Loopband voor thuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Loopband voor thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:26

Ik overweeg om een loopband aan te schaffen, mits je een beetje een degelijke kan kopen zonder de hoofdprijs te betalen. Budget is €400 en zie daar voldoende opties voor maar ik heb dus geen idee of die een beetje oké zijn.

Zoiets:
https://share.google/yk4riLzxjuR2xJrC9
- het liefste met een handvat / stang waar je de snelheid etc op kan aanpassen.
- wil er ook op rennen dus hij moet wel 10-12 km/u kunnen (voornamelijk wandelen maar wil wel conditie opbouwen dus stukjes rennen)
- helling % moet kunnen
- enige vorm van demping want slechte knieën :+
- Niet te smal want ik loop niet zo recht. Geen idee welke breedte geschikt is?

Uiteraard is het niet te vergelijken met de loopbanden in de sportschool maar heeft iemand een budget variant in huis en bevalt dat ook? Of is het leuk om te wandelen maar eigenlijk niet te doen om lekker op te rennen?

Is het te doen kwa geluid en overlast? Er komen sowieso van die gymtegels onder en zag al speciale loopband-matjes maar ik woon wel in een gehorig huis :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:43

Little_Gift

Re: Loopband voor thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:55

Die kan maar tot 8km per uur en TS wil tot 12 km per uur

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:20

Oja volgens mij de enige eis die niet van toepassing is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:28

10 km/pu is ook zat maar wil vooral de motor het aan kan.
Als de max 8km is en je rent veel op 7.9 dan is dat zwaar voor de motor en slijt ie snel.
Maar waar ik dan wel naar moet kijken is me nog niet duidelijk :+

En ik zoek vooral ervaringen of zo'n ding ook bevalt voor mensen die er stukjes op willen rennen en die banden van een paar duizend euro zijn gewend vanuit de sportschool.
Je ziet de laatste tijd voornamelijk dat mensen zoiets onder hun bureau hebben en dus zachtjes wandelen, veel recensies zijn dus ook daar over.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:28

Wij hebben een focus fitness jet 1.4, Hij is inklapbaar (wel staand) en kan tot 16km/u
Wij lopen er voornamelijk op hard, maar wandelen kan uiteraard ook prima! Hij bevalt ons goed!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:54

Je budget is aan de lage kant ten opzichte van je eisen, vrees ik.
Geluid is wel een van de eerste dingen waar je dan concessies op doet. Ik zou niet onderschatten wat dat doet in een gehorig huis - al loop je natuurlijk geen uren.
Andere optie is bij bv Decathlon eea uitproberen en dan soortgelijk zoeken tweedehands.?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:04

Ik lees mee, wandel graag maar niet in veel regen. Maar ik heb inderdaad vaker gehoord dat het echt veel geluid maakt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

Loopbanden in de sportschool hebben volgens mij een loopvlak van 55 cm breed. Daar komt iedereen wel mee weg.

Is het een idee om 2ehands of gereviseerd te kijken? Ik heb alleen ervaring met Technogym en het volgens mij budgetvriendelijkere Tunturi.