Secret Santa- The Cat Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Secret Santa- The Cat Edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 16:41

Afbeelding

Hallo Kattenpersoneel!

Al een jaar denk ik erover om een cat secret santa te organiseren maar nu ga ik het eindelijk echt doen.
Ik zou het fijn vinden als iemand zin en tijd heeft om me mee te helpen vooral ook omdat ik het op mijn werk heel druk ga krijgen maar ik vind dit idee echt te leuk om niet te doen. *\o/*

Hoe werkt het?
In principe is het idee hetzelfde als met het normale lootjes trekken alleen dan op afstand. We trekken lootjes via lootjestrekken.nl, daar voer je ook je adres in. Wil je niet dat je adres bij een andere bokker bekend wordt? Doe dan niet mee! De cadeautjes gaan dus ook in een pakketje via de pakketpost, net zoals de hint(s) zodat de ontvanger kan raden wie je bent. Het lijkt mij wel leuk als we proberen de hints kat gerelateerd te laten zijn! Laat je creativiteit de vrije loop wat betreft de hints!

Spelregels 2025:
Algemene spelregels:
- Minimum leeftijd is 18 jaar, geboortejaar 2007 of eerder.
- Het budget is €30,- inclusief verzendkosten. Iedereen maakt dus een Secret Santa pakket van rond dat bedrag. Je Secret Santa pakket heeft dus een minimale waarde van +/- €23,- exclusief verzendkosten
- Inschrijven kan tot zondag 28 september. De week daaropvolgend worden lootjes getrokken via lootjestrekken.nl. We proberen dan zo snel mogelijk alles klaar te zetten op lootjestrekken!
- Aangezien het 'The cat edition' is houden we het ook bij cadeaus voor de katten. Wil jij er graag iets extra's bij doen voor de baas, als hint, of gewoon als attentie, reken dit dan niet bij het gestelde budget en vermeld dit duidelijk op het cadeautje!
- Bovenstaande is eveneens van toepassing voor de kosten van hints, er zijn best wat Santa's die above & beyond gaan met de hints, super leuk en creatief! Maar reken dit niet bij het budget.

Willen jullie als je jezelf aanmeld een PB sturen naar Bellatrix of mij met jullie e-mail adres? Wij sturen een bevestiging. Dan weten jullie zeker dat jullie mee doen en wij hebben meteen de mail adressen.

Bij deze dus Bellatrix gaat helpen met de organisatie waar ik echt heel dankbaar voor ben.

Verzendinformatie:
- Het pakket moet verzonden worden tussen 6 december, en uiterlijk 13 december.
Let op: Bij verzenden op 13 december moet het pakket vóór 14.00 uur bij het PostNL punt afgegeven zijn zodat deze pakketten ook echt de 13e mee gaan met de verzending. Het is je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat het pakket daadwerkelijk binnen deze periode op de post gaat! Verzend je niet binnen het gestelde termijn, volgt uitsluiting voor volgende editie. Lukt het écht niet om wat voor reden dan ook, neem dan even contact op met een van ons, dan zoeken we samen naar een oplossing!
- Het verplicht dat zowel verzend als ontvangstadres hetzelfde zijn! In de PostNL app kan dit worden aangepast en ook op een PostNL punt kan dit worden aangegeven.
- De T&T wordt via lootjestrekken.nl anoniem gedeeld met de ontvanger van het pakket, zodat de ontvanger ook beschikt over de verzendinformatie. Is ontvangen op je thuisadres lastig, kies dan voor een PostNL pakketpunt!
- Het pakket wordt verzonden via PostNL, is dit echt niet mogelijk, neem dan even contact op met mij

Ontvangen & openen:
- Als je het pakket ontvangt, plaats je even een berichtje in het topic.
- Pakketten worden geopend vanaf 20 december zodat het raden iets lastiger blijft!
- Maak van je ontvangen pakket een leuk fotoverslag voor in het topic, dit is wel zo respectvol naar je Santa die er veel tijd, moeite & liefde in heeft gestoken.
Doe je het niet dan volgt uitsluiting voor de volgende editie.

