Badkamervloer/ toiletvloer verfen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Badkamervloer/ toiletvloer verfen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 10:40

Iemand ervaring met het verfen van je badkamervloer / toiletvloer?
Tips voor bepaalde verf die goed dekkend is en ook dekkend blijft als je er met schoenen overheen loopt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 11:56

Niet de vloer, maar wel de tegels op de muren heb ik in mijn douche geverfd.
Dit zag er enkele jaren heel mooi uit, maar door de hitte en de vochtigheid werd het na 3 jaar toch wel lelijk door afbladderen. Ook het schoonmaken is een probleem want in de meeste middeltjes zit een veel te agressief goedje.

Zeker voor een vloer (en gebruik van schoenen) lijkt me dit nog korter mooi te blijven.Hier een goede site waar alles goed besproken wordt: https://www.deverfzaak.nl/blogs/blog/te ... n-nadelen/

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Badkamervloer/ toiletvloer verfen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 12:20

Dit topic past beter op LZP dan op de HuisKamer dus ik geef het even een schuif die kant op :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 12:30

Er is speciale tegelverf. Dat blijft behoorlijk goed zitten. Maar het wordt natuurlijk uiteindelijk wel weer lelijk.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 12:32

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 13:25

Geen ervaring, maar ik heb destijds op de wc een vinyl vloer over de bestaande tegels gelegd. Zeker als je een coupon/reststuk neemt ben je daar goedkoop mee uit, en makkelijk op maat te snijden met stanleymes.

https://www.kwantum.nl/vloer/vinyl-vloeren
Zoiets dus

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 13:48

Ik had de vloer zwart geverfd. Je zag daarna allemaal stofjes en kattenharen die erin waren opgedroogd :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 13:52

Ik heb een huurwoning met een lelijke grijze vloer. :+ Ik wil daar ook wel iets mee maar dat wat er dan overheen komt moet ook weer makkelijk te verwijderen zijn tzt. :+

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 14:05

Bellatrix schreef:
Ik heb een huurwoning met een lelijke grijze vloer. :+ Ik wil daar ook wel iets mee maar dat wat er dan overheen komt moet ook weer makkelijk te verwijderen zijn tzt. :+

Vinyl, mits strak gesneden hoef je dat niet eens vast te plakken :Y) :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 14:25

Haha! Dat zou mooi zijn. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 14:30

Rintah schreef:
Vinyl, mits strak gesneden hoef je dat niet eens vast te plakken :Y) :D
Dat klopt wel, maar dan moet je niet met meubels gaan schuiven of als er kleine wielen onder zitten er mee gaan rollen want dan 'stroopt' de vloer op.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 14:35

Wielen? In een wc?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 14:57

Een verrijdbare badkamerkast of je wilt eens kijken of die aan de andere muur niet net iets beter staat...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 14:59

Oh, dat is hier niet het geval, ik zou de kleine wc vloer willen doen. Ik moet alleen het meubel er dan even uithalen die erachter staat maar dat is geen probleem.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 15:01

Je kunt je badkamer ook (laten) wrappen. Voordeel is dat als je de kleur zat bent, je het er weer af kan halen en vervangen.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 17:19

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 17:27

DubbelFun schreef:
Niet de vloer, maar wel de tegels op de muren heb ik in mijn douche geverfd.
Dit zag er enkele jaren heel mooi uit, maar door de hitte en de vochtigheid werd het na 3 jaar toch wel lelijk door afbladderen. Ook het schoonmaken is een probleem want in de meeste middeltjes zit een veel te agressief goedje.

Zeker voor een vloer (en gebruik van schoenen) lijkt me dit nog korter mooi te blijven.Hier een goede site waar alles goed besproken wordt: https://www.deverfzaak.nl/blogs/blog/te ... n-nadelen/

idem dito ervaring.
En uiteindelijk zat het nog op de voegen en amper op de tegels en kreeg het helemaal een vies uiterlijk.
Echt spijt van gehad.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 20:17

Rintah schreef:
Geen ervaring, maar ik heb destijds op de wc een vinyl vloer over de bestaande tegels gelegd. Zeker als je een coupon/reststuk neemt ben je daar goedkoop mee uit, en makkelijk op maat te snijden met stanleymes.

https://www.kwantum.nl/vloer/vinyl-vloeren
Zoiets dus

Dat hebben wij ook 10 jaar gehad. Toen het eruit moest bij de huuroplevering leek de wc met z'n originele oranje tegeltjesvloer meteen 10 jaar ouder haha :P

