Zalando pakket niet geleverd maar status: geleverd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Zalando pakket niet geleverd maar status: geleverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:59

Heeft er iemand ervaring met een niet geleverd pakket via dhl van zalando?

Ik heb twee pakketten die volgens dhl donderdagavond om 22.01 uur zijn geleverd. Maar de buren en ik hebben niks. Buiten ook niks gevonden.

Nu heb ik een melding gedaan bij zalando want via dhl wordt je daarheen gestuurd. Gaat allemaal via de site.

Maar hoelang moet ik nu wachten? Het gaat over meer dan 200 euro. En welke opties kunnen eruit komen?

Nyaleti

Re: Zalando pakket niet geleverd maar status: geleverd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:11

Heb je een groepsapp van de buurt? Zou daar even vragen. "De buren" nemen ze soms nogal breed.

Anders naar pakket punten in de buurt gaan?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:34

Heb ik ook eens gehad. Werd uiteindelijk de volgende dag geleverd door een niets vermoedende bezorger.

Edit: en ze proppen dingen nog weleens door de brievenbus aan de muur... heb je ook zoiets?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:40

Even afwachten, komt vaak de volgende dag wel en anders wordt het netjes opgelost

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:17

Vandaag had ik de hoop dat het zou komen….maar helaas nog niks.

Overal om het huis gekeken. De buren ook en in hun kliko’s. Het is hier een ramp waar ze het ooit laten of over het hek gooien. We wonen maar met 3 vrijstaande huizen in dit stukje.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:49

Ik even wachten. Ik had eerder deze week een FedEx pakje dat afgeleverd zou zijn nergens kunnen vinden. En de volgende dag werd het geleverd.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:52

Staat er ook niets op de dhl website een opmerking als je bij informatie kijkt waar het is bezorgd?

Heeft niemand rltegenover of naast je een camera of ring deurbel?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:19

Meestal komen de pakketten achteraf nog. Dat kan enige dagen duren. Mijn ervaring met Zalando is dat ze het over het algemeen netjes oplossen. Van DHL moet je het niet hebben. Maar het is ontzettend vervelend als het gebeurt.

Je zou trouwens nog even bij het dichtstbijzijnde pakketpunt kunnen vragen. DHL wil ze nog wel eens daar dumpen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:35

Linnie050 schreef:
Staat er ook niets op de dhl website een opmerking als je bij informatie kijkt waar het is bezorgd?

Heeft niemand rltegenover of naast je een camera of ring deurbel?

Op de afgesproken plek. Ik had een wegzet bericht. Die heb ik nu stopgezet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:55

Irritant is dat. Ik had het net een vintedpakket die in het pakketautomaat zou worden geleverd. Het vak wat openging met mijn code was leeg. En toen stond hij gelijk op afgeleverd.

Wel geld van vinted toen teruggekregen. Maar 2 maanden later had een dorpsgenoot toen 2 pakketten in zijn vak, de mijne erbij. En die heeft hem aan mij gegeven.

Ik zou bij zalando je geld terug vragen. :j

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:41

Contact opnemen met Zalando inderdaad. Dan moeten zij bij dhl een onderzoek aanvragen. Klinkt overigens wel bekend dit bij dhl in buitengebied.
Bij mij bleef de bezorger volhouden dat het in een kist gezegd was, gingen ze op Google maps kijken wat voor kisten ze zagen. Of ik even de kadaverkist wilde checken, misschien lag het daaronder :+ ehhh nee dus, dat wil ik niet :')
Uiteindelijk via iemand die bij dhl werkt gehoord dat het pakket 200m van mijn huis afgescand is, aka nooit bezorgd. Verzender heeft dat netjes opgelost met me trouwens.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:56

Ik ben bang dat jij je geld kwijt bent, op het moment dat jij toestemming geeft voor een wegzet plek valt het risico ook onder jou.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Urona447 schreef:
Ik ben bang dat jij je geld kwijt bent, op het moment dat jij toestemming geeft voor een wegzet plek valt het risico ook onder jou.

Natuurlijk niet, wie zegt dat?

Ook met een neerzettoestemming moeten ze het er wel neerzetten. En zeggen dat ze het daar neer hebben gezet. En dat mag ook alleen als je niet thuis bent en TS was gewoon thuis.

Nu staat er dat er bezorgd is en Joost mag weten waar bezorgd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:29

Idd met neerzettoestemming verdwijnt geloof ik je garantie.
Je geeft immers toestemming.
iig bij dpd is dit zo

"Door een neerzettoestemming af te geven, worden de bijbehorende risico’s hiervan aanvaard door de ontvanger en vervalt de aansprakelijkheid voor eventueel verlies en/of beschadigingen. Er is dus geen enkele recht op reclamatie meer. In geval van schade, diefstal of verlies kunnen wij als verzender bij afgifte van een neerzet toestemming door de ontvanger ook geen enkele aanspraak meer bij DPD maken. "

Ga maar bewijzen (dmv beelden) dat het niét neergezet is...