Santa's raden:
- Denk je te weten wie jouw Secret Santa is, gooi het in de groep! Diegene kan dan bevestigen of ontkennen of hij of zij jouw Secret Santa is.
- Na het verdelen van de lootjes is ruilen niet mogelijk.
- Belgen zijn ook welkom maar de pakketlabels van en naar België zijn natuurlijk iets duurder, houd hier rekening mee als je meedoet. (De kosten hiervan zijn €9,70 tot 2kg & €12,- tot 23kg via PostNL, de pakketwaarde blijft minimaal +/- €23,-)

Ook belangrijk:
- We vragen in het aanmeldformulier niet naar je adres, je bent dus volledig zelf verantwoordelijk voor het invullen van het correcte adres bij lootjestrekken.nl, Zorg dat je adres goed en volledig in lootjestrekken staat!
- In voorgaande andere edities is helaas een pakket verloren gegaan ivm een verhuizing, als je verhuisd of weet dat je gaat verhuizen, geef als adres een PostNL pakketpunt op! Of geef op tijd je nieuwe adres door bij lootjestrekken!
- Gebruik geen dozen met je eigen naam er nog op.

Aanmelden:
- Voordat je aanmelding definitief is stel je je voor middels een uitgebreide voorstelpost in dit topic!
Vul dit lijstje in om te beginnen, dan voorzien we iedereen van dezelfde basis informatie. Door als eerste de boktnaam te doen kan een Secret Santa deze informatie makkelijk terugvinden middels een zoekopdracht.

Citaat schreef:
Boktnaam:

Naam kat(ten):

Ras(sen):

Leeftijd kat(ten):

Toplijst voor mijn kat(ten):

Floplijst voor mijn kat(ten):

Wat ik nog kwijt wil over mijn kat(ten):

Foto is altijd leuk maar wel buiten de quote.

Dank je wel KimD dat ik jou layout als leidraad mocht gebruiken en voor het idee!! *\o/*

Laten we er een succesvolle editie van maken!

Moderatoropmerking:
Wat enorm leuk dat er al Secret Santa topics zijn. In het verleden is het helaas voorgekomen dat niet iedereen een pakket heeft ontvangen, dit betreuren wij. Toch willen wij jullie er nu al op wijzen dat de verantwoorlijkheid van de pakketten echt bij de deelnemers ligt. Bokt is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte of niet verzonden pakketjes en de organisator van het lootjestrekken ook niet, al is dit wel jullie aanspreekpunt. Dit dient dan ook zelf tussen de partijen opgelost te worden.
Veel plezier met de voorpret!
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 21-08-25 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Hulk toegevoegd, op verzoek info toegevoegd

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 16:59

*\%/*

Hier zat ik op te wachten. :D

Moet ik mij ook via PB aanmelden of is via het lijstje genoeg?

Citaat schreef:
Boktnaam: Bellatrix

Naam kat(ten): Faerytail, Farrah & Fayelinn

Ras(sen): Faery is een kwartje Coon, Farrah & Fayelinn zijn een kruising moderne Pers X 100% Ragdoll

Leeftijd kat(ten): Faery is 13 en de andere 2 zijn bijna 17 weken

Toplijst voor mijn kat(ten): speeltjes (vooral alles wat rolt), liquid snacks, catnip dingetjes

Floplijst voor mijn kat(ten): koelmatjes want die gebruiken ze niet. Hangmat voor verwarming want ik heb geen ouderwetse verwarming. De strips kipfilet van de Welkoop eten ze alle 3 niet.

Wat ik nog kwijt wil over mijn kat(ten): Farrah & Fayelinn zijn nog jong dus erg speels, Faery is al ouder dus een stuk rustiger. Speelt weinig. De kleintjes staan nog op kittenvoer wat ik nu mix met het kittenvoer van mijn eigen merk.

