Hygiëne product?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Hygiëne product?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 21:40

Ik heb gisteren voor mijn zoon een pak gekocht voor halloween. Deze online besteld en is vandaag binnen gekomen. Tot mijn verbazing stond er op de verpakking dat als de zegel verbroken is het pak niet retour mag. Dit houdt in dat je het dus niet kan passen.
Het gaat om een pak met opblaasbaar stuk.
Ik vermoed dat het op het opblaas stuk gaat dat het niet retour mag.
Maar is dit hygiëne? Of valt het onder zodanig te reinigen dat het weer verkoopbaar is.
( zie rechtzaak over matrassen duitsland).
Ik zie een hygiëne product echt anders. Zoals ondergoed etc.
M.i is een tuutje van een ventiel goed reinigbaar.
Ik heb online op Facebook deze vraag ook gesteld. Daar zit een jurist en deze geeft aan dat het retour mag. Maar twijfel heel erg en durf het dus eigenlijk niet uit te pakken.
Wie weet daadwerkelijk hoe het zit.?

Brainless

Re: Hygiëne product?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 22:09

Het gaat niet alleen om het ventieltje maar ook om alle bacillen/spuug die je erin blaast.
Dat is niet te reinigen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 22:09

Ik denk dat het tweeledig is:
Ik vind een ventiel niet goed te reinigen. Je blaast er lucht en speeksel in. Dat krijg je nooit meer als nieuw na opblazen. Ook niet qua opvouwen trouwens.
En de tweede: heel veel mensen kopen een pak, dragen het met Halloween en sturen het direct erna binnen de retourtermijn terug. En dat willen ze voorkomen met de seal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 07:57

Ik zou het ook wel goor vinden om een al eens door een ander opgeblazen iets te ontvangen... je blaast er vanalles in dat dan lekker vochtig ik weet niet hoe lang ingepakt blijft liggen gisten.... blegh.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:16

is voor mij wel een reden om voor alle opblaasbare dingen het liefst een pompje of compressor te gebruiken. Ik vind het een vies idee om met je mond aan zoń tuutje te lebberen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:22

Zo duur zijn die pakken over het algemeen toch niet? Waarom zo'n onderzoek als het bedrijf stelt dat het niet retour mag als de zegel verbroken is? Dan heb je twee opties, direct retour sturen en op hoop van zegen ergens anders bestellen, of kijken of er een maattabel te vinden is en meten of je zoon daarin valt of niet en eventueel je verlies nemen als het niet past en iemand anders er gelukkig mee maken.

Zelf vind ik het helemaal geen gek idee dat deze producten niet zomaar retour mogen, zoals juval al benoemd, het idee dat er iemand anders in heeft gezeten, of zo'n tuutje heeft gebruikt ga ik van over mijn nek. :r

Daarnaast 'een jurist op Facebook' zou ik toch discutabel vinden. Alhoewel, FB is natuurlijk wel de verzamelplek van alle experts, juristen, coaches, dokters etc. Een gemiddeld nieuwsbericht en alle experts verzamelen zich in de comments.