Daarom weiger ik dit aan te vinken... Of ik zorg dat ik thuis ben...of het gaat naar een pakketpunt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:13

Jolliegirl schreef:
Idd met neerzettoestemming verdwijnt geloof ik je garantie.
Je geeft immers toestemming.
iig bij dpd is dit zo

"Door een neerzettoestemming af te geven, worden de bijbehorende risico’s hiervan aanvaard door de ontvanger en vervalt de aansprakelijkheid voor eventueel verlies en/of beschadigingen. Er is dus geen enkele recht op reclamatie meer. In geval van schade, diefstal of verlies kunnen wij als verzender bij afgifte van een neerzet toestemming door de ontvanger ook geen enkele aanspraak meer bij DPD maken. "

Ga maar bewijzen (dmv beelden) dat het niét neergezet is...

Daarom weiger ik dit aan te vinken... Of ik zorg dat ik thuis ben...of het gaat naar een pakketpunt.

Maar als het er niet neergezet is, is er weinig te verliezen…
En als je thuis bent, en je krijgt die melding en gaat gelijk kijken, en er is niks. Dan is het er gewoon niet neergezet.

Meestal gaan ze die hele discussie niet aan en is geld teruggeven minder werk en kosten voor hun.
Zou echt raar ook zijn als je hier niks mee kan, hoeven ze ook niks meer af te leveren als je een neerzet toestemming hebt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:22

Heeft DHL het niet ergens in een pakketautomaat gedrukt?
Dat overkwam mij deze week.
Bestelling in 2 delen verzonden. De ene doos bezorgd aan huis en de andere in een automaat. Zag het ook bij toeval.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:22

Ik heb camera’s en er was niemand. Ik zal straks even bij het afgeefpunt in het dorp checken of het niet daar ligt. Maar als nog een raar tijdstip om 22.00 uur.

Ik heb de neerzettoestemming uitgezet want gaat elke keer mis. Ze gooien het vrolijk over het hekje de tuin in terwijl ze het bij de achterpoort neer moeten zetten. Ze kunnen vaak geen NL lezen.

Tijd terug een LP die ze over het hek van 1,5 m hebben gegooid.

Soms maken ze foto’s van waar ze het neergelegd hebben. Weet niet of dhl dat doet. En ik dacht dat ze altijd eerst aanbellen maar kissnis dat postnl.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:30

Urona447 schreef:

Dat klopt, heb ik ook eens gehad. Briefje dat het neergezet was toen ik niet thuis was. wij wonen vrijstaand met 1 buur. Bij die buur was het ook niet,ik gebeld met dhl die stuurde me naar verzender,verzender zei je hebt zelf neerzet toestemming gegeven dus geen garantie. Ik heb terug gebeld naar het verzendbedrijf want ze moeten een foto maken waar ze het achter laten. na wat discussie kreeg ik de foto...was het een hek,wat ik gelukkig herkende door zijn specifieke kleur van buren in een andere straat.Het was hun achterom hekje,dus ze hadden het zielig veregende pakje niet gezien. Gelukkig waren het bussen.dus konden tegen regen enzo...maar je moet het bij neerzet toestemming dus zelf oplossen,ik heb dat dus ook nooit meer gedaan.Enkel als het per onze eigen post komt.Mijn postbode neemt zelfs de moeiten om het hek binnen te lopen en voor de voordeur te zetten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:32

Via postnl gaat het inderdaad perfect. Dhl is een ramp.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 58 min geleden

Via DHL durf ik ook geen neerzet toestemming te geven. Die komen hier altijd pas 'savonds dus het risico op gewoon niet langs komen vind ik te groot.
Nadeel: wonen achteraf en ze lopen gewoon (soms zonder aan te bellen) achterom en flikkeren het ergens neer.
PostNL gaat hier altijd netjes.

Neerzet toestemming zou ik ook uitvinken bij dure paketten. Je bent gewoon minder goed ingedekt.

Ik denk dat je het via Zalando wel geregeld krijgt. Die calculeren kwijt geraakte pakketjes gewoon mee in de prijs :=
Je hebt direct contact op genomen toch? Dan sta je ook al sterker dan pas na een week eens gaan bellen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 56 min geleden

Ja heb meteen dat gemeld. De dag erna. Maar je kan ze niet bellen enzo. Ik kan proberen DHL nog te bellen om een foto op te eisen.

Maar op de camera van het huis is geen dhl te zien.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 52 min geleden

Had ik laatst ook met DHL. Volgens de track en trace geleverd. Nergens gevonden. De volgende dag werd het pakket pas geleverd. Bezorger waarschijnlijk dus op de afgesproken dag niet gelukt. Maar dan zetten ze hem toch op bezorgd, waarschijnlijk om targets te halen oid.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 48 min geleden

N0a schreef:
Had ik laatst ook met DHL. Volgens de track en trace geleverd. Nergens gevonden. De volgende dag werd het pakket pas geleverd. Bezorger waarschijnlijk dus op de afgesproken dag niet gelukt. Maar dan zetten ze hem toch op bezorgd, waarschijnlijk om targets te halen oid.

Maar het is nu zaterdag en er is nog niks. Ik heb de drie camera’s bekeken en niks te zien tussen de aflevertijden die ze aangaven.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 36 min geleden

Vooral goed je beelden bewaren dat er niemand is geweest en verder het onderzoek laten doen via Zalando. Vaak komt het dan wel goed al dan dat het over gaat in een vermist pakket al dan dat het pakket alsnog opduikt. Mijn ervaring is dat er wel even tijd overheen kan gaan, maar dat het wel altijd opgelost wordt. Een track & trace is ook geen afleverbewijs :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 35 min geleden

Ja ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met hoelang ik geduld moet hebben. :+