Farrah links en Fayelinn rechts.
Afbeelding

Faerytail.
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 16:59

Citaat:
Boktnaam: Selina

Naam kat(ten): Sylveon en Eevee (zusjes)

Ras(sen): Ragdolls

Leeftijd kat(ten): 2

Toplijst voor mijn kat(ten): Ze zijn gek op veertjes. Liquid snack. Verder zijn ze niet zo kritisch qua snoepjes. Snoep is snoep.

Speeltjes die geluid maken

Ze zijn vernoemd naar Pokémon
Het zijn hele makkelijke en knuffelige stalkers

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Re: Secret Santa- The Cat Edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 17:04

Nee via het lijstje is genoeg. Ik zou het wel fijn vinden als iemand zou kunnen helpen eventueel met lootjestrekken.nl

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 17:04

Wat moet er gedaan worden? :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 17:11

Citaat schreef:
Boktnaam: xoranlover

Naam kat(ten): Kito, Nishi, Lanah en Elani

Ras(sen): HTK, abessijn, abessijn en somali

Leeftijd kat(ten): 14, 6, 5 en 4

Toplijst voor mijn kat(ten): kattenveertjes, echt bont, madnip en gevriesdroogde kip, hengels die als vogels bewegen.

Floplijst voor mijn kat(ten): Mandjes hebben ze echt ontzettend veel. Laserlampjes

Wat ik nog kwijt wil over mijn kat(ten): Lanah heeft bronchitis en mag dus niet naar buiten. Zij krijgt af een toe en puff en mag dus ook niet mega druk achter een laserlampje aan.
Verder is Nishi de moeder van Lanah en Elani en mag Elani zelf kittens nog een keer kittens krijgen. Als alles goed gaat is ze rond kerst drachtig.

Kito:
Afbeelding

Nishi:
Afbeelding

Lanah:
Afbeelding

Elani:
Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 17:15

Wat leuk! *\o/* Ik zal mij vanavond/morgen aanmelden.

Marjo

Wat leuk! Wil je het e-mailaders in de PB?
Ik doe graag mee met mijn twee dames <3

Citaat:
Boktnaam: Marjo

Naam kat(ten): Sil & Loki

Ras(sen): Heilige Birmaan

Leeftijd kat(ten): 9 & 5

Toplijst voor mijn kat(ten): Folieballetjes! Met name Loki is hier gek op. Ik ben altijd op zoek naar speelgoed dat wat meer het brein stimuleert (zeg ik dat zo goed?). Voedselspellen bijvoorbeeld :j .

Floplijst voor mijn kat(ten): Mandjes heb ik genoeg voor ze, maken ze helaas weinig gebruik van. Voedselallergieën hebben ze voor zover ik nu weet niet en ze eten ook zo goed als alles :')

Wat ik nog kwijt wil over mijn kat(ten): Sil is de moeder van Loki

Ik moet zo weg, dus zal later nog wel wat meer delen over mijn dames :D
Ik zal dan ook wat foto's plaatsen :)

Nala

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 17:17

Nala schreef:

Mja daar is bijna een jaar niks geplaatst? Niet zo gek dat dit topic geopend is denk ik?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 17:19

Oh ik wist dat sorry. Wil jij het verder organiseren? Dan laat ik deze sluiten?

E-mail adres kom ik nog even op terug als ik weet wie me kan helpen. Ik moet eerst uitgeruzied zijn met lootjestrekken.nl -O- |o

Of als Nala het wilt organiseren dan mag zij dat doen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 17:24

Nee hoor, laat maar zo doorgaan! Ik herkende alleen het idee haha.

Die van mij is inderdaad een beetje doodgebloed en de mensen die daarin gereageerd hebben zullen deze ook wel vinden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 18:31

Ik stip even aan, vind het idee reuze leuk :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 20:30

Wat leuk! Ik doe mee :D

Citaat:
Boktnaam: Banjer

Naam kat(ten):
  • Livia
  • Happy
  • Prince
  • King

Ras(sen):
Livia: Cornish rex
De anderen: Maine Coon

Leeftijd kat(ten):
  • Livia: 7 (1 oktober wordt ze 8)
  • Happy: 3
  • Prince: 1,5
  • King: 1,5

Kikkers, muizen, libellen :)) Ff serieus nu: de jongens zijn dol op spelen... met elkaar, met alles wat beweegt... Livia is meer van het chillen... en dan het liefst met de honden. Ze vindt de honden leuker dan dat ze de andere katten vindt. En eten... ze zijn dol op eten.

