Strapless BH voor grote cupmaat en vrij smalle borstomvang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Strapless BH voor grote cupmaat en vrij smalle borstomvang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 18:48

Ik ben op zoek naar een hele stevige, kwalitatief goede strapless bh die mijn borsten de hele dag comfortabel op hun plaats houdt en dus niet afzakt, maar ik vind het een hele zoektocht om de juiste te vinden voor mijn maat (75E).

Welke merken raden jullie uit eigen ervaring aan?

troi

Re: Strapless BH voor grote cupmaat en vrij smalle borstomvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 19:40

Niet, totaal onmogelijk helaas

Het heeft niks om de steun vandaan te halen. Misschien een corset?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 19:41

Wonderbra! Ik heb 70G en deze bh zit super. Eind van de dag zakt hij wel wat af, maar mijn borsten zijn na jaren borstvoeding geven ook niet meer heel stevig :Y)

Troi, mijn ervaring is toch echt anders hoor. Je moet alleen echt de juiste maat hebben. Kijk ook naar sister sizes, vaak zit een kleinere omvang en grotere cupmaat een stuk beter.
Mijn borsten stellen zonder bh weinig meer voor, maar met een (zelfs strapless!!) wonderbra ziet het er fantastisch uit :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 19:45

Misschien Boob tape?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 20:20

Marije_jiplover schreef:
Misschien Boob tape?

Niet aan te raden := Ik heb het een dagje Zwarte Cross gedaan, brandblaren op mn sleutelbeen/borst eind van de dag. Echt niet doen met een grote/zware cup, tijdens het plakken en overdag leek het heel wat en geen centje pijn, maar dat gewicht kan je huid dus niet handelen.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 23:01

Herkenbare zoektocht.. ik vind t lastig en vervelend.. maar je bent dus niet de enige in deze zoektocht.. ik vind t überhaupt leuke en betaalbare bhs vinden al lastig in de wat meer "afwijkende" maten

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 23:57

Wonderbra! Geweldig voor grotere borsten. Zakt niet af en geeft veel steun.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 08:00

Ik heb er ooit 1 van Prima Donna gehad, in 75 G dus in E moet hij er zeker ook zijn. Ik dacht ook altijd dat dit niet kon maar deze was echt fijn.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 08:10

Ben heel benieuwd welke van wonderbra jullie dan aanraden ik heb er zelf ooit 2 gehad maar ondanks de goede maat vond ik het beide ondingen en zijn ze mp op gegaan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 08:10

75E is een hele standaard maat? Sugarshape kan je naar kijken maar ik zou gewoon naar een goede bh winkel gaan. Ik heb zelfs een fijne strapless in 75H.

Iedere bh zou namelijk zonder bandjes netjes moeten blijven zitten. Als dat niet zo is, draag je waarschijnlijk de verkeerde maat ( te grote omvang met kleinere cup dan je echt hebt).

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 09:00

Ik heb ook een wonderbra gehaald toen inderdaad. Blijft goed zitten maar zit wel beduidend minder makkelijk dan een gewone

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-25 09:23

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Granoek schreef:
Ik heb ook een wonderbra gehaald toen inderdaad. Blijft goed zitten maar zit wel beduidend minder makkelijk dan een gewone

Wat bedoel je precies met 'zit minder makkelijk dan een gewone'? Minder comfortabel?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 10:34

Steentje schreef:
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Granoek schreef:

Wat bedoel je precies met 'zit minder makkelijk dan een gewone'? Minder comfortabel?

Ja vind ik wel, ik heb dan het idee dat ik hem in omtrek strakker moet doen en dan heb je ‘s avonds die afdruk van dat bandje in je ribben staan.
Gaat echt geen kant op, maar ik zal als ik de keuze heb alsnog gaan voor een jurk oid met bandjes zodat ik mijn fijne, gewone bh aan kan

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 10:47

Ik loop tegen dezelfde dingen aan dus ik lees even mee!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 13:20

smurffie schreef:
Iedere bh zou namelijk zonder bandjes netjes moeten blijven zitten. Als dat niet zo is, draag je waarschijnlijk de verkeerde maat ( te grote omvang met kleinere cup dan je echt hebt).

Klopt. Een bh zou alle steun uit de borstband moeten halen maar daarvoor moet hij wel goed strak. Ik vind dat niet fijn en zoek dus een bh die losser kan maar nog wel steun geeft, dus ook deels uit schouderbandjes