Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Ik heb een voedseldroger dat scheelt. Daarmee zou ik kunnen nadrogen dan denk ik? En waar bewaar je ze dan in?
Ellende van open neerleggen of hangen. Bepaalde knaagdieren zijn het huis en schuur uit en dat houd ik graag ook zode walnoten zijn erg populair en met het vernieuwen van de woonkamer vloer lag er een stevige voorraad walnoten onder voor slechter tijden.
Ik heb wel oude koelkasten waar ik nu in kan opslaan. Of is dat te vochtig ook als ze goed droog zijn? Eventueel kan ik nog metalen kasten kopen met ventilatie sleuven mocht dat nodig zijn
karuna schreef:Ik heb een voedseldroger dat scheelt. Daarmee zou ik kunnen nadrogen dan denk ik? En waar bewaar je ze dan in?
Ellende van open neerleggen of hangen. Bepaalde knaagdieren zijn het huis en schuur uit en dat houd ik graag ook zode walnoten zijn erg populair en met het vernieuwen van de woonkamer vloer lag er een stevige voorraad walnoten onder voor slechter tijden.
Ik heb wel oude koelkasten waar ik nu in kan opslaan. Of is dat te vochtig ook als ze goed droog zijn? Eventueel kan ik nog metalen kasten kopen met ventilatie sleuven mocht dat nodig zijn
karuna schreef:Daar was ik nog naar op zoek een eerdere bestelling is nooit aangekomen ivm leveringsproblemen.
Ik denk dat ik kwa eten team eerst laten drogen ben weet ik nueven een vers gevallen noot maar mwa weinig smaak, erg zacht om te eten maar om te zeggen mjammie ik een een walnoot nope
![]()
Een andere praktische vraag, welke notenkraker gebruiken jullie? Ik ben al jaren op zoek naar een fijne maar of ze gaan snel kapot (die houten draaidingen kan ik bedienen maar die geven het snel op) of ik mis kracht (die metalen tangen werken niet, mijn handen zijn daar niet blij mee)
Mijn kelder is wel droog maar ik moet daar nog aan de gang en een rottrapje ook. Dan doe ik liever een poging in de garage ver van huis als ophangen in een dekbedhoes bewaar poging. Gecombineerd met metalen kasten met ventilatie voor in de schuur