Goeie vraag.. durf ik zo niet te zeggen

Binnenkort komt er nog een Maine Coon bij... we zouden hem eigenlijk morgen gaan halen, maar sinds gisteravond is hij aan het niesen. De fokker gaat morgen eerst naar de DA met hem, en ze geeft hem pas mee als hij weer helemaal gezond is. Daarom staat hij nog niet bij de huidige katten. Ik verwacht dat hij binnen nu en 2 weken wel bij ons kan komen wonen, maar je weet maar nooit...

Livia:
Afbeelding

Happy:
Afbeelding

Prince:
Afbeelding

King:
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 20:34

Willen jullie als je jezelf aanmeld een PB sturen naar Bellatrix of mij met jullie e-mail adres? Wij sturen een bevestiging. Dan weten jullie zeker dat jullie mee doen en wij hebben meteen de mail adressen.

Bij deze dus Bellatrix gaat helpen met de organisatie waar ik echt heel dankbaar voor ben.

Ik zal een mod vragen dit ook nog in de openingspost te zetten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 20:35

Graag naar één van ons, niet naar beide. :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 20:37

Bellatrix schreef:
Graag naar één van ons, niet naar beide. :')

Uh ja graag :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 21:00

Ja leuk!! Ik ga mee doen, nog nooit zoiets gedaan maar vind t idee heel cool :D Zal ook een van jullie een pb doen met mn emailadres!

Boktnaam: Ghostattack

Naam kat(ten): Poes, Toby, Tilly, Mochi, Loki

Ras(sen): Europese Korthaar x Blauwe Rus

Leeftijd kat(ten): 5, 1, 1, 4 maanden, 4 maanden

Toplijst voor mijn kat(ten): Balletjes, speelgoed met catnip geur, snoepjes, intelligentie speelgoed

Floplijst voor mijn kat(ten): Kan zo niks bedenken, ze vinden alles geweldig :')

Wat ik nog kwijt wil over mijn kat(ten): Poes is de moeder van Toby en Tilly. Mochi en Loki heb ik via een vriendin van haar stal erbij genomen. Toby heeft helaas wat last van zn huid dus die heeft soms een lampenkap om.

Afbeelding
Poes

Afbeelding
Toby

Afbeelding
Tilly

Afbeelding
Mochi (links) en Loki (rechts)

Afbeelding

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 21:03

Wat leuk!!!
Ik ga er morgen even voor zitten! :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 22:13

Leuk! Ik ga me ook inschrijven, komend weekend even doen :D

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 23:01

Citaat schreef:
Boktnaam: FennyPower

Naam kat(ten): Twinkle en Pip

Ras(sen):kruising Bengaalse en een normale huiskat.

Leeftijd kat(ten): 5 en 12.

Toplijst voor mijn kat(ten): Twinkle, veertjes!! En van die foam balletjes die ze komt apporteren, hengels met vogelritsels.
Pip ligplekjes,bont, krabplank, touwtjes/veters, leuke stenen waterbakje

Floplijst voor mijn kat(ten): hoewel ze het super graag willen, zijn de snoepjes even van het lijstje gelaten want er zijn allergieën.

Wat ik nog kwijt wil over mijn kat(ten): Twinkle is speels terwijl Pip rustiger is, en heeft artrose waardoor alles niet meer helemaal soepel gaat op haar leeftijd
Beide allergieën waardoor we nu een voedsel traject in gaan. Beide katten heb ik vanaf kitten af aan! En vooral voor Pip zijn er veel ups en downs geweest in haar leventje.ze heeft een bescherm engeltje.. ze ligt graag in de krabpaal met haar bont kleedje. Lekker warm!

