Bobo's in de bush

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:14

tja,maar wel op een andere manier hoop ik?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:17

DunnitsMystery schreef:
[En hoezo moeten ze zich aan de cultuur aldaar aanpassen.. En zelfs al is dat zo, de mensen die daar normaal de dieren slachten kunnen dat ongetwijfeld veel beter en met veel minder lijden voor de dieren aldaar.
[/quote]


Ik ben het met je eens dat het tactischer geweest was om iemand van die stam dat beest te laten slachten, maar vergeleken met de beesten die hier geslacht worden heeft dat beest een vrij korte lijdensweg gehad. Ik zal de uiteenzetting van de lijdensweg van een Nl varken voor me houden Knipoog

Anywayz... Wat dat aanpassen betreft: je eet in een land de gerechten van het desbetreffende land en spreekt de taal, of een internationale taal. Je past je gewoon aan aan het leven en alles... Als je je niet aan zou hoeven passen, dan hoeft er ook geen probleem meer gemaakt worden van asielzoekers... Die worden nl. verplicht om zich aan te passen aan Nerderland. Dát is triest...

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:20

www.fok.nl schreef:
Mental Theo spieste het jonge varkentje op Borneo, waar de bobo's te gast waren bij een moslimstam. De SP en de Dierenbescherming reageerden deze week woedend op de wijze waarop het programma met dieren omgaat. Die felle reacties doen Nabuurs niets: ''Ik ben er trots op dat ik de speer ter hand nam. Niemand anders durfde het!'' Volgens Theo waren de beweegredenen goed. ''We waren te gast bij een moslimstam op Borneo. Die hebben de traditie om, als er vreemd bezoek komt, kwade geesten te bestrijden door het ritueel slachten van een zwijn. Wij konden dat niet weigeren. We hebben ons opengesteld voor de tradities van de Iban-stam.''

Plastisch/cosmetisch arts Robert Schoemacher, die veelvuldig de media op zoekt en ook aanwezig was, is het helemaal met Mental Theo eens: ''Ik vind absoluut dat dieren niet onnodig moeten lijden. Maar in dit geval was het anders. Helaas raakte Mental Theo met zijn speer de halsslagader niet direct, anders was het zwijntje iets sneller aan zijn einde gekomen. Nu duurde het langer, maar aan de traditie konden wij echt niet ontkomen.''

De Dierenbescherming heeft nu, gesteund door een klachtenstroom van woedende leden, de aanval geopend tegen televisieprogramma's en commercials die ten koste van dieren amusement maken. Ze roept Nederlanders op om massaal te protesteren tegen dierenkwelling op.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:20

oja,aanpassen moet je zeker. maar ik denk niet dat ze daar de varkens ook zo slachten

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:20

DunnitsMystery schreef:
Ze waren dus daar net een dag. en om verhongering te voorkomen deden ze dat maar?
Ja idd, kan me nu zeker voorstellen dat dat varkentje dan maar moest lijden omdat de beide heren hun ontbijt nog niet gehad hadden..


Even een vraag tussendoor... Heb je ooit aan bv Zip Your Lip meegedaan (van World Vision)? Of het schema gevolgt dat deze mensen gevolgt hebben?

Ga eens 's ochtends lekker ontbijten, en dan tot aan de avond niets meer. 's avonds eet je een kopje vissoep na het opbouwen van je slaapplaats en een zeer vermoeiende reis. 's ochtends is er geen eten. Lunch? Is er niet. Finke wandeltocht erbij... Geloof maar dat je 's middags verrekt van de honger hoor... Doodgaan zul je niet, maar geloof maar dat je lijdt, als je gewend bent 3maal daags te eten...

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:21

Tinus19"]
[quote="www.fok.nl schreef:
Mental Theo spieste het jonge varkentje op Borneo, waar de bobo's te gast waren bij een moslimstam. De SP en de Dierenbescherming reageerden deze week woedend op de wijze waarop het programma met dieren omgaat. Die felle reacties doen Nabuurs niets: ''Ik ben er trots op dat ik de speer ter hand nam. Niemand anders durfde het!'' Volgens Theo waren de beweegredenen goed. ''We waren te gast bij een moslimstam op Borneo. Die hebben de traditie om, als er vreemd bezoek komt, kwade geesten te bestrijden door het ritueel slachten van een zwijn. Wij konden dat niet weigeren. We hebben ons opengesteld voor de tradities van de Iban-stam.''

