Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
7September schreef:Lastige situatie. Kun je de uitdaging bij je manager neerleggen bijvoorbeeld? Je geeft aan dat je je best doet, heel graag wil, maar dan juist foutjes lijkt te maken. Is dit iets dat je kunt bespreken?
"Wat wil ik voor de rest van mijn leven?"
Dat is de moeilijkste vraag denk ik. Vind ikzelf in ieder geval.
Een aantal mensen in mijn omgeving werken 3 tot 4 dagen op kantoor bij een werkgever (voor "het geld"). Op de vrije doordeweekse dag doen ze een soort "hobby werk". Ze doen iets wat ze écht leuk vinden. Zou dit voor jou een optie kunnen zijn?
Zelf werk ik inmiddels 36 uur en ben dan om de vrijdag vrij. Die dag (of een gedeelte daarvan) probeer ik nu in te vullen als vrijwilliger op stal (manege in de buurt) en/of een extra rijles te nemen bijvoorbeeld. Maar de andere keer doe ik iets anders dat ik leuk vind om te doen.
Let wel, je moet ook je kantoorwerk wel leuk vinden en niet met een burn-out straks thuis komen te zitten. Dus ik zou zeker het gesprek aangaan op kantoor. Hoe lastig en spannend dit ook is misschien.
Hutcherson schreef:Is die persoon niet inmiddels rond pensioenleeftijd toevallig?
DuoPenotti schreef:Maar stel deze collega is vanaf vandaag weg.
Vind je het werk dan wel leuk?
Of is het dan nog steeds niet je ding?
Is het werk wel leuk heb je het eigenlijk wel naar je zin, maar gaat het mis omdat je te goed je best wilt doen.
Dat is natuurlijk best te bespreken.
Want dat komt niet over als iemand die ongemotiveerd is.
Plus zei weten ook dat over 2 jaar die vervelende weg is en vinden het dan vast fijn dat jij dan het werk goed kent.
Maar zeg je, nee dit is echt niks. Zelfs niet met de beste collega's ter wereld.
Dan zou ik zeggen ga onderzoeken wat je wel past.
Sky_As schreef:DuoPenotti schreef:Maar stel deze collega is vanaf vandaag weg.
Is het werk wel leuk heb je het eigenlijk wel naar je zin, maar gaat het mis omdat je te goed je best wilt doen.
Plus zei weten ook dat over 2 jaar die vervelende weg is en vinden het dan vast fijn dat jij dan het werk goed kent.
Maar zeg je, nee dit is echt niks. Zelfs niet met de beste collega's ter wereld.
Dit dus.
Als het verder je droombaan is zou ik toch het gesprek eens aan gaan.
Is het toch niet wat je zoekt, kijk dan gauw verder. Het leven is te kort om op een plek te zitten waar je het niet naar je zin hebt en niet gewaardeerd wordt.
DuoPenotti schreef:Maar stel deze collega is vanaf vandaag weg.
Ik zoek wel altijd een baan die ik leuk vind, maar inmiddels weet ik dat het nooit 100% naar mijn zin is. Ik ben al vaak van bedrijf en/ of functie veranderd. Inmiddels vind ik de randvoorwaarde ook wel heel belangrijk. Goed salaris, goede voorwaarden, goede werk & privé balans. Daarbij in elk geval een paar leuke collega's en overwegend leuke taken is voor mij nu voldoende. Door de goede randvoorwaarde heb ik het privé goed voor elkaar. Paarden aan huis en voldoende tijd en ruimte om het allemaal te combineren. Ik heb zeker geen droombaan, maar het is goed genoeg voor nu.