Twinkle
Afbeelding
Afbeelding

Pip
Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:56

Oh leuk!
Nooit mee gedaan met andere varianten maar dit lijkt me toch wel leuk. Alvast een stipje om het later goed door te lezen en aan te melden :)

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:07

Citaat:
Boktnaam: BarbaravdW

Katten:

RodeRick,jeweetwel kater, abessijn genetisch rood variant 13 jaar

Ronja, poes, abessijn blauw bijna 2 jaar (september jarig)

Snoot, poes, somali wildkleur anderhalf (januari jarig)

Pili, katertje somali sorrel zilver, zoon van Snoot, geboren april

Onze groep lust als collectief vrijwel alles; wat de een niet lust lust de ander wel :Y) :) Ronja is de enige die gedroogde visjes lust, Snoot en Pili zijn dan weer dol op kuikens maar die hoeft Ronja niet. Liquid snacks gaan er geweldig in, net als de gevriesdroogde snackjes van Cosma bijvoorbeeld. Lamspees, gedroogde konijnenoren.... alles gaat er in!

Er is ook nog geen speeltje dat ze niet (eventjes) interessant vinden; als het t speeltje niet is, is het de doos wel haha! :j

Nog niets tot nu toe...

Ronja en Snoot hebben beiden dit jaar een nestje gekregen, 3 weken na elkaar. Dit heeft voor Rick een flinke impact gehad; de moeders waren natuurlijk zeer beschermend over hun kroost, hier werd Rick bang van en puntje bij paaltje woonde Rick boven op de werkkamer en de moeders en kinderen hadden de rest van het huis. Inmiddels zijn alle kittens zo ongeveer uit huis en komt er weer meer rust. RodeRick komt al weer wat vaker de trap af en ik heb vertrouwen dat we weer een gezellig gezinnetje gaan zijn!
Het plan is om dit najaar weer een paar keer een show te gaan doen; in het verleden vond Ronja dat een beetje stom en Snoot vond het heerlijk. We zijn benieuwd hoe het gaat met kleine Pili erbij. Rick heeft in zijn kleutertijd een ongelukje gehad en is een stuk staart kwijt; dat vinden de kattenshowmensen niet tof dus hij blijft lekker thuis.

Rick:

Afbeelding

Ronja:

Afbeelding

Snoot:

Afbeelding

Pili:

Afbeelding

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

Ik wil ook mee doen :D

Citaat:
Boktnaam: xRoossie95

Naam kat(ten): Ruby, Rocky, Rex, Raya, Ragnar en Rory **\O/**

Ras(sen): Ruby: maine coon x htk. De rest Ruby x bengaal

Leeftijd kat(ten): Ruby: 6 Rocky+Rex: 4 Raya: 2 Ragnar+Rory: 1

Catnip speeltjes, speeltjes aan stokken, speelgoed met veertjes of belletjes etc

Floplijst voor mijn kat(ten): alles wat ze lekker zouden moeten vinden :+ Koekjes of zachtvoer, vreselijk! Alleen brokjes eten ze

Wat ik nog kwijt wil over mijn kat(ten): Ruby is door mijn zus gefokt. Daarna hebben we haar naar een Bengaalse dekkater gebracht en hebben we Rocky en Rex gehouden als kitten. Een jaar later had Ruby weer een date met dezelfde kater en hebben we Raya gehouden. Daarna was het haar beurt om moeder te worden en hebben we een andere Bengaalse heer gezocht en Ragnar en Rory gehouden.

Afbeelding

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:21

Afbeelding

Citaat:
Boktnaam: AnnemiekvM

Naam kat(ten): Loes en Pip

Ras(sen): Loes > kruising Sibeer. Pip > geen idee

Leeftijd kat(ten): Loes is 12 jaar en Pip is 9 jaar.

Toplijst voor mijn kat(ten): Ze houden van snoepjes. Sppeltjes met Catnip. Slapen heel erg graag.

Floplijst voor mijn kat(ten): Dit kan dagelijks verschillen. Verder houden ze niet van liquid snacks.

Wat ik nog kwijt wil over mijn kat(ten): Ze zijn zo leuk! Niet zo heel actief, maar ontzettend gezellig