In de badkamer kan het niet denk ik, maar in de aparte wc ging het prima.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 21:03

wij hebben de toiletmuren geverfd met deze tegelverf:

https://www.karwei.nl/assortiment/histo ... /p/B622567

expres niet voor een goedkopere variant gegaan, denk dat het niet slim is om met tegelverf te bezuinigen. Al is er misschien ook nog betere kwaliteit dan histor, zo goed ben ik er ook weer niet in thuis. Maar het is bij ons bij de wc-muren heel netjes en blijft heel goed zitten! De vloer blijft in ons geval minder zitten helaas.. Als je een wc mat gebruikt zou je het kunnen overwegen omdat je dan meer bescherming hebt voor je vloer. Maar ik moet ook een stukje voorzichtiger doen met schoonmaken. Ik maakte de vloer laatst schoon met zo'n schoonmaakdoekje (zo'n wegwerp ding :o ) en schraapt toen een stukje vloer mee. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet meer heel veel verf over had dus vooral de focus had op de muren en de vloer 'even' snel heb meegenomen omdat ik nog een stuk vinyl heb liggen wat ik daarvoor wil gebruiken. Dus misschien als ik een tweede dikkere laag op de vloer had aangebracht dat het beter zou zijn geweest.

het is wel echt méga makkelijk om te verven, dus als je denkt ik wil het gewoon proberen en ik kijk wel hoelang het goed blijft, zou ik het bij je wc proberen, ik ben alsnog wel blijdat ik het gedaan heb want alles beter dan hoe het eerst was. Maar bij de badkamer en het vele gebruik daarvan en ook het vochtig worden van die ruimte denk ik niet dat het heel lang mooi blijft..
En inderdaad, heel goed stofvrij maken én investeren in goede kwasten of rollers die geen stofjes afgeven (plus een roller vantevoren nog even afplakken met tape om de laatste stofjes weg te krijgen).

Maar wat hierboven wordt gezegd, je hebt best wel hele mooi vinyl vloeren wat voor zo'n kleine ruimte niet heel snel mistaat (ik zou het bijv. niet zo snel gebruiken in slaapkamers/woonkamers maar voor zo'n kleine ruimte is het wel handig).

edit: ik zie nu pas dat er bij degene die ik in de link heb gedeeld 'wandtegels' staat die dus obvious minder geschikt is voor vloeren. Ik weet niet zeker of ik deze had, potje is inmiddels weer weggegooid maar ik dacht van wel. Ik kwam bijv. ook dit tegen. Geen idee of je verf voor een betonvloer ook voor tegels kan gebruiken, maar de verf pretendeert i.i.g. slijtvast te zijn :))

https://www.gamma.nl/assortiment/histor ... ing%20Only)%20-%20NB%20-%20VERF%20EN%20BEITS%20-%20Push%20-%20Test&utm_id=22788053452&gad_source=1&gad_campaignid=22778550606&gclid=EAIaIQobChMIjLegiraVkAMVNYCDBx3Pax_DEAQYCCABEgL1c_D_BwE

Oh en ik bedenk me ook nog, ik weet niet wat voor vloer je nu hebt maar als bijv. vooral je voegen niet zo mooi zijn (zelfs na keihard boenen en het gebruiken van allerlei schoonmaakmiddelen) kun je ook een voegenstift gebruiken! dat is nóg makkelijker, werkt als een marker en kan je tegels ook al een stuk meer opknappen. Dat ga ik nu binnenkort in de badkamer doen om het een wat frisser uiterlijk te geven :)

Mega chaotische post (ik ben moe en bedenk elke keer nog een nieuw klein detail :') ) maar misschien kun je er wat mee :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 06:24

Ik heb dit voorjaar onze badkamer gedaan. Muren en vloer. Ik heb hiervoor warmwaterbestendige verf gebruikt (Rust-Oleum NL) en er daarna nog een speciale coating overeen gedaan (Holdbar 2K).

Het zit er natuurlijk pas een half jaartje op nu, maar ben erg blij met het resultaat. Tot nu toe blijft het er heel mooi op zitten, ook met schoonmaakmiddelen erop etc. Zowel de verf als de coating zouden daar volgens de fabrikant ook tegen moeten kunnen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 08:01

Na een half jaar kun je daar echt nog heel weinig over zeggen, dus geniet er nog van zolang het duurt én ik ben echt benieuwd hoelang het idd nog goed gaat blijven zitten.

Ik weet wel dat toen het bij mij zo lelijk was dat het er echt af moest ik mega lang met van alles aan het werk geweest ben om het er weer goed af te krijgen ;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 08:31

ja hier ook.
Het begon af te bladderen op het ene stuk, maar op het andere bleef het muurvast zitten.
Ben ik er ook met van alles als stickeroplossers enz aan de gang geweest.
De voegen kreeg ik niet zonder verf, dat zouden we echt uit hebben moeten vrezen.

Hier ook echt, in die tijd, goed aangeschreven tegelverf gebruikt en precies gedaan zoals moest.

Dat wrappen wat een ander voorstelt zou ik nu proberen :j

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:22

DubbelFun schreef:
Na een half jaar kun je daar echt nog heel weinig over zeggen, dus geniet er nog van zolang het duurt én ik ben echt benieuwd hoelang het idd nog goed gaat blijven zitten.

Ik weet wel dat toen het bij mij zo lelijk was dat het er echt af moest ik mega lang met van alles aan het werk geweest ben om het er weer goed af te krijgen ;(

Ik hoop tegen de tijd dat het lelijk wordt een ander huis te hebben haha :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 08:03

Dat is ook een oplossing :D
Succes daarmee dan ook :)