Met monteren zijn de hoogglans tegels (welke bijna alle wanden volledig bedekken) beschadigd geraakt. Er is gebruik gemaakt van leveling clip en hergebruikte wiggen met cementresten erop. Bij het vastzetten van de leveling clips heeft dat bij elke hoogglans tegel diepe, zichtbaar en voelbare krassen veroorzaakt. Omdat het een donkere hoogglans tegel is, krijg ik een fractie van de krassen op de foto.

Closeup van een stukje oppervlak waar veel krassen bij elkaar zitten:

Daarnaast is ook op het oppervlak van vrijwel alle hoogglans tegels een groot aantal krassen zichtbaar.
Eerst werd gedacht dat dit te polijsten was, maar dit bleek toch niet het geval te zijn.

Het groene gebied is gepolijst, maar in de rood omcirkelde gebieden zie je nog steeds krassen.
De douchegoot lijkt niet goed geïnstalleerd te zijn. Er zijn cement en lijmresten zichtbaar en er zit echt een hele lelijke dikke kitrand omheen, terwijl we op de productfoto's overal een dunne voeg zien. In de winkel ligt niks gemonteerd en konden wij ook geen dikke kitranden zien. Dit wijkt dus enorm af van de verwachting die we hadden.

Daarnaast zijn er nog wat issues waarvan ik verwacht dat het wel redelijkerwijs opgelost kan worden, maar dit zijn de grootste waarvan wij eigenlijk niet weten hoe we tot een akkoord moeten komen.
Zoals de badkamer nu is, word ik er echt verdrietig van te bedenken dat we zoveel geld hebben uitgegeven met dit als resultaat. Dit is letterlijk de grootste uitgave eigen geld die we ooit hebben gedaan

De mogelijke oplossingen die we hebben bedacht:
De douchegoot willen we hoe dan ook vervangen zien. Sloopwerk zal dus hoe dan ook moeten plaatsvinden in de douche.
- De beschadigde tegels laten vervangen. Dat betekent ook dat alle meubels opnieuw gemonteerd moeten worden en natuurlijk een gigantisch risico op beschadigingen aan alles wat er al in zit.
We verwachten niet dat dit tot een succesvolle uitkomst gaat leiden, opbouwen vanaf nul is alle tijd makkelijker dan om bestaande dingen heen moeten bouwen. Aangezien bij elke reparatie tot nu toe meerdere zaken zijn beschadigd, hou ik mijn hart vast als dit allemaal vervangen moet worden.
- Een financiële tegemoetkoming, dat zal een flink bedrag moeten zijn ongeveer ter waarde van het herstel van de fouten. Ik verwacht persoonlijk niet dat ze daarmee akkoord gaan en gevoelsmatig heb ik dan alsnog geld weg gegooid want de badkamer blijft wat het is.
- Een combinatie van een flinke tegemoetkoming en het vervangen van de meest opvallende beschadigde tegels.
Wat vind jij van de installatie van onze douchegoot? En als je zo'n douchegoot hebt, is die bij jullie gelijmd of zit er een kitrand omheen?
En wat zou jij een acceptabele oplossing vinden voor de beschadigde tegels?
Ik waardeer de meningen of suggesties voor andere oplossingen heel erg.