Hoe ver rijden voor je 'droom' baan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Hoe ver rijden voor je 'droom' baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 17:55

De titel zegt het eigenlijk al. Hoe lang rijden jullie voor je (droom)baan?

Momenteel rijd ik 10/15 minuten met de auto voor mijn baan. En ik ben dit werk zat voor meerdere redenen.

Ben nu lekker aan het solliciteren en rondkijken.

Nou zie ik voor mij (imo dan) de perfecte functie. Via een manege waar ik in dienst zou komen de Orun mogen behalen. Dit wil ik al echt jaren.

Enige probleem, het is dik een uur rijden. En dat is ver. Zeker aangezien ik gewoon 2 adresjes met leuke paarden heb die ik mag rijden. Moet nog wel iets van vrije tijd overhouden.

Maar toch blijft deze vacature in mijn hoofd spoken.

Dus nogmaals, hoe ver zouden jullie reizen?

Sky_As

Re: Hoe ver rijden voor je 'droom' baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:00

15-20 min. Max. Met een beetje file of stoplichten tegen zit je dan al zo aan een uur per dag onbetaald in een auto zitten....echt zonde van de tijd.
Niet uitbetaald, en je kunt ook nog eens niks anders doen.

Er ze zullen vast mensen anders over denken hoor, maar ik zou of verhuizen, of een andere baan zoeken.....

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:02

In het verleden heb ik wel twee uur enkele reis in de auto gezeten voor mijn werk.
Nu is mijn gezondheid dusdanig vervelend dat ik voornamelijk vanuit huis werk en zittingen doe in mijn eigen woonplaats en bij zeer hoge uitzondering op een half uurtje rijden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:09

Ik vermoed dat ondanks je droombaan je leegloopt op brandstof kosten.

Afstand is ook afhankelijk van vergoeding voor reiskosten tov. Het inkomen voor mij dan.

Daarnaast vond ik 4 dagen in de week 50 minuten enkele reistijd echt wel pittig.

Nu 20 minuten en 45 minuten. De 20 minuten vind ik prima, 45 is mij eigenlijk teveel maar gelukkig maar 1 of 2 dagen dus acceptabel.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 21-10-25 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:11

Hmm een uur zou ik voor m’n absolute droombaan wel over hebben denk ik. Maar het ligt ook wel een beetje aan de uren, is het 5 volle dagen? En wat zijn de werktijden? Als het buiten de spits is is het nog beter te doen dan dat je vol in de spits de weg op moet, dan wordt je reistijd ook alweer een stuk langer en vermoeiender. Zou je je adresjes kunnen combineren met werk door bijvoorbeeld op de terugweg gelijk door te rijden?

En vergoeden ze reiskosten? Want doen ze dat niet zou ik het sowieso niet doen met zo’n afstand.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:12

Het hangt er voor mij ook vanaf om hoeveel dagen het in de week gaat. Nu werk ik 4 dagen in de week op 25 minuten afstand. Nooit file, dus ik ga een half uurtje voor ik moet beginnen weg. Perfect.
Voor een hele leuke baan waarbij ik hybride kan werken zou ik 1 á 2 keer per week ben 1.5 uur in de auto willen zitten. Mits de overige dagen dus thuis gewerkt kan worden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:12

Hoeveel dagen werk je? Ik heb ook een tijd ongeveer een uur reistijd gehad 5 dagen per week, best vaak was het nog langer omdat er file stond. Ik heb het ongeveer anderhalf jaar volgehouden, dat had met name te maken met de werkplek, maar dat het ver rijden was zette wel een extra stok achter de deur om niet langer te blijven. Als ik het naar mijn zin had gehad dan was ik vermoedelijk wel langer gebleven.
Het is misschien ook afhankelijk van hoeveel je verdient.
Nog een vraag is woon je nu op je droomplek? Of zou verhuizen ook eventueel een optie zijn. Of is deze droombaan ook op termijn dichterbij te vinden?

Wat is trouwens je droombaan :D ?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 21-10-25 18:19, in het totaal 2 keer bewerkt

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:14

Ik heb dit jaren gedaan (uur enkele reis) en het zuigt je leeg. Ik houd nu ik minder reistijd heb zó veel meer energie over!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:23

45 minuten voor echt leuk werk met goed salaris. Maar dan wel optie tot flexibel en/of thuiswerken. Ik wil zonder problemen dan wel 3 dagen naar kantoor.