Plastisch/cosmetisch arts Robert Schoemacher, die veelvuldig de media op zoekt en ook aanwezig was, is het helemaal met Mental Theo eens: ''Ik vind absoluut dat dieren niet onnodig moeten lijden. Maar in dit geval was het anders. Helaas raakte Mental Theo met zijn speer de halsslagader niet direct, anders was het zwijntje iets sneller aan zijn einde gekomen. Nu duurde het langer, maar aan de traditie konden wij echt niet ontkomen.''

De Dierenbescherming heeft nu, gesteund door een klachtenstroom van woedende leden, de aanval geopend tegen televisieprogramma's en commercials die ten koste van dieren amusement maken. Ze roept Nederlanders op om massaal te protesteren tegen dierenkwelling op.

[/quote]

goed zo. ik zei toch dat de dierenbescherming op zijn achterpoten was gaan staan

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:24

En toch vind ik het niet terecht... Nu wordt er een zwijn geslacht op tv, halsslagader word, zoals geschreven, gemist en het dier lijdt dus. Maar ik heb nog nooit zoveel commotie rondom dierenleed gezien... Niet bij varkenstransporten, niet bij die paardenmishandelingen ed van de laatste jaren, helemaal noppes...

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:25

nou, dan wordt het er dus nu tijd voor:)

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:26

carola1"]
[quote="Tinus19"][quote="www.fok.nl schreef:
Mental Theo spieste het jonge varkentje op Borneo, waar de bobo's te gast waren bij een moslimstam. De SP en de Dierenbescherming reageerden deze week woedend op de wijze waarop het programma met dieren omgaat. Die felle reacties doen Nabuurs niets: ''Ik ben er trots op dat ik de speer ter hand nam. Niemand anders durfde het!'' Volgens Theo waren de beweegredenen goed. ''We waren te gast bij een moslimstam op Borneo. Die hebben de traditie om, als er vreemd bezoek komt, kwade geesten te bestrijden door het ritueel slachten van een zwijn. Wij konden dat niet weigeren. We hebben ons opengesteld voor de tradities van de Iban-stam.''

Plastisch/cosmetisch arts Robert Schoemacher, die veelvuldig de media op zoekt en ook aanwezig was, is het helemaal met Mental Theo eens: ''Ik vind absoluut dat dieren niet onnodig moeten lijden. Maar in dit geval was het anders. Helaas raakte Mental Theo met zijn speer de halsslagader niet direct, anders was het zwijntje iets sneller aan zijn einde gekomen. Nu duurde het langer, maar aan de traditie konden wij echt niet ontkomen.''

De Dierenbescherming heeft nu, gesteund door een klachtenstroom van woedende leden, de aanval geopend tegen televisieprogramma's en commercials die ten koste van dieren amusement maken. Ze roept Nederlanders op om massaal te protesteren tegen dierenkwelling op.

[/quote]

goed zo. ik zei toch dat de dierenbescherming op zijn achterpoten was gaan staan
[/quote]


Laat de DB zich eerst eens bezig houden met dierenleed in eigen land zeg..
Altijd in de media doen alsof zij zo geweldg werk doen... Boos!
Maar komt puntje bij paalte zijn het allemaal slapjanusen

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:27

Pervinco schreef:
En toch vind ik het niet terecht... Nu wordt er een zwijn geslacht op tv, halsslagader word, zoals geschreven, gemist en het dier lijdt dus. Maar ik heb nog nooit zoveel commotie rondom dierenleed gezien... Niet bij varkenstransporten, niet bij die paardenmishandelingen ed van de laatste jaren, helemaal noppes...


daar heb je zeker gelijk in.. en dat is ook precies de reden waarom ik in eerste instantie in dit topic reageerde.
Er wordt hier erg met 2 maten gemeten.
In een ander topic betreffende die pony wordt moord en brand geschreeuwd over dieren rechten, maar zo'n actie als in Bobos in the Bush en dingen als varkenstransporten etc mogen schijnbaar wel.

edit in reactie op miep:
Helaas moet ik je daar enigzins gelijk in geven. Dierenbescherming hier in nederland stelt geen fiets voor.
Als je belt voor een paard die kniehoog in de modder staat, 0.0 afdak/schaduw heeft, geen gras, alleen etc etc staat krijg je te horen, sorry meneer daar kunnen wij niets aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:55

DunnitsMystery schreef:
Ze waren dus daar net een dag. en om verhongering te voorkomen deden ze dat maar?
Ja idd, kan me nu zeker voorstellen dat dat varkentje dan maar moest lijden omdat de beide heren hun ontbijt nog niet gehad hadden..


