Loopband voor thuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Loopband voor thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 18:26

Ik overweeg om een loopband aan te schaffen, mits je een beetje een degelijke kan kopen zonder de hoofdprijs te betalen. Budget is €400 en zie daar voldoende opties voor maar ik heb dus geen idee of die een beetje oké zijn.

Zoiets:
https://share.google/yk4riLzxjuR2xJrC9
- het liefste met een handvat / stang waar je de snelheid etc op kan aanpassen.
- wil er ook op rennen dus hij moet wel 10-12 km/u kunnen (voornamelijk wandelen maar wil wel conditie opbouwen dus stukjes rennen)
- helling % moet kunnen
- enige vorm van demping want slechte knieën :+
- Niet te smal want ik loop niet zo recht. Geen idee welke breedte geschikt is?

Uiteraard is het niet te vergelijken met de loopbanden in de sportschool maar heeft iemand een budget variant in huis en bevalt dat ook? Of is het leuk om te wandelen maar eigenlijk niet te doen om lekker op te rennen?

Is het te doen kwa geluid en overlast? Er komen sowieso van die gymtegels onder en zag al speciale loopband-matjes maar ik woon wel in een gehorig huis :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 18:43

Little_Gift

Re: Loopband voor thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 18:55

Die kan maar tot 8km per uur en TS wil tot 12 km per uur

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 19:20

Oja volgens mij de enige eis die niet van toepassing is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 19:28

10 km/pu is ook zat maar wil vooral de motor het aan kan.
Als de max 8km is en je rent veel op 7.9 dan is dat zwaar voor de motor en slijt ie snel.
Maar waar ik dan wel naar moet kijken is me nog niet duidelijk :+

En ik zoek vooral ervaringen of zo'n ding ook bevalt voor mensen die er stukjes op willen rennen en die banden van een paar duizend euro zijn gewend vanuit de sportschool.
Je ziet de laatste tijd voornamelijk dat mensen zoiets onder hun bureau hebben en dus zachtjes wandelen, veel recensies zijn dus ook daar over.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 20:28

Wij hebben een focus fitness jet 1.4, Hij is inklapbaar (wel staand) en kan tot 16km/u
Wij lopen er voornamelijk op hard, maar wandelen kan uiteraard ook prima! Hij bevalt ons goed!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 21:54

Je budget is aan de lage kant ten opzichte van je eisen, vrees ik.
Geluid is wel een van de eerste dingen waar je dan concessies op doet. Ik zou niet onderschatten wat dat doet in een gehorig huis - al loop je natuurlijk geen uren.
Andere optie is bij bv Decathlon eea uitproberen en dan soortgelijk zoeken tweedehands.?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 22:04

Ik lees mee, wandel graag maar niet in veel regen. Maar ik heb inderdaad vaker gehoord dat het echt veel geluid maakt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 23:55

Loopbanden in de sportschool hebben volgens mij een loopvlak van 55 cm breed. Daar komt iedereen wel mee weg.

Is het een idee om 2ehands of gereviseerd te kijken? Ik heb alleen ervaring met Technogym en het volgens mij budgetvriendelijkere Tunturi.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 06:49

Ik lees ook even mee. Ik heb een loopband, maar die is overleden...... Dus wil wel een nieuwe maar kom er nog niet echt eraan toe er voor te gaan zitten en wat te zoeken.
Wat ik wel weet is dat je vooral moet letten op het continu vermogen van de motor. Bij alleen wandelen hoeft deze niet hoog te zijn. Echter als je intervaltrainingen en echt wil hardlopen dan is het wel handig dat ie wat meer kan. Je krijgt (als ik het goed heb begrepen) een slippende band. Hij komt dan net kracht te kort om de band soepel te laten lopen. Dat is dus wel iets om over na te denken. Volgens mij raden ze dan een motor met 2,5 pk aan.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 07:29

_Juudith schreef:
Wij hebben een focus fitness jet 1.4, Hij is inklapbaar (wel staand) en kan tot 16km/u
Wij lopen er voornamelijk op hard, maar wandelen kan uiteraard ook prima! Hij bevalt ons goed!

Heb je met hardlopen geen last van een smallere band tov die van de sportschool? Ik zie dat deze een breedte heeft van 40 cm, stap je daar niet snel naast? Ik slinger vrees ik nogal met hardlopen :+ , met wandelen is de breedte geen probleem denk ik.
Maakt hij erg veel herrie?
Ik zag dat deze nu in de aanbieding was via de AH voordeelshop, voor 269 euro lijkt het me wel een idee om deze evt aan te schaffen.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 09:07

muppetmayo schreef:
_Juudith schreef:

Heb je met hardlopen geen last van een smallere band tov die van de sportschool? Ik zie dat deze een breedte heeft van 40 cm, stap je daar niet snel naast? Ik slinger vrees ik nogal met hardlopen :+ , met wandelen is de breedte geen probleem denk ik.
Ik zag dat deze nu in de aanbieding was via de AH voordeelshop, voor 269 euro lijkt het me wel een idee om deze evt aan te schaffen.

