verborgen deur badkamer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

verborgen deur badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-25 11:21

Heey,

Wij zijn aan het overwegen een huis om te kopen. het huis in kwestie is niet erg groot dus ik ben al bezig om creatieve ideeen op te doen om toch genoeg opberg ruimte te kunnen realiseren.

Nu is de deur naar de badkamer erg diep, van de woonkamer naar de badkamer is bijna een mini gangetje.
Nu zat ik net wat te neuzen online en kwam ik verborgen deuren tegen. Nu zat ik mij af te vragen is dit mogelijk met aan de andere kant een badkamer.

Zijn er hier mensen die dit wel eens gezien hebben of ervaring hebben met dit soort "deuren" en do's en don'ts hebben hiervoor.

Dit is dus een beetje het idee voor de deur dan:
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de doorgang in kwestie (links), de deur opent nu naar de badkamer toe.
Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:50

Het idee lijkt mij super gaaf, maar ik weet niet hoe ongeluk- en toekomstbestendig je de woning wilt hebben? Ik voorzie dat je er met een rolstoel/rollator bijvoorbeeld dan niet meer doorheen komt, daar is de huidige doorgang zo op het oog misschien zelfs al te krap voor.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:50

Oh fantastisch!! <3

Enige wat ik mij afvraag is, of het voor dagelijks gebruik een prettig deur is om open en dicht te doen.

XxLiEsJuHhxX

Re: verborgen deur badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-25 11:57

Saul, dat is inderdaad ook wat ik mij af vraaf. Ook hoeveel gewicht zou zo'n deur kunnen hebben uiteindelijk kwa boeken en gaat het eventueel verzakken ook enz.

_Christina, beide zijn voor mij nu geen dingen waar ik mij druk om maak. We zijn nog jong en ik plan niet binnen 5 jaar afhankelijk te zijn van een rollator ofzo :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:59

Zoiets vind ik ook geweldig <3

Maar ik zou inderdaad wel even bedenken of het niet onhandig is voor dagelijks gebruik omdat de doorgang natuurlijk een stuk smaller wordt. Het lijkt me een uitdaging om er met een volle wasmand doorheen te moeten bijvoorbeeld.

Het lijkt me wel fantastisch als hobbyruimte of leeshoekje bijvoorbeeld.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 11:59

Ohh ik hou van verborgen deuren :))
Leuke kleur ook die je op de muur hebt <3

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-25 12:05

chanicha schreef:
Ohh ik hou van verborgen deuren :))
Leuke kleur ook die je op de muur hebt <3

De 1e 2 foto's zijn gewoon van google.

8nnemiek, Een volle wasmand hoeft er niet doorheen zo snel ga ik van uit maar het smaller worden is wel een ding ja.

Ik denk wel voor het idee om dit te doen dat de deur aan deze kant van het halletje al zou moeten komen en dan dus richting woonkamer open laten gaan. Dan verlies je niet echt in breedte van het halletje.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:06

Ik heb eens gezien dat iemand een antieke kast had neergezet en als je die open deed liep je er doorheen naar een andere kamer. Ik vond dat ook zo gaaf!!
Dus ja ik zeg doen zoals die fotos!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:44

Persoonlijk zou ik het niet doen, je krijgt dan een heel ongelijk beeld links en rechts van de schoorsteen, terwijl die nu mooi in balans is.
Kun je de ingang naar de badkamer nergens anders maken ?? De ingang van een badkamer die in een woonkamer uit komt trekt mij sowieso niet, maar soms kun je niet anders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 12:50

DubbelFun schreef:
Persoonlijk zou ik het niet doen, je krijgt dan een heel ongelijk beeld links en rechts van de schoorsteen, terwijl die nu mooi in balans is.

Dit was ook mijn idee, maar ik ben nogal fan van symmetrisch :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:02

Het idee en de voorbeelden zijn erg leuk, maar zou dit persoonlijk ook niet doen voor een deur die dagelijks meermaals gebruikt wordt. En nee je gangetje zelf wordt er niet noodzakelijk smaller door, maar afhankelijk naar welke kant je de deur laat opendraaien blijft de diepte van je kast voor de opening. Om dit te vermijden moet je deur al richting je open haard openzwaaien en meer dan 90° open kunnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:14

Wat zit er achter de deur, waar die nu zit? Is daar veel ruimte? Zo ja, dan zou ik het praktischer vinden als hij juist naar die kant wegdraait, of misschien zelfs opzij kan schuiven over een rail? Dan kun je alsnog de boekenkast en 'geheime' doorgang maken, maar dan ziet het er wat symmetrische uit vanuit de woonkamer, en je zit niet met die deur die naar een onhandige kant open moet slaan om handig er door te passen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:47

Ook die kastjes net verborgen laatjes oid, ik hou ervan :))

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-25 13:52

Hmm de symmetrie is inderdaar een heel goed punt!

