Product verzenden uit VS - ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Product verzenden uit VS - ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-25 11:08

Heeft iemand op Bokt ervaring met het verzenden van een product vanuit de Verenigde Staten, door tussenkomst van een partij?

Ik ben alvast bezig met Kerst inkopen en ik wil heel erg graag een enorme (1.80m) notenkraker in snoep stijl (ja over smaak valt te twisten haha :P ). Nu heeft Walmart er 1 in de collectie, maar Walmart verzendt zelf niet naar Nederland. De doos is geen 1.80m groot (want je moet hem in elkaar zetten), maar wel groot.

Zijn er mensen welke ervaringen hebben met bedrijven als Ship7? Of een ander bedrijf? Ik ben mij bewust van de invoerrechten, BTW en afhandelingskosten. In Nederland zijn de goed vergelijkbare alleen snel al 1200 euro i.p.v. 189 dollar.

Mellow

Re: Product verzenden uit VS - ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 11:18

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-25 11:21

Deze heb ik inderdaad ook gezien, is 680 euro. Kan een oplossing zijn (al vindt mijn man het bizar veel voor een kerst decoratie item waarvan ik een ander mooier vind), maar ik vind die uit Amerika net wat mooier (en ik vermoed dat ik hier niet boven uit ga komen qua prijs). Vanmiddag ga ik ook even kijken bij Viv Christmas, niet zo groot als deze en die ik in Amerika had gezien, maar hebben wel ook leuke varianten. Bedankt voor je moeite om ernaar te zoeken :j

Ben nog steeds natuurlijk benieuwd of er mensen met ervaringen zijn.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 11:26

Ik dacht aan een notenkraker van 1.80. Dan wil je beste noten kraken. En dan ook nog van snoep...

Mijn hoofd ging wat op de hobbel.

Grappige beeldjes maar snap je man ook wel. Maar aan de andere kant. Geld tegenover afschrijving :P .
Gaat lang mee dus dan is het een investering waard.

Hopelijk krijg je nog een nuttig antwoord, kan ik je wat betreft verzending helaas niet geven.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 11:42

Mijn man heeft in het verleden al meerdere keren via https://usa2you.nl/ autoonderdelen vanuit Amerika laten shippen. Betrouwbaar adres dus.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 12:20

Ze staan ook op Alibaba. Beetje wisselend in prijs maar al voor 150-200 en 1.80 groot. Daar zullen de Amerikaanse ook wel vandaan komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 12:58

Ik zou even verder zoeken als ik jou was. Ze zijn vast wel te vinden en misschien wel op Amazon die vanuit US verzendt? Houd wel rekening met forse douanekosten over zo’n bedrag. Dan zou ik eerst nog even zoeken op Aliexpress of Temu ofzo.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 13:03

Je zou ook Ierland en Engeland even kunnen bekijken, daar moeten ook wel vergelijkbare dingen te koop zijn.
Vanuit Ierland sowieso geen douanekosten ed omdat dat binnen de EU zit.
Ik woon in Ierland, als je iets vindt in Ierland wil ik het ook best wel voor je doorsturen.
Amazon UK bezorgt vaak ook wel bij mij voor een redelijke prijs en er is sindskort ook Amazon.ie

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 15:24

Famiflora (BE) heeft een extreem groot assortiment in (groot) kerstmateriaal.
Daar eens naar bellen/mailen? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 15:34

Ik heb jaren western zadels uit Amerika geïmporteerd via de Amerikaanse post USPS, dat is by far de goedkoopste verzender in vergelijking met iets als UPS e.d.
En de verzender hoeft niet meer dan een simpel formuliertje in te vullen met naam/adres etc, gewicht en soms de maten van de doos (daar zitten wel restricties aan) en -heel belangrijk- de aankoopprijs. Tegenwoordig heb je alleen nog luchtvracht (duurder), vroeger kon je ook kiezen voor bootvracht (stukken voordeliger, maar duurde wel 6 weken tot 2 maanden).
Hier in NL gaat het naar de douane (= tegenwoordig post.nl) en die zorgt voor inklaring afhankelijk van de soort aankoop en de prijs+kosten verzending. Dan óf je krijgt bericht dat je dit vooraf moet betalen óf ze staan aan de deur en je kunt het pinnen.

Er zijn idd firma's die dit hele traject van je overnemen en worden dan de koper + verkoper/verzender. Geen idee wat die rekenen, maar dat is vast via google wel te achterhalen.
Zelf heb ik er iig nooit mee gewerkt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 16:14

Ik heb zulke dingen ook in Copenhagen gezien, misschien iets makkelijker?

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 17:20

Mariska_28 schreef:
Mijn man heeft in het verleden al meerdere keren via https://usa2you.nl/ autoonderdelen vanuit Amerika laten shippen. Betrouwbaar adres dus.