Wat eet jij als ontbijt als ik vragen mag?

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:56

ik ontbijt niet.

edit.. beetje flauwe opmerking. Mijn excuses
kijk het gaat mij er niet zo zeer om dat ze dat varkentje slachtten. Maar de manier hoe.
Als het echt een traditie van die stam is hadden ze het ook door iemand van die stam kunnen laten doen. Waarom dan zelf doen en vooral waarom is dit hele gebeuren zo erg als reclame voor het programma gebruikt.

Waar ik gewoon een probleem mee heb is dat onder het mom van overleven en traditie dit dier op een toch nogal vreselijke manier aan zijn einde is gekomen.
Het is in spanje traditie om stieren gevechten te houden, dat vind ik ook erg en ik neem aan jij ook. Maar waarom is dat dan wel erg en dit geval niet?
China idem dito. daar eten ze hond. die wordt opgehangen, mede volgens hun uit traditie, volgens vele omdat het vlees dan lekkerder smaakt. Ik vind dat ook absoluut niet kunnen, jij ook neem ik aan. Maar wederom, waarom is dat dan wel erg en dit niet?
Dat ze hond eten is hun keuze, ik heb een andere binding met honden, maar het gaat om de manier hoe.
En dat is het punt wat ik hiermee heb. Niet eens echt (en dat is misschien door mijzelf in mijn reacties uit verband getrokken) dat ze een varken slachten en eten, maar de manier.
Laatst bijgewerkt door DunnitsMystery op 18-03-04 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:06

Ow, ja vermoeiend is dat hè! Tijdens een excursie op de middelbare school moest een meisje ook om het half uur de bus uit met haar enorme beautycase (formaat: de poetskist van mijn paard!). Pennen en papier, uitdeelsnaaiwerk en alle andere zooi die anderen wel mee hadden moest ze bijbietsen van ons. Die pasten niet meer bij de poederdoos.

Maar goed, zij was toen zestien of zo en Bonny.. Tja, die Bonny zong tachtig jaar geleden al over die Dr. Bernhard.

Ik wist helemaal niet dat ze nog met het predikaat 'bobo' aangeduid kon worden. Afgezien van het blad Bobo voor kleuters, uiteraard!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:24

Ik ga nu een hele domme vraag stellen Haha!

Wat houd bobo eigenlijk in? Of helemaal niets? Behalve het al eerder genoemde kinderblaadje en een vogel? Blond

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:48

pff typ je een heel verhaal, klik je op ok, lig ik ineens van internet af Boos!
Laat maar zitten dan

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:49

Het gaat erom dat dat beest voor de lol, voor de kijkcijfers, omdat het leuk is door iemand die dat nog nooit heeft gedaan een speer tussen z'n ribben krijgt. Het is niet erg dat ze hem slachten en opeten, maar wel dat een klungel hem eerst minuten lang langzaam dood laat gaan. Als dit onder het mom van traditie maar goedgekeurd wordt wil ik ook niemand meer horen over het stierenvechten, eten van honden, dolfijnenjacht, afslachten van tijgers voor hun botten, dansende beren e.d.

Het te vergelijken met een leeuw die een zebra opeet vind ik de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. En omdat er in nederland ook dieren lijden betekend nog niet dat dit dan ook maar goed is.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:35

Robyn, ik plaatste dat van die leeuwen mbt het lijden, niet als vergelijking met Bobo's...

En omdat er in Nederland genoeg dieren lijden betekend inderdaad niet dat dit ook maar goed is, maar laat ze dan eerst daar eens iets aan doen...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:36

De dierenbescherming schreef:
Actie tegen Bobo's heeft eerste effect
18-03-2004
Onze actie tegen het gesol met dieren in het TV-programma 'Bobo's in the Bush' heeft een eerste resultaat opgeleverd

Met name het ondeskundig - en daardoor veel te langzaam - doden van een varkentje in het programma heeft een golf van verontwaardiging teweeggebracht. Onze actie heeft deze verontwaardiging gekanaliseerd en heeft ertoe geleid dat Yorin nu zelf ook vraagtekens zet bij het fragment. De omroep liet gisteren in het programma RTL-Boulevard weten de promotiefilmpjes met het afschuwelijke fragment niet meer uit te zullen zenden. Men wil echter de beelden in de desbetreffende uitzending zelf niet schrappen, maar voorafgaand aan de uitzending een toelichting op het gebeurde geven.