De badkamer zit daar nu eenmaal al dus die ergens anders heen verplaatsen word het zowieso niet.

8nnemiek, achter die deur zit de badkamer :) Ook niet groot dus naar binnen open zwaaien word het ook niet. Maar de symmetrie is inderdaad wel een goed punt :)

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:19

wij hebben in onze "winecave" gewerkt met een verborgen deur. Leuk project, nogal een klus maar ik zou niet toepassen in deze setting. Wil je er ook wat aan hebben qua opbergruimte dan al helemaal niet. spullen vallen er snel uit, je loopt toch vaker je badkamer in dan je denkt, en dan is zo'n deur absoluut niet praktisch.

** persoonlijk zou ik al niet blij worden van een badkamer midden in mijn woonkamer. Ik zou dus kijken of je die kan verplaatsen naar een andere ruimte....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 14:42

Wat een mooie details met dat mooie balkenplafond! Snap wel dat je er verliefd op bent :))

Dat gangetje is eigenlijk een loos gangetje, toch? Het geeft toegang tot de badkamer maar verder niets? Dan zou je de deur ook naast de haard kunnen plaatsen. Het geeft dan wat extra ruimte in de badkamer en de deur kan dan op een normale deur open.
Je zou ook nog kunnen kiezen voor een schuifdeur of een harmonicadeur. Niet zo'n lelijk plastic ding zoals ze vroeger hadden, maar een mooie. Evt. ook van houtlook.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 15:09

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 15:15

Ik krijg daar wel een Narnia-gevoel bij :)

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 17:04

Oef qua symmetrie zou ik zelfs overwegen een deur te plaatsen tussen keuken en woonkamer, de lamp midden aan die balk daar weg te halen en het friemeltje wit onder de balk boven de haard bruin te verven. Supermooi huis, ik zou het niet aan me voorbij laten gaan als ik de kans zou hebben. <3

Als ik trouwens tegels tel dan is de woonkamer zo'n 4 meter lang en dito breed? Misschien nog wel groter?
"....huis is niet groot...." gut :x :')

Een kast-in-een-deur gaat je niet lukken, tenzij het de Narnia kast van hierboven is, maar dat geeft weer geen opslag mogelijkheden. Het halletje (wsl nu zo'n 80cm?) wordt daar veel te smal van.

Misschien niet meteen te ver vooruit denken "onhandig voor rollators". Dichter bij zal de vraag zijn hoe je dat gaat doen met een koter op de arm?

Ruimtewinning zou ik halen uit een deur in de keuken naar de badkamer te maken.

Overigens wsl in frankrijk? Die bouwstijl in gedachten houdende, is een deur tussen kamer en keuken vast erg aangenaam met kou in de winter.

Edit; lamp plafond eruit en een paar van deze (op stroom met een peertje) hangen;
https://www.handgemaakt.eu/images/productimages/big/img-9984-1-.jpg
{:}

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 18:13

Leuke lamp, maar laat nooit iets vallen onder die lamp en kom dan onnadenkend omhoog als je het opgeraapt hebt ....

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 18:54

Mwoa, denk dat het wel mee zal vallen, je komt niet snel zo dicht met het hoofd bij de muur. Dan kunnen ze beter openstaande keukenkastjes verbieden %)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 19:04

Die zouden ook zelfsluitend moeten zijn idd :)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 21:06

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 21:22

Zulke deuren als in jouw voorbeelden versmallen de doorgang wel behoorlijk. Dan zul je de deur naar voren moeten halen en dan op het kozijn moeten laten draaien om voldoende loopruimte te behouden.

Bedenk ook hoe vaak je op een dag daar doorheen zal lopen. Zit de wc daar ook? En je wasmachine ed?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 22:00

Ik zou beide deuren naar voren halen denk ik. Voor het zicht de andere deur naast de schoorsteen dus ook.
Dan is meteen je badkamer iets groter en heb je geen verloren ruimte in het gangetje .