Zelf een A4 notitieboek ontwerpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Zelf een A4 notitieboek ontwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:41

En dan heb ik het over de inhoud, niet over de kaft of qua plaatjes ofzo :+

Zijn er ook Bokkers bekend met een fijne site waar je zelf de inhoud van je notitieboek kunt ontwerpen? Ik run een hondendagopvang en ondanks dat alles tegenwoordig digitaal is qua administratie vind ik het nog steeds heerlijk om een papieren notitieboek te hebben waar ik per dag de aanwezige honden in bijhoudt, of ze al zijn gefactureerd, moeten eten die dag en of er iets bijzonders is met die hond. Alsook dingen die die dag gedaan moeten en ik zo lekker kan afvinken. *D

We werken nu met A4 Notitieboeken van Leitz en die bevallen goed alleen moeten we zelf elke week de layout opmaken en het zou zo heerlijk zijn als dat al gedaan was!

Iemand ideeën? Of moet ik toch InDesign weer afstoffen? :+

Suzanne F.

Re: Zelf een A4 notitieboek ontwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:15

Canva?

Rosalie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:16

Helemaal zelf ontwerpen heb ik geen tips voor.
Maar misschien in de goede richting; voorheen hield ik een bullet journal bij, maar vond het te veel werk worden om alle (week-)schema’s steeds te maken, dus heb ik voor het huidige jaar een journal/agenda/notitieboek (hoe je het wil noemen) samengesteld bij PersonalPlanner.com. Je kan daar uit verschillende agenda samenstellingen kiezen, extra vlakken per week toevoegen, en allemaal diverse pagina’s bijvoegen. Ik weet niet of je daar iets kan vinden wat helemaal aan de wensen voldoet, maar wellicht wel, dus wilde het toch aan je meegeven!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

hmmm geen idee.

maar kun je niet iets maken in excel (of word) en dat dubbelzijdig printen en en dan kun je ook een heel end vooruit. en anders doe je er nog een ringband omheen (of ouderwets insteekmapje met 2 gaatjes, bestaan die nog?)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:23

Joltsje schreef:
hmmm geen idee.

maar kun je niet iets maken in excel (of word) en dat dubbelzijdig printen en en dan kun je ook een heel end vooruit. en anders doe je er nog een ringband omheen (of ouderwets insteekmapje met 2 gaatjes, bestaan die nog?)

Dit zou ik ook doen, tabel/pagina-opmaak maken in Word, 52 keer printen en je kunt een jaar vooruit :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:26

Als je het er een beetje leuk uit wilt laten zien, zou ik ook Canva pakken :j
Is redelijk gebruiksvriendelijk. Je mag ook InDesign afstoffen, maar stiekem vind ik voor zulke, redelijk eenvoudige dingen, Canva ook altijd wel vrij makkelijk. Daar is een hele bibliotheek aan plaatjes die je erin kan zetten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:54

Ik denk dat je bij personalplanner .com een hoop kan ontwerpen. Ikzelf bestel daar al een paar jaar m'n agenda's en je kan best een hoop kanten op qua inhoud en ontwerp. Ze hebben ooo notenbooks

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:20

Ik denk inderdaad dat canva in theorie best een goede optie is. Mijn vraag is dan vooral, waar zou je dat dan laten drukken, dat nog een beetje in een leuke betaalbare categorie zit?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Lara schreef:
Ik denk inderdaad dat canva in theorie best een goede optie is. Mijn vraag is dan vooral, waar zou je dat dan laten drukken, dat nog een beetje in een leuke betaalbare categorie zit?

Drukwerkdeal?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:36

Suzanne F. schreef:
Lara schreef:

Drukwerkdeal?

Tja, ik vind dat je daar niet perse in de 'leuke betaalbare categorie' zit, als het 50 euro kost (incl btw)en een normaal notitieboekje vaak minder dan de helft daar van kost.

Ik kan me goed voorstellen dat het voor TS alsnog wel waard is voor 50 euro, maar ben wel benieuwd of er alternatieven zijn.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:44

Ik zou het in Canva ontwerpen en op een site als Drukwerkdeal laten drukken.