Verjaardags feest?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xwendydjx

Verjaardags feest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 13:50

Mijn vriend en ik vieren eind november samen onze verjaardagen.
Wij worden 25 en 30, dus dachten een mooi moment voor een feestje!

Eind augustus begon de voorpret al, toen hebben we zelf de uitnodigingen ontworpen en aflaten drukken en vervolgens half september rondgebracht. We hebben 110 man uitgenogid, waarbij wij verwachten dat er ongeveer 85 ook echt aanwezig zijn. Hiervoor hebben we een locatie geregeld en een DJ. Daarbij hebben we 2 personen achter de bar staan en wordt het drinken daar afhalen.

Nu ben ik nog opzoek naar inspiratie voor hapjes tijdens het feest, waarmee de bediening rond kan gaan. ik dacht zelf aan:
- bitterganituur
- kleine wraps, grillworst, blokje kaas... en daarvoor zoek ik nog inspiratie

Ik wil de hapjes zelf van te voren maken en het makkelijkste is als ze koud geserveerd kunnen worden. Aangezien de bitterganituur al warm is. Hebben jullie nog suggesties?

Daarnaast nog suggesties om rekening mee te houden, versiertips of andere tips, houden wij ons aanbevolen!

jeetje77

Re: Verjaardags feest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:08

Mijn partner en ik hebben vorig jaar samen en groot feest gevierd (25 jaar samen) en hebben trouwen foto vlaggenlijnen laten maken met allemaal foto's van de afgelopen 25 jaar samen. Dat was een enorm succes.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:10

Hardgekookt ei: in helften gesneden en gevuld of in kwarten gesneden en in een plakje rookvlees gewikkeld

Komkommerbootjes met bieslook roomkaas ofzo

Fuetworstjes, grillworst, gekookte worst, leverworst, hamrolletjes met roomkaas (truffelroomkaas, bieslookroomkaas, monchou, vijgenroomkaas), augurk met boterhamworst.

Of prikkertjes van kaasblokje met salami/augurkje/komkommer oid.
Evt een paar verschillende soorten kaasblokjes.

Komkommer, worteltjes, tomaatjes, paprikareepjes etc met een yoghurtdipje

Je zou met bladerdeeg ook hartjes kunnen maken met paprikapoeder en kaas:
Bladerdeeg ontdooien, besprenkelen met de paprikapoeder en geraspte kaas en van 2 kanten naar het midden toe oprollen, in dunne plakjes snijden en afbakken.
Kan ook met andere 'vullingen'. :)
Makkelijk een dag of de ochtend ervoor te maken en koud te serveren.
Bladerdeeg of iets als pizzadeeg/brooddeeg besprenkelen met geraspte kaas, dan in reepjes snijden en dat een beetje draaien zodat je kaastwisters krijgt kan uiteraard ook.

Iets als quiche met vulling naar keuze of gehaktballetjes oid kun je ook koud serveren trouwens.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:19

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 16:06

jeetje77 schreef:
Mijn partner en ik hebben vorig jaar samen en groot feest gevierd (25 jaar samen) en hebben trouwen foto vlaggenlijnen laten maken met allemaal foto's van de afgelopen 25 jaar samen. Dat was een enorm succes.

Wat een ontzettend leuk idee zeg! Die ga ik onthouden, waar heb je dat besteld?

lor1_1984 schreef:
Hardgekookt ei: in helften gesneden en gevuld of in kwarten gesneden en in een plakje rookvlees gewikkeld

Komkommerbootjes met bieslook roomkaas ofzo

Fuetworstjes, grillworst, gekookte worst, leverworst, hamrolletjes met roomkaas (truffelroomkaas, bieslookroomkaas, monchou, vijgenroomkaas), augurk met boterhamworst.

Of prikkertjes van kaasblokje met salami/augurkje/komkommer oid.
Evt een paar verschillende soorten kaasblokjes.

Komkommer, worteltjes, tomaatjes, paprikareepjes etc met een yoghurtdipje

Je zou met bladerdeeg ook hartjes kunnen maken met paprikapoeder en kaas:
Bladerdeeg ontdooien, besprenkelen met de paprikapoeder en geraspte kaas en van 2 kanten naar het midden toe oprollen, in dunne plakjes snijden en afbakken.
Kan ook met andere 'vullingen'. :)
Makkelijk een dag of de ochtend ervoor te maken en koud te serveren.
Bladerdeeg of iets als pizzadeeg/brooddeeg besprenkelen met geraspte kaas, dan in reepjes snijden en dat een beetje draaien zodat je kaastwisters krijgt kan uiteraard ook.

Iets als quiche met vulling naar keuze of gehaktballetjes oid kun je ook koud serveren trouwens.

Top dit zijn goede ideeën, thanks! Mijn vader zei al ga je een sateetje met een broodje doen, samen met warmhoudbakken, maar ik vind dat zelf veel werk voor wat je krijgt. Dus liever wat vaker hapjes haha

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:40

Hoe laat is het feest?

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 16:48

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 18:21

Doubtless schreef:
Hoe laat is het feest?

Het feest begint om 20:30 en de dj draait door tot 2u, verder geen officiële eindtijd

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 19:18

Quiche, spiesjes met tomaat-mozzarella-tomaat, dadels gevuld met brie of blauwe kaas, gevulde eieren, kwart gekookt ei in rookvlees gerold, plakje monchou in rookvlees gerold, wraps, plakjes grillworst, spiesjes met drie olijven, kibbeling, mini gehaktballetjes evt. met tomatensaus, bleekselderij stengel gevuld met kaas uit tube, kipspiesjes, komkommerrolletjes met gerookte zalm, geitenkaasballetjes. Op tafels misschien zoutjes, nootjes, kaasstengels etc.
Veel plezier!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 20:02

Op dat tijdstip heb je niet zoveel eten meer nodig. Ergens wat chips/zout eten om een keer te grabbelen, later een keer een rondje met een hapje en einde avond een vette hap voor wie wil.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 22:29

Wij hadden een broodjes-buffet iets tegen een late honger.

Dus echt broodjes en potten beleg en bv. Eieren, groenten,… en iedereen belegt zijn eigen broodje zoals hij/zij wil.
Mensen vonden het heel leuk en ook geen zompige broodjes die niet meer lekker zijn over, maar allemaal aparte dingen die makkelijk of ingevroren of gegeten konden worden.