Nee, wij vinden hem breed zat. Mijn man en ik gebruiken hem beide. En hebben daar geen last van.
Wij vinden het qua geluid wel meevallen. We hebben hem in de bijkeuken op een betonnen vloer staan en een buren zeggen hem niet te horen. Als de een er op staat en de ander dit in de kamer hoor je wel wat, maar niet overdreven vinden wij.

Ik weet niet waar je woont, ik zit buiten Zwolle, als je in de buurt woont mag je altijd even komen kijken!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 09:19

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-25 09:49

Die ziet er netjes uit Ollie! Laat je weten hoe die bevalt? :)

Ik wil nu geen 2e hands kopen omdat ik niet weet hoe het bevalt en of het te doen is kwa geluid en overlast in huis.
Als ik een nieuwe koop en het niks is, kan die tenminste zo nog terug.
Mocht er toevallig een 2e kans staan bij de Decathlon is dat natuurlijk wel een optie.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 09:53

muppetmayo schreef:
_Juudith schreef:

Deze heb ik net binnen gekregen dinsdag en gisteren al op gelopen, liep echt top. Geen last gehad van de smalle band, ben er een keertje met mijn teen naast gestapt maar dat is omdat ik niet aan het opletten was en op mijn mobiel keek hoe lang ik nog moest.
Scheelt wel dat ik zelf niet zo groot ben dus hij maakt weinig geluid met erop rennen.
Nadeel als je een helling wil, deze is of 0% of 4% die je handmatig moet instellen met pootjes.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:17

Dit is topic 3 in een korte tijd erover.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:19

En tweedehands al gekeken? Vaak kopen mensen die dingen voor thuis en blijkt het niks te zijn. Je vindt ze met regelmaat voor een prikkie op marktplaats, zeker met jouw budget!

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 11:19

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 11:37

Ik heb deze loopband:
https://dreaver.nl/products/dreaver-s34 ... r-1-10km-u

Werkt voor mij meer dan prima. Ik gebruik de loopband alleen wanneer ik het te nat vinden om buiten te wandelen. Hardlopen gaat overigens ook prima.

De loopband is niet heel breed of lang, maar door de stang (ik gebruik die niet) kun je je wel goed vasthouden.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 11:52

_Juudith schreef:
Nee, wij vinden hem breed zat. Mijn man en ik gebruiken hem beide. En hebben daar geen last van.
Wij vinden het qua geluid wel meevallen. We hebben hem in de bijkeuken op een betonnen vloer staan en een buren zeggen hem niet te horen. Als de een er op staat en de ander dit in de kamer hoor je wel wat, maar niet overdreven vinden wij.

Ik weet niet waar je woont, ik zit buiten Zwolle, als je in de buurt woont mag je altijd even komen kijken!

Fijn om te horen! Voor mij woon je behoorlijk uit de richting helaas, maar wat een lief aanbod <3

DemDeempel jij ook bedankt voor je mening :) De helling is voor mij niet direct een noodzaak, wel goed om te weten dat dat alleen handmatige pootjes zijn.

Ergens vind ik het zonde om zo'n heel apparaat neer te zetten voor alleen de winterperiode (zomers loop ik gewoon lekker buiten), maar aan de andere kant stimuleert het wel om in de winter ook door te gaan met beweging. Ik denk nog even na.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 12:29

Een tip als hij ergens een trap op getild moet worden en je hebt geen sterke mensen in je omgeving die hierbij kunnen helpen dat je dan checkt of hij door hen op de juiste plek gezet wordt.
Wij hebben er in het verleden 1 gekocht inclusief montage, maar daar hoorde blijkbaar naar boven tillen niet bij (dat stond niet goed vermeld).
Uiteindelijk heeft de monteur wel geholpen, maar mijn man en schoonvader hebben ook moeten helpen.
Sommige wegen behoorlijk wat dus iets om rekening mee te houden.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 09:44

Nyaleti schreef:
Die ziet er netjes uit Ollie! Laat je weten hoe die bevalt? :)

tot nu toe eigenlijk heel tevreden.
Maakt ook helemaal niet zo'n herrie, nu heb ik er nog niet op hard gelopen aangezien ik herstellende ben van een enkelblessure.

Maar kan hem tot nu toe wel aanraden, de hellingshoek is alleen niet echt traploos te verstellen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 10:10

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:45

Ik ben eigenlijk heel tevreden over de sportconic, nu een paar weken in gebruik en nog geen gebreken gevonden.

Dus helaas geen ervaring met jouw gevraagd moovv