We hebben recent een gedeelte van een gesplitste woonboerderij gekocht. Hierdoor is het perceel ook gesplitst en moeten we nadenken over de toekomstige indeling.
Dieren & stallen:
We hebben 2 shetlanders, die wil ik het liefste houden browsing paddock / paddock paradise, met eventueel een klein stukje wei. Bak is niet nodig.
Momenteel is er een paardenstalletje aanwezig (zie overzichtsfoto) maar op de lange termijn (> 5 jaar) overwegen we een grote kapschuur inclusief inloopstal voor de pony’s, overkapping voor de trailer/auto, Zit-/loungegedeelte voor onszelf en een algemeen gedeelte voor gereedschap/berging etc.
Dit is dus ook gelijk vervanging van de huidige schuur door deze kapschuur (maar misschien is dit alles in 1 schuur willen ook enigszins ambitieus).
Tuin & buitenruimte
We willen een mooie, natuurlijke tuin creëren. De indeling van paden, zitplekken, en groen moet goed samengaan met de paddock en stallen. Maar we zitten ook heel erg met de oprit en het parkeren, zoals het er nu naar uitziet moet de oprit vlak voor ons huis langs om een parkeerplaats rechts bij de schuur te maken. Onze eigen oprit is recent aangelegd met puin voor het bouwverkeer, maar een vaste oprit willen we gaan aanleggen en dus goed kijken wat daarin mooi en praktisch is.
Het voorste gedeelte van de linkerwei voor het huis moet sowieso opgeofferd worden voor tuin/oprit.
Overzicht foto vanaf voorkant gezien:

Bovenkant:

Hieronder met tekening met in het rood welk gedeelte van ons is, in het groen een gedeelte van onze aangelegde oprit, t/m daar blijft deze oprit sowieso bestaan. In het blauw waar de deuren zitten/komen. Helaas zijn de grote dennenbomen die er stonden gekapt, die waren dood, dus daar hoeven we geen rekening meer mee te houden.
Dus de vraag is: als jij dit zo blanco ziet, hoe zou je het dan voor de pony's indelen en kan je toch zorgen dan je een leuk tuinhoekje hebt?

Ik zat zelf te denken om de oprit en paarkeerplaats te doen zoals in het groen hieronder, en dan in het oranje de nieuwe kapschuur. Maar of dit praktisch is met een lekker zitje in de tuin en een ponystal..

!! Ik denk dat, de rode schuur uiteindelijk inderdaad moet worden waar de nieuwe schuur gaat komen