Hoewel wij blij zijn dat de omroep iets wil doen, vinden wij dit nog niet ver genoeg gaan. Het fragment moet helemaal niet meer uitgezonden worden. Wij wachten de officiële reactie van Yorin op onze protestbrief af, waarna wij ons beraden op vervolgstappen.



Buiten het feit dat ik bij mijn mening blijf dat ze eerst eens in Nederland moeten beginnen, vind ik het ook niet correct dat het vooral om de uitzending van de desbetreffende beelden lijkt te gaan... Die suggestie word nu nl wel gewekt...

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:08

Ik vind het een beetje overtrokken allemaal , kom op zeg , het varken is dood ,en had anders ook wel doodgegaan als de Bobos er niet waren , de manier waarop het is gegaan is niet okey , maar er gaan hier ZOVEEL dieren dood op een manier die niet okey is...

Zullen we het maar gewoon bij bv. Bonnie houden in het topic , en die lekker gaan uitlachen ? Ik ben dit varken toch wel een beetje zat aan het worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:14

DunnitsMystery schreef:
ik ontbijt niet.

edit.. beetje flauwe opmerking. Mijn excuses
kijk het gaat mij er niet zo zeer om dat ze dat varkentje slachtten. Maar de manier hoe.
Als het echt een traditie van die stam is hadden ze het ook door iemand van die stam kunnen laten doen. Waarom dan zelf doen en vooral waarom is dit hele gebeuren zo erg als reclame voor het programma gebruikt.

Waar ik gewoon een probleem mee heb is dat onder het mom van overleven en traditie dit dier op een toch nogal vreselijke manier aan zijn einde is gekomen.
Het is in spanje traditie om stieren gevechten te houden, dat vind ik ook erg en ik neem aan jij ook. Maar waarom is dat dan wel erg en dit geval niet?
China idem dito. daar eten ze hond. die wordt opgehangen, mede volgens hun uit traditie, volgens vele omdat het vlees dan lekkerder smaakt. Ik vind dat ook absoluut niet kunnen, jij ook neem ik aan. Maar wederom, waarom is dat dan wel erg en dit niet?
Dat ze hond eten is hun keuze, ik heb een andere binding met honden, maar het gaat om de manier hoe.
En dat is het punt wat ik hiermee heb. Niet eens echt (en dat is misschien door mijzelf in mijn reacties uit verband getrokken) dat ze een varken slachten en eten, maar de manier.


Jij ontbijt niet? Top! OK dan! Vooral volhouden!

Tuurlijk ben ik het er mee eens dat dat beest op een wat vriendelijkere manier geslacht had kunnen worden. Wat ik echter niet begrijp is dat heel geiten-wollen-sokken nederland op de achterpoten staat, terwijl er zo veel ergere dingen gebeuren!!! Dat gaat er bij niet in!! De buurvrouw op de hoek kan wel haar hond schoppen, kippen mogen met 500 in een hok van 20X20cm, ponies mogen de meest walgelijke ijzerwinkels in hun mond. Daar wordt niets van gezegt!! En als het plaatselijke boertje zijn varken op dezelfde manier had geslacht zou niemand het weten. Maar OJEE het komt op TV nu gaan de fatsoenrakkers aan de gang. Sorry maar daar kots ik van!! Maak dan ook geen onderscheid als je werkelijk zoveel om dieren geeft!!!

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:29

Ik vind het wel een leuk programma. Maar dat van dat varken is idd een beetje overdreven....

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:06

Lovers Sander Lovers hihi sorrie
maar ik vind het opzich wel een leuk programma alleen ja dat varken Scheve mond zelf ben ik vega en ik vind het dus echt vreselijk om naar te kijken maar de rest is wel leuk. Ik vind het alleen een beetje raar als je wel vlees eet maar het wel vreselijk vind om een varken geslacht te zien worden.

wel grappig dat bonnie haar krulmachine had meegenomen haha alsod je daar stroom hebt Tong uitsteken

en ik zou gek worden van de muggen: getver

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:25

nog een kee dan maar, het gaat niet over dat het beestje gegeten wordt maar over de manier waarom het geslacht wordt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:33

ja idd de manier waarop heel knullig gewoon

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:43

Pervinco schreef:
Wat houd bobo eigenlijk in?



Bobo's is een benoeming voor bekende mensen, maar op een beetje een spottende manier. Zoals bij een politie agent die Juut of Smeris genoemd wordt.