Worddocument op ipad kan dat wel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Worddocument op ipad kan dat wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 14:09

Ik moet nu een aantal keren huiswerk maken, en helaas worden de documenten op word aangeleverd, de antwoorden in wit en alleen zichtbaar te maken door de letters van kleur te laten veranderen. Maar ik heb geen word, nog een word account. -O- Ik heb een laptop tot mijn beschikking met veel microsoft dingen dingen, maar helaas ook geen word komen we nu achter. :')

Een abbonement zit ik niet op te wachten voor de paar keer dat ik het gebruik de komende maand. Hoe kan ik dit oplossen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Worddocument op ipad kan dat wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:11

Naar iemand mailen die de tekst leesbaar maakt en terugstuurt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 14:12

De bedoeling is juist dat ik eerst zelf invul en dan check of het klopt.maar dat zou wel een optie zijn

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:14

Er is ook gewoon een andere versie van Word gratis te downloaden. Het heet alleen anders.

Writer van Libre Office? Geen idee of dat werkt hoor.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:14

Als het goed is kun je een worddocument ook openen in Google docs, de word-versie van Google. Ga naar docs.google.com en klik bij file/bestand op 'open'. Moet je wel een google account voor hebben, maar dat is gratis.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:16

Je zou ook kunnen kijken of je het bestand kan downloaden en openen in Canva. Daar kan je ook je letters van kleur veranderen!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:17

Google docs kan als het goed is ook word documenten openen

Heb je helemaal geen Microsoft account? Anders kan je Microsoft 365 gebruiken volgens mij, dan heb je word via internet als ik het goed onthouden heb

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 14:25

Mm google heb ik wel maar die wil niks downloaden. Ook bij ipad pages krijg ik de letterkleur niet gewijzigd. Ik vrees dat het de optie door iemand laten aanpassen en daarna op papier huiswerk doen de beste optie is.

De laptop heeft ms 365 maar die wil eerst een update maken en die blijft domweg halfweg hangen. Iets met een oudere laptop. Dat was afgelopen twee dagen de eerste optie die geprobeerd was. -O- ik heb zelf al jaren en jaren geen computer meer, en doe al helemaal geen tekstverwerking of zo. De laptop heb ik nu in bruikleen omdat deze ook al jaren ongebruikt in een hoekje ligt, maar daarmee lukt het ook niet. :')

Ik zal eens een screenshot maken van een deel van het document in kwestie.
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-09-25 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:28

Ik zal even kijken in Google docs op mijn ipad, heb het daar ooit wel voor elkaar gekregen namelijk. Of het is tussendoor in een update verwijderd :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 14:30

Afbeelding

Dit is dus een deel, :') mijn hele leven een geworstel met die vervoegingen. En nu serieus pittig huiswerk

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:35

Oh heeerlijk, Frans :’)

Dit is hoe ik het op mijn iPad voor elkaar kreeg in docs, als je het bestand op kan slaan en in google drive zetten moet ie ook in docs kunnen openen. Dit was dan vanuit OneDrive omdat ik een willekeurig schoolbestand heb gepakt, maar zou ook zo moeten werken vanuit je gewone bestanden

Hier op openen met een andere app drukken en dan google docs opzoeken
Afbeelding

Afbeelding

Als je m vanaf hier dan opslaat in google drive komt ie automatisch ook als bestand in docs te staan
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 14:37

Oef, mijn hersens gaan ietwat op error. ;( Ik neem totaal niet op wat je neerzet :? . De laatste keer tekstverwerking was in 1998 of zo -O-

Ik denk dat iemand er een kleurtje op laten zetten misschien slimmer is dan zelf lopen worstelen nu met documenten. Domweg te moe om te begrijpen hoe het moet.

De app heb ik en dan wil ik een nieuw document maken en krijg ik net als op de telefoon de melding geen geheugen je kunt niks downloaden. Daar liep ik op mijn telefoon ook al tegenaan

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:43

Ik ben natuurlijk ook echte gen z die is opgegroeid met technologie, dus ik skip waarschijnlijk heel veel stappen in de uitleg _O- ook omdat het uit mijn map van schooldingen komt en anders mijn volle naam er staat :')

Kan je het bestand wel downloaden, dat hij tussen de bestanden op je ipad staat? Als je het dan lang ingedrukt houdt of op de 3 puntjes drukt krijg je dat eerste scherm ervoor, of iets wat er op lijkt.
Als dat niet lukt snap ik dat je iemand anders het van kleur laat veranderen haha
Laatst bijgewerkt door Polarize op 16-09-25 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 14:44

Hij staat tussen mijn bestanden op de ipad. In pages. Als ik daarmee verder kan ben ik er ook. Maar ik kan daar nergens kleuren aanpassen.

Maar via google krijg ik niks gedownload, niet op een android telefoon en niet op ipad :n ivm geen geheugen |o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:45

Waar staat dan nog tekst? In die witte vakken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 14:46

Klopt. Als het goed is staat in de witte vlakken de juiste vervoeging. Je tu il nous vous ils je ... enz althans dat is me gezegd vorige week :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:46

karuna schreef:
Hij staat tussen mijn bestanden op de ipad. In pages. Als ik daarmee verder kan ben ik er ook. Maar ik kan daar nergens kleuren aanpassen.

Maar via google krijg ik niks gedownload, niet op een android telefoon en niet op ipad :n ivm geen geheugen |o

Misschien heel stom want ik werk nooit met pages, kan je wel tekst selecteren? Dan verschijnen de letters ook

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 14:48

Niks in het witte. Ik kan wel er iets selecteren maar niet veranderen van kleur. :n

En na een week worstelen wil ik toch wel graag mijn huiswerk gaan maken :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:51

Dan begin ik mij ook af te vragen of in dat witte deel wel echt tekst staat _O- meestal als ik (oké in word, pages werkt dan zeker weer anders) witte tekst selecteer dan verschijnen de letters meteen in dat selectievakding

Lekker genederlandst, ik moet zelf ook maar eens bezig met school :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 15:09

In Pages maken en exporteren naar Word.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 15:38

Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar Word documenten kun je gewoon in Pages (de gratis tekstverwerker van Apple) openen, aanpassen, en eventueel weer opslaan als Word document.
Tekst van kleur veranderen moet ook gewoon kunnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 15:44

Maar hoe dan? Ik zie nergens die optie staan namelijk? :?
Edit 1
Ik heb een methode gevonden om te kijken of er wat staat en ja. Blanco vak kopieren en en plakken in bokt. :+ Dan verschijnt er een zwarte tekst. Maar dat is wat omslachtig :')

Edit 2
*\o/* Jaaaa gelukt. Ik zat op tabel nivo te kijken maar je hebt kennelijk ook cel nivo :P en dan kun je de kleur wel aanpassen,

He he :D