Ik rijd nu 30 min. Maar 3 dagen van de 4 samen met een collega dat is gezellig. Plus het is redelijke file vrij. En ik werk in de stad waar vriendinnen (dichtbij) wonen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:29

Een half uur vond ik prima te doen.
3 kwartier brak mij op. Nu was dat ook verre van mijn droombaan.
Maar een dik uur... nee zou dat niet snel doen

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:32

De enige keer wanneer ik lang in de auto zou zitten voor een baan is als het onder werktijd zou kunnen.
Dus zeg maar vanaf 9 uur betaald krijgen en dan thuis weg rijden, en om 5 uur/ half 6 thuis zijn, dus ook eerder weg op kantoor en onder werktijd naar huis rijden.
Nu ben ik zelfstandige dus gaat het sowieso niet op, maar ik werk om te leven, niet andersom....

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:38

AnnoNiemand schreef:
Ik heb dit jaren gedaan (uur enkele reis) en het zuigt je leeg. Ik houd nu ik minder reistijd heb zó veel meer energie over!

Hier idem dito. Iedere dag weer in die ellendige file. Ik werk nu 18 minuten van huis enkel binnendoor en dat is zoveel fijner.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:40

vergeet het financiële plaatje niet. Wat is het salaris en wat zijn de reiskosten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:44

Ik heb 2,5 jaar 1 uur en drie kwartier reistijd gehad. Daarvoor ook een periode van een jaar ongeveer dezelfde afstand maar dan een andere kant op.

Het scheelt enorm als je maar een keer per week naar kantoor hoeft.

In mijn nieuwe baan zal ik iets vaker naar kantoor moeten, maar is het maar 3 kwartier rijden. :))

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:45

Mijn reistijd is bijna altijd een uur. Soms de terugweg 1,5 uur en als ik tot 19:00 doorwerk is het nog maar 35 minuten.

Ik vind een uur prima te doen, je went er ook echt wel aan.

Vaak bel ik op de terugweg even met iemand. Verder luister ik luiterboeken/podcasts.

Denk wel dat het er ook aan ligt aan wat voor baan. Voor mij is dit het dichtsbijzijnde waar mijn beroep uitgevoerd kan worden.

Denk dat je jezelf een paar vragen moet stellen om een duidelijk beeld te krijgen.
Krijg je reiskosten vergoeding die dekkend is?
Is het een file gevoelig stuk wat je moet rijden?
Hoelang zou je er moeten blijven om de Orun te kunnen doen?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:57

En ook even navragen als je stopt, moet je dan een gedeelte van de studie terug betalen?
Reiskosten?
En in de paarden is toch vaak minimumloon. En goed navragen als je les gaat geven, dat het dan niet 5x 4 uur is verdeeld over de week.
Voor de droombaan is 2 uur reistijd te doen, maar misschien lijkt dit mooier dan het in werkelijkheid is.
Zorg ook dat je alles goed op het contract hebt staan.

En de 2 paarden die je rijdt, liggen die dan op de route of juist helemaal de andere kant op? Dat zou voor mij ook echt wel uitmaken.

Hebben ze jou benaderd, of wil je solliciteren?
Grote kans dat ze liever iemand uit de buurt hebben die al de Orun gedaan heeft en ervaren is.

Maar je kunt toch zelf de Orun gaan doen? Als je dat al heel graag wilt, dan zou ik dat niet van een baan/werkgever af laten hangen.

Voor de perfecte baan zou ik 30 min reistijd over hebben.
Nu het geluk deze baan op 5-10 min reistijd. Dus meer tijd over voor mijn eigen paarden.
Laatst bijgewerkt door swatch op 21-10-25 19:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 19:02

Max half uurtje enkele reis.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 19:11

Ik rij nu 40 - 50 minuten enkele reis. En hoewel dit wel echt mijn droombaan is, zou ik langer er echt niet voor overhebben. Ik krijg wel een reiskostenvergoeding die alles ruim dekt en er is veel flexibiliteit omtrent thuiswerken. Dat is mijns inziens ook wel nodig als je zo veel reistijd hebt.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 19:40

Ik had eerst een job op 45 min.
Intern doorgegroeit naar hoofdkantoor en dat is ‘s morgens 1u20 rijden.
Naar huis komen ben ik blij als het minder dan 2 u is.
Nu moet ik maar 2 x per week naar kantoor en ga ik hiervan eentje naar een ander kantoor en dat ligt op 1u15.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 19:40

swatch schreef:
En ook even navragen als je stopt, moet je dan een gedeelte van de studie terug betalen?
Reiskosten?
En in de paarden is toch vaak minimumloon. En goed navragen als je les gaat geven, dat het dan niet 5x 4 uur is verdeeld over de week.
Voor de droombaan is 2 uur reistijd te doen, maar misschien lijkt dit mooier dan het in werkelijkheid is.
Zorg ook dat je alles goed op het contract hebt staan.

En de 2 paarden die je rijdt, liggen die dan op de route of juist helemaal de andere kant op? Dat zou voor mij ook echt wel uitmaken.

