Welke broodbakmachine is een aanrader?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Welke broodbakmachine is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 13:08

De keuze is reuze :D

Waar zijn jullie echt tevreden mee?

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Welke broodbakmachine is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 13:31

Omdat dit topic op Leven zonder paarden hoort verplaats ik hem daarheen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 15:50

Ik heb er twee gehad, en op zich waren die prima, maar mijn favoriete brood blijft toch echt zelfgemaakt. Dat is zo veel luchtiger met een veel lekkerdere korst :9 Ik kneed het deeg wel met een (keuken)machine, maar daarna doe ik het opbollen en laten rijzen allemaal zelf.

Ik had daarvoor een Unold Backmeister. Ik had die gekozen omdat je er twee verschillende vormen bij hebt, voor een groot brood of twee kleine broodjes. Hij was ook makkelijk om te bedienen.. het grote nadeel vind ik dat je halverwege de deeghaken eruit moet halen als je geen grote gaten in het brood wil.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 16:06

Ik heb een Princess broodbakmachine.

Ik had een Princess geërfd van mijn moeder, een hele eenvoudige. En toen die de geest gaf heb ik deze gekocht.
Ik ben er tevreden mee, maar ik ben dan ook niet heel veeleisend. De timer vind ik fijn, die had de oude machine niet. Je kan er eventueel ook alleen deeg mee kneden, maar dat doe ik nooit.

Wat 8nnemiek zegt over zelf opbollen en bakken in de oven zal ongetwijfeld waar zijn, maar daar heb ik geen tijd voor.
Ik mik water en meel in de machine, druk op de knop en ga paardrijden. Als ik terug kom is het brood klaar. Ideaal.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 17:03

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 17:37

Ik heb diezelfde van Princess, al de 3e nu, ik bak er al jaren meerdere keren per week brood mee.
Heerlijk makkelijk ding met 12 programma's (waarvan ik er 2 gebruik). Hij houdt het brood ook nog een uur warm als het klaar is en je hem niet uit zet, daarna gaat ie wel uit. En je kunt uitgesteld bakken als je een recept met losse gist hebt, dan kun je het zo timen dat het net klaar is als je uit bed komt. Heerlijk die geur van vers warm brood!
Machine gaat lang mee. Enige nadeel dat ik heb gemerkt: de broodpan (het bakblik) gaat iets minder lang mee, maar die kun je los kopen. Bij mij gaat na een poos (meer dan een jaar hoor, met 5x per week brood bakken) de as van de broodpan los zitten. Dan koop ik dus een nieuwe broodpan.
En bij ons thuis is een brood (van 500 gram meel) net niet genoeg voor 4 personen, dat komt soms onhandig uit. Maar dat hangt ook af van wie het brood snijdt en hoe netjes dat gaat.
Tip: een goed scherp broodmes (met grove kartels) is echt zo fijn om te hebben. En een zware houten snijplank die niet gaat schuiven als je het brood snijdt. Wij hebben er een die we alleen voor het brood gebruiken, even afkloppen en eventueel met water afspoelen en klaar.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:06

[LZP] Broodbakmachine: welke en waarom?

Ik heb een Panasonic Croustina. Heel tevreden mee, bijna elke ochtend kom ik beneden en dan ruikt het heerlijk naar vers biologisch brood. Volkoren wordt heerlijk, rozijnenbrood ook en ook de pizzadeeg-functie gebruik ik graag. Ik heb deze gekocht omdat het de enige was die ik kon vinden die pfas-vrij was. :)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:13

Panasonic. De andere wil ook prima maar de Panasonic doet het toch een stuk beter.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:22

Ik wil er denk ik eentje kopen voor mijn man en had mij ogen eerst op een broodbakbol ( https://www.baktotaal.nl/rutger-bakt-broodbakbol-o30cm ) maar collega die veel bakt gaf aan dat we hier toch stiekem veel tijd mee kwijt zijn.

Zij raadt altijd een Panasonic aan als het gaat om een machine.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

Wat fijn om te lezen Jannie 79! Is het brood genoeg voor 3 (soms 4)personen? Zijn er nadelen die je ondervind?