Maar impulsief als ik ben, bedacht ik me later pas of dat wel haalbaar is.
Hobo leren spelen is heel moeilijk, het vereist verschillende technieken. En daarnaast is een hobo echt kneiterduur
Dus ik ben nu even met mezelf aan het brainstormen wat dan wel? Ik bedacht me dat het sowieso makkelijk is om noten te leren lezen en tonen te leren herkennen. Ik zing graag op gehoor, dus dat wil ik met spelen ook doen. Maar dan is het wel handig om te leren welke toon wat is
Nu zit ik eraan te denken om eerst eens met piano te beginnen. Stiekem is het ook de droom om mezelf te kunnen begeleiden met zingen (dat wordt met hobo een beetje lastig
). Ik zou dan kunnen beginnen met een 2e hands keyboard. En dan ook eerst eens testen hoe volhardend ik hier in ben. Want ja, ik ben tweelingen en nogal impulsief en ik haak snel af
Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik wil ook wel echt serieus les nemen dan, als stok achter de deur zeg maar.
de saxofoon van m’n moeder moest ik dan weer niet zoveel van hebben.
Je hebt online ook veel aan cursussen, filmpjes, e-learnings etc. Ik merk dat het voor mij het beste werkt als iemand echt met je meekijkt en je kunt wijzen op fouten, foefjes en aanpassingen.