Mijn bank ( montel) heb ik bij Eijerkamp in Veenendaal vandaan. Ben daar super netjes geholpen en netjes geleverd. Mijn eetkamer stoelen en fauteuil komen ook bij ZitMaxx vandaan, ook prima ervaring mee.
Pronto goeie ervaringen mee. Nu een bank gekocht bij Woonsquare Amersfoort. Tot nu toe zeer tevreden over de service. Nog geen ervaringen met hoe de bank blijft.
Hier al 13 jaar (dezelfde) bank van Pronto. Zeer tevreden dus. Begint nu op de plek waar we veel zitten dat je het onderstel voelt, maar dat mag ook wel. We gaan ook pas vervangen als de kleine wat ouder is....
Marije_jiplover
Geplaatst: 01-09-25 12:19
Onze bank komt bij Van Til in Alkmaar vandaan.
Was een demo-model dat we in de showroom een keer hebben zien staan, toen we daar in de buurt op vakantie waren. Toen we online zagen dat specifiek díe bank nu met flinke korting te koop stond, hebben we eerst een stof staal gevraagd, om te beoordelen of de kleur in onze kamer stond. Kregen we keurig netjes per omgaande opgestuurd
En toen we dat beiden erg mooi vonden, zijn we er naartoe gereden (we wonen zelf regio Arnhem) en hebben ter plekke besloten de bank te kopen.
Os vervolgens keurig netjes thuis bezorgd.
Goede service daar imo.
We hebben ervaring met het merk bank (ben zelf nu even het merk kwijt), we hebben jarenlang dezelfde bank gehad, maar die begon aan een stofferingsbeurt te te zijn en goed stofferen is ook niet goedkoop, daarmee werd het verschil met deze nieuwe wel zo klein, dat we voor de nieuwe zijn gegaan. Bank was al zeker 15 jaar in ons bezit en 2ehands gekocht.
Mijn bank en stoel komen bij country lifestyle in putten vandaan. Onwijs fijn geholpen, geen druk, en fijne service.
Lindsey_99
Geplaatst: 01-09-25 12:32
Onze fijnste bank, en ook de mooiste (persoonlijk uiteraard) was van Ancora met 'afrikaleer'. (ofwel meubelfabriek Het Anker) Hollandse makelij, niet goedkoop maar de bank heeft bijna 20 jaar gediend, en was toen ingezakt maar het leer was nog top. Gekocht via een meubelboulevard, maar Mokana is ook een grote dealer van Ancora. Hij staat nu bij mensen die houden van een zakbank.
8nnemiek
Geplaatst: 01-09-25 12:52
Ik heb de meeste meubels van Leenbakker en Kwantum. Ik weet niet meer zeker bij welke van die twee mijn bank vandaan kwam, maar die heeft het al 15 jaar volgehouden, en op wat vlekjes na is ie nog prima. En niet enorm duur.
paars
Geplaatst: 01-09-25 12:57
Hier banken gehad van Pronto en nu van een bankenfabriek die zelf meubels (laat) maken. Ik vond die van Pronto beter. Kennis heeft een bank van Ikea en die gaat al jaren mee. Verwisselbare hoezen; heeft ze in no time weer een ander interieur en ding zit nu na 9 jaar nog steeds prima. Mijn volgende bank komt echt daar vandaan.
Edit: typo
Laatst bijgewerkt door paars op 01-09-25 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Myfairytale
Geplaatst: 01-09-25 12:59
Onze meubels, ook fauteuils en bank, hebben we gekocht bij Country Lifestyle in Putten. Heel mooi allemaal, maar wel serieuze drama's met leveren gehad. Ze hebben tot 4 of 5 keer toe opnieuw moeten leveren en heeft erg lang geduurd allemaal.
Hier ook Goossens, hoekbank van inmiddels 13 jaar oud en zit nog net zo lekker als toen we hem kochten. We hadden weinig budget dus voor de goedkoopste stof gekozen, waar dus maar een korte garantie op zat. Maar dat spul is onverwoestbaar. Katten, kinderen, geen enkel probleem. De niet-wasbare stof bleek je prima in de wasmachine te kunnen gooien, komt er weer vlekvrij uit
In dat zelfde topic staat ook mijn verhaal. Ik denk dat het gewoon pech hebben is. Anderen zijn juist erg blij met de winkel waar ik mijn bank vandaan had.
Mijn 2e verhaal, over de garantie voor Jan L*l was de Ruijtermeubel. Zoals je in dit topic leest, zijn er ook mensen met juist een goede ervaring bij die winkel.
fohadie
Geplaatst: 01-09-25 14:41
marleen_88 schreef:
Wij hebben onze bank bij De Ruijtermeubel vandaan. Zeer betrouwbare winkel, goede kwaliteit en service.
Ook Cruquius toevallig?
marleen_88
Geplaatst: 01-09-25 15:21
fohadie schreef:
marleen_88 schreef:
Wij hebben onze bank bij De Ruijtermeubel vandaan. Zeer betrouwbare winkel, goede kwaliteit en service.
Ook Cruquius toevallig?
Ja, jouw ervaring is anders lees ik hier. Balen zeg.
fohadie
Geplaatst: 01-09-25 15:40
Nou, de medewerker in de winkel zelf gaf op het eerste gezicht de juiste info en hielp ons goed. Een tweede medewerker wilde ons duidelijk iets aansmeren. En blijkbaar is de extra onderhoudsgarantie die je erbij koopt anders dan wat ze je voorspiegelen. Al vraag ik je af of de medewerkers dit wel weten.
Mijn meubels komen bij Huus / Meubelimporteur vandaan. Maar daar lees ik discutabele recenties over. Ik zou ook eerder neigen naar een Pronto, Loods5, Table du Sud, Eierkamp of dergelijks. Niet zo'n goede ervaring met de goedkopere Ikea/Leenbakker/Kwantum. Zou wel voor meer kwaliteit gaan persoonlijk maar is net waar je naar op zoek bent.
Fortitude
Geplaatst: 01-09-25 16:52
Wij zitten alweer 8 jaar naar volle tevredenheid op onze bank van de Zitmaxx. Zelfs met ons huishouden van katten, hond en kind