20 tot 25 minuten kwijt zijn om te laden. Dus nee, ik zie geen voordelen in elektrisch rijden. Hou dus met de traagheid van al dat laden ook rekening. Met een tank diesel ben je 1000km verder. Is 5 minuten werk. En tijd is nu eenmaal ook geld. Daar moet je ook rekening mee houden.
Dat hoeft niet perse maar ligt aan je situatie. Ik rijd sinds kort elektrisch, lease auto van werk en dat is nou eenmaal beleid. Mijn auto rijd 430 km op een volle accu en rijd ook wat hij aangeeft. Ik laad op kantoor onder werk tijd en 1 á 2x in de week ‘‘s nachts en kom er prima mee uit. Ik sta overdag nooit langs de weg te laden.
 Ben dan wel blij met mijn diesel die ik volgooi voordat ik ga en zeker weet dat ik mij over de brandstof niet druk hoef te maken/ niet hoef te tanken.                                                         
 Kaitlyn schreef:germie schreef:Het grootste nadeel is elke paar 100km meteen 20 tot 25 minuten kwijt zijn om te laden. Dus nee, ik zie geen voordelen in elektrisch rijden. Hou dus met de traagheid van al dat laden ook rekening. Met een tank diesel ben je 1000km verder. Is 5 minuten werk. En tijd is nu eenmaal ook geld. Daar moet je ook rekening mee houden.
Dat hoeft niet perse maar ligt aan je situatie. Ik rijd sinds kort elektrisch, lease auto van werk en dat is nou eenmaal beleid. Mijn auto rijd 430 km op een volle accu en rijd ook wat hij aangeeft. Ik laad op kantoor onder werk tijd en 1 á 2x in de week ‘‘s nachts en kom er prima mee uit. Ik sta overdag nooit langs de weg te laden.
Citaat:Ik zit regelmatig 400/450 km per dag in de auto voor mijn werk, en zou dan op de terugweg toch zenuwachtig worden of ik het ga redden. Helemaal met al die files bij de grenscontrole tegenwoordig.Ben dan wel blij met mijn diesel die ik volgooi voordat ik ga en zeker weet dat ik mij over de brandstof niet druk hoef te maken/ niet hoef te tanken.


germie schreef:Het grootste nadeel is elke paar 100km meteen 20 tot 25 minuten kwijt zijn om te laden. Dus nee, ik zie geen voordelen in elektrisch rijden. Hou dus met de traagheid van al dat laden ook rekening. Met een tank diesel ben je 1000km verder. Is 5 minuten werk. En tijd is nu eenmaal ook geld. Daar moet je ook rekening mee houden.
                                                         8nnemiek schreef:Het zijn vooral mensen zonder elektrische auto die last hebben van range anxiety![]()
Het went echt heel snel om rekening te houden met de range en eventueel 5 minuten te stoppen als je het net niet gaat redden.
En er zijn natuurlijk steeds meer openbare laadplekken waar je bijvoorbeeld tijdens de lunch kan laden als je een hele werkdag onderweg bent.
Het is even omdenken, maar echt niet zo lastig als veel mensen denken.