Ik heb in het verleden al heel veel keren een beroep op hun gedaan, zeer betrouwbaar adres!
Fijne man in contact

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 18:07

Suzanne F. schreef:
Ik zou even verder zoeken als ik jou was. Ze zijn vast wel te vinden en misschien wel op Amazon die vanuit US verzendt? Houd wel rekening met forse douanekosten over zo’n bedrag. Dan zou ik eerst nog even zoeken op Aliexpress of Temu ofzo.

Hier zou ik ook rekening mee houden. Wij kregen een keer een pakket uit Canada (cadeau) en moesten toen eerst €100 aan inklaringskosten betalen. Wel terug gekregen van de verzender, maar die doet dit niet weer. Voor de verzendkosten + alle belastingen kon je zowat een vliegticket kopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 18:15

Mensen denken nog steeds dat als je iets cadeau krijgt uit Amerika/Canada dat je geen invoerrechten hoeft te betalen en dan wordt er op vanalles 'GIFT' gezet.
Maar je betaalt áltijd invoerrechten en als de waarde niet op het begeleidende formulier staat dan wordt er via internet gekeken wat de waarde zou kunnen zijn.

Canada is trouwens erg duur, daarvandaan liet ik ook nooit iets overkomen (op mijn paard na :) )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 18:48

Houd ook rekening met de extra kosten aan de grens, daar had ik me op verrekend waardoor de korting geen korting meer was. :')

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 20:43

Ik kan dat in principe wel voor je doen, maar het zal niet goedkoop zijn :P

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 20:55

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:45

KimD schreef:
Houd ook rekening met de extra kosten aan de grens, daar had ik me op verrekend waardoor de korting geen korting meer was. :')

Je betaalt invoerrechten en BTW. De hoogte van de invoerrechten gaat per categorie en is terug te vinden op de site van de Belastingdienst.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:55

Op een andere boeg: zelf een goedkoop vliegticket kopen en zelf gaan ophalen? Zal altijd méér kosten dan €189+ verzendkosten, maar zeker minder dan €1200 hier betalen.

En als je de doos daar ter plekke open maakt en alles los in een grote koffer stopt, is het officieel ook niet "nieuw" meer, maar gebruikt en dan betaal je óók geen inklaringskosten en btw.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:58

mvdende schreef:
...En als je de doos daar ter plekke open maakt en alles los in een grote koffer stopt, is het officieel ook niet "nieuw" meer, maar gebruikt en dan betaal je óók geen inklaringskosten en btw.

Dat is niet waar... de zadels die ik importeerde waren altijd 2e hands en moest ik gewoon inklaringskosten over betalen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 10:28

Bedankt voor alle tips tot nu toe, heel blij mee hoe jullie zo meedenken :) !

Nu zit dit qua waarde binnen de marges om het uit de USA mee te nemen, ik ben nu bijna 36 weken zwanger dus een reisje zit er eventjes niet in :+ (Babykamer is af, dus nu is het over op de Kerst decoratie van dit jaar :P ) Met per pakket versturen houd ik natuurlijk al rekening met alle invoerkosten en verzendkosten. Paarhonderd euro zal je wel aan zitten.

Ik ben gisteren wel geslaagd voor een kleinere versie in Nederland, maar ik ga nog steeds even alle opties en ideeën nalezen voor de grote variant. Via een tussenpersoon of een andere manier.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 10:31

Je betaalt áltijd BTW bij import, invoerrechten enkel bij een markt waarde boven 150 EUR of bij specifieke producten. "GIFT" als omschrijving kan enkel bij een waarde onder de 45 EUR, en zelfs dan bestaat er een heel groot risico dat de douane het pakket in beslag neemt om het fysiek te onderzoeken. Als de douane dan ziet dan de goederen meer dan 45 EUR waard is, krijg jij als importeur een boete.

Het is een behoorlijk proces, zeker tegenwoordig door alle wijziging dankzij Trump (EU is natuurlijk ook invoerrechten gaan verhogen). Er komt een hoop bij kijken en de kosten kunnen flink oplopen.

Ik zou zoals hier al aangeraden is, dichterbij kijken. UK heeft ook vaak unieke kerst items, maar ook daar dien je rekening te houden importkosten, al zullen de verzendkosten niet zo extreem zijn.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 11:09

Per vliegtuig met jou zelf mee ligt de grens op 430 euro, ik denk dat dit wordt bedoeld met het zelf ophalen. Nu is dat sowieso niet het plan, maar alle tips zijn fijn :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 11:17

DubbelFun schreef:
KimD schreef:

Je betaalt invoerrechten en BTW. De hoogte van de invoerrechten gaat per categorie en is terug te vinden op de site van de Belastingdienst.

Ik zeg dan ook alleen dat ik me erop verrekend had. Niet dat ik niet wist dst het erbij kwam. :+

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:39

Ik ga vanmiddag naar de Walmart, wil wel even kijken hoe groot de doos is en of het evt. in een koffer zou passen. Mijn ouders zijn hier midden-eind oktober dus als ik ze heel lief aankijk en het past kan ik het misschien met ze meesturen.