Hebben ze jou benaderd, of wil je solliciteren?
Grote kans dat ze liever iemand uit de buurt hebben die al de Orun gedaan heeft en ervaren is.

Maar je kunt toch zelf de Orun gaan doen? Als je dat al heel graag wilt, dan zou ik dat niet van een baan/werkgever af laten hangen.

Voor de perfecte baan zou ik 30 min reistijd over hebben.
Nu het geluk deze baan op 5-10 min reistijd. Dus meer tijd over voor mijn eigen paarden.

De paarden zitten op 10 minuten van mijn huis, dus dat scheelt. Helaas kan ik de Orun niet doen ivm geen vervoer voor de paarden en geen geschikte paarden :')

Ik kan altijd bellen en kijken wat de mogelijkheden zijn.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 19:41

Fayyah19 schreef:
AnnoNiemand schreef:

Hier idem dito. Iedere dag weer in die ellendige file. Ik werk nu 18 minuten van huis enkel binnendoor en dat is zoveel fijner.

Dit scheelt inderdaad ook heel erg. Voorheen reed ik lange stukken snelweg (drukke route, dus heel goed opletten en kwam dagelijks kamikazebestuurders tegen dus hier had ik ook wel stress van). Nu doe ik tussen de 20 en 30 minuten over (afhankelijk van bruggen enz.), maar hoef geen snelweg meer te rijden. Alleen door dorpjes. Zóveel relaxter. Dat gejakker van lange stukken over de snelweg zou ik nooit meer willen.

Ik ging toen trouwens ook jarenlang ruim over de maximale vergoede km's heen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 19:47

Sky_As schreef:
15-20 min. Max. Met een beetje file of stoplichten tegen zit je dan al zo aan een uur per dag onbetaald in een auto zitten....echt zonde van de tijd.

Er ze zullen vast mensen anders over denken hoor, maar ik zou of verhuizen, of een andere baan zoeken.....

15 min max? Is alleen mogelijk als je in een stad woont denk ik? Ik fiets alleen al 30 min naar het dichtstbijzijnde station _O-

Om op je vraag te antwoorden TS: ik fiets dus 30 min naar het dichtstbijzijnde station en zit daarna 2 tot 2,5 uur enkele reis op de trein.. Dit hoef ik gelukkig niet elke dag te doen, maar wel zeker twee dagen per week. Het is wel echt mijn droombaan, als marien bioloog werken aan een beter beschermde Noordzee. En de zee kan je helaas niet verplaatsen naar dichter bij huis :+

Een uur afstand klinkt nog als prima doenbaar. Maar als je gewend bent om veel dichterbij te werken, zal het wel als ver voelen.
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 21-10-25 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 19:49

Solleke_Noah schreef:
Sky_As schreef:

15 min max? Is alleen mogelijk als je in een stad woont denk ik? Ik fiets alleen al 30 min naar het dichtstbijzijnde station _O-

Om op je vraag te antwoorden TS: ik fiets dus 30 min naar het dichtstbijzijnde station en zit daarna 2 tot 2,5 uur enkele reis op de trein.. Dit hoef ik gelukkig niet elke dag te doen, maar wel zeker twee dagen per week. Het is wel echt mijn droombaan (als marien bioloog werken aan een beter beschermde Noordzee).

Een uur afstand klinkt nog als prima doenbaar. Maar als je gewend bent om veel dichterbij te werken, zal het wel als ver voelen.

Jeetje, dat is toch niet te doen!? Dan reis je 6 uur op een dag. Dat is al bijna een volledige werkdag!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 19:49

Ik heb 6 jaar een echt leuke baan gehad.
En had er gerust langer willen blijven.
Maar uiteindelijk toch weggegaan vanwege afstand.
Als alles mee zat, geen files of ander oponthoud, was het drie kwartier met de auto.
Maar vaak genoeg wel files, 's winters met slecht weer en ijzel glibberend naar huis en heel laat thuiskomen.

Nu werk ik 1 dorp verderop, 7 minuten met de auto en geen snelweg meer.
Ik vind het echt een verademing.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 19:53

Ik heb 75 autominuten enkele reis gehad, dus met files etc meer dan 2.5 uur per dag kwijt aan reizen. In mijn geval voor een werkplek gekoppeld aan een felbegeerde opleidingsplaats, dus ik had het ervoor over. Maar na 2 jaar was ik het echt spuugzat. 2.5 uur per dag in mijn geval 4 dagen per week, dat is gewoon meer als een hele dag per week die ik kwijt was aan alleen reizen. Ik zat voor mijn gevoel alleen nog maar in de auto of op mijn werk en kwam nergens anders meer aan toe.