Fietstasrugzak voor laptop, ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Manou

Fietstasrugzak voor laptop, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-25 13:03

Mogelijk moet ik voor werk overstappen naar een laptop die ik dan steeds tussen werk en thuis moet meenemen. Ik gebruik nu een fietstas die daar ongeschikt voor is en onderhand toch aan vervanging toe is.
Wat ik online veel zie zijn fietstasrugzakken, dus met haken om hem aan de bagagedrager te hangen, maar ook schouderbanden om hem op je rug te doen. Natuurlijk zal dat geen comfortabele rugzak voor langere tijd zijn, maar even snel een winkel in op weg naar huis is wel het moment waar me dat handig voor lijkt.
Alleen, als ik sommige foto's zie vraag ik me af hoe handig het in de praktijk is omdat bij sommige modellen het niet heel duidelijk is hoe de schouderbanden niet in je wiel komen tijdens het fietsen bijvoorbeeld.
Dus wie heeft er ervaring met zulke tassen?

Liannetje86

Re: Fietstasrugzak voor laptop, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 13:16

Ik heb diverse varianten gehad/ heb nog steeds.

Eerst had ik gewoon een fietstas waar mijn tas inpaste, ideaal, ding bleef droog en laptoptas paste er makkelijk in en kon er ook veel boodschappen in kwijt... Maar ik wilde wat anders. Dus nu 2 fietstassen die ik aanhaak, op zich werkt het prima, het scheelt weer gedoe met tas in tas, ziet er sportiever uit omdat deze tassen niet zo megagroot zijn en ik haak ze gewoon makkelijk op en af. Maar ze zijn weer niet fijn om even een winkel mee in te lopen (vind ik) want de haak zit er nog aan.
Ik heb ook nog een schoudertas gehad waarin de haak een soort zat weggewerkt, maar die was weer minder waterdicht...

Schouderbandjes zet ik meestal kort, dan komt het er niet tussen is mijn ervaring.

Mijn volgende probeersel gaat een rugzak zijn die ik kan openritsen zodat het een dubbele fietstas wordt :')

Rosalie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 13:35

Ik heb na lang wikken en wegen de ‘Ortlieb Vario PS Ql2.1 26 L Fiets- en Rugtas’ aangeschaft en geen spijt van. Deze draagt zowel comfortabel als rugtas, en hangt praktisch aan de fiets, én volledig waterdicht. Er hangt een flap die ofwel de schouderbanden afdekt (tijdens het fietsen hangen de schouderbanden aan de buitenzijde, komen zo dus ook niet tussen de spaken, en blijven droog). Ofwel dekt de flap het fiets-haak systeem af, zodat je rugzak er netjes uitziet als je hem draagt. Het omvormen (van kant wisselen van de flap) is even een handigheidje, maar heb je denk ik in 10 seconden gedaan.
Enige nadeel is, hij heeft niet zoveel opberg vakjes, waar ik m’n tassen meestal wel op uitzoek. Maar belangrijkste is dat m’n laptop er fijn en droog in vervoerd kan worden (met laptopvak). En hij is ruim dus kan er evt ook wat boodschapjes in kwijt als ik onderweg langs de supermarkt ga.
Best een investering maar ik vind het een aanrader!

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 13:40

Ik heb nu een drie-in-een tas van Valkental, die klik je zo op de bagagedrager. De banden voor de rugzak kun je in een vakje proppen zodat ze niet in de spaken komen. Mij bevalt het tot nu toe erg goed. Hij zit echt heel stevig aan de fiets vast. Hiervoor had ik een goedkope van de Hema, maar die viel al heel snel van mijn fiets af (echt niet leuk met een laptop erin!).

Het enige negatieve aan de Valkental is dat de clipjes waarmee je de schouderdraagbanden aan je tas vastmaakt een beetje omslachtig werken.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 20:03

De Ortlieb tas had ik gezien, prijzig inderdaad, maar ik heb al andere Ortlieb tassen, dus dat is geen verrassing. Die Valkental kende ik nog niet, maar wel een om te onthouden. Ik zal ook eerst moeten weten welke maat laptop ik zou krijgen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 20:20

https://www.bol.com/nl/nl/p/basil-bohem ... anguage=nl

Deze heb ik vandaag binnen gekregen.
Ik zocht een rugzak maar kon niks vinden wat mij zinde. Deze kwam ik van per toeval tegen en hij is mooi ruim, voelt stevig en nog een leuk printje. Morgen wordt die voor het eerst in gebruik genomen. Bij mij moet er een laptop in. Verder niet zo veel.