Auto transport of chauffeur inhuren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Auto transport of chauffeur inhuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 16:09

Ik mag hopen dat het niet nodig is maar ik wil wel graag wat gaan uitzoeken wat mogelijkheden zijn als het toch nodig mocht zijn. -O-

Er moeten twee autos verplaatst worden binnen twee weken voor 600 km en een gaat er dan weer terug en de andere blijft achter. En heb je twee mensen nodig die kunnen rijden. Die waren er ook, alleen ben ik mogelijk uitgeschakeld en is er een logistiek probleem.

Transport uitstellen kan niet, de achterblijvende auto moet binnen twee weken verplaatst worden en mag niet meer terug ivm de verzekering.

Welke opties zijn er hiervoor behalve een transporteur inhuren voor vervoer? Een oplegger zelf huren is helaas geen mogelijkheid ivm ontbreken van een E rijbewijs en de combinatie is net te zwaar om te rijden met alleen B.

Ik weet dat ooit er een soort buro was dat chauffeurs leverde die autos en busjes van a naar b reden en de chauffeur daarna terugkeerde op de een of andere manier naar huis.

Ik hoop dus dat het niet nodig is maar moet wel toch diverse opties uitzoeken. Waar kan ik dergelijke informatie vinden?

Bloemetje75

Re: Auto transport of chauffeur inhuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:18

Google eens op “student chauffeur”, er zijn bedrijven die studenten als chauffeur verhuren inclusief verzekering.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:04

Van waar naar waar en wanneer? Ik moet eind september richting Zwitserland en we zijn met z’n tweeen. Dan kunnen we evt helpen?

Oh lees nu binnen 2 weken. Maar wellicht als ik weer waar heen kan ik alsnog misschien iets betekenen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:10

Van waar naar waar moet gereden worden?
En ik welk tijdsbestek?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:11

hoi, wanneer gaat auto 2 weer terug? Dit om de chauffeur evt. weer thuis(terug) te brengen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:30

Dat klinkt als een auto die al geexporteerd is? Of zijn die 2 weken toeval?

Goed adres voor transport:
https://lvanzandwijk.nl/

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 17:39

Klopt export van een kleine auto dat nu in gang is gezet. :j

Het moet binnen pakweg twee weken gebeuren. En de tweede auto blijft nog twee weken minstens daar en is er ook geen plek voor een derde passagier mee terug. :n rolstoelbus met weinig zitplek. Ook geen openbaar vervoer dichtbij nog een vliegveld. Dat alles zit minstens 80 km noord of zuid voor internationaal vervoer terug. Van randje achterhoek naar vlak naast de peage 600 km zuidelijker west vogezen.

Ik hoop dat ik zelf kan rijden maar voor nu gaat dat nog niet echt lukken -O-

Ik heb inmiddels een offerte aangevraagd bij die studentchauffeur organisatie.

En ga nog even een link aanklikken.

Ik had nog een telefoontje eraan gewaagd bij een transportmaatschappij maar dat was minstens 2000 euro :oo dat is echt niet te doen :n

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:49

en hoe denk je dat de inhuur chauffeur terug komt dan? als er geen vervoer terug gaat en nix in de buurt is?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 17:55

Is er al een exportkenteken en verzekering geregeld? Zo ja, dan ben je inderdaad gebonden aan die 14 dagen.
Als het proces nog niet in gang gezet is, dan zou je evt. nog kunnen wachten. Je kunt een voertuig nl. ook afmelden voor export, zonder dat er een exportkenteken/verzekering nodig is. Dat doen ze bijv. als een voertuig op transport gaat en niet rijdend over de weg hoeft. Of als er geen APK op zit, want dat is soms ook een heet hangijzer.

Die tweede auto gaat eigenlijk alleen mee zodat je weer terug naar NL moet rijden, of begrijp ik dat verkeerd?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 18:04

Apk is net klaar en de export is al in gang gezet. Daar is geen uitstel meer aan. :n echt een lekkere timing ook om uitgeschakeld te raken. 8)7 anders zou er ook geen probleem zijn. mijn rolstoelbus gaat met ons weer terug naar nederland na een week of twee. Die heb ik hier te hard nodig.

De chauffeur kan uiteraard naar een internationaal station gebracht worden als dat nodig is.

Maar ik heb dus alvast die studentchauffeur site en de transporteur link van Oscar. Het liefst gebruik ik een proffesional zodat er een verzekering aanhangt igv schade of zo. En een hele grote portie geluk dat ik zelf snel genoeg herstel zodat ik weer een voertuig kan besturen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 18:59

Jakkes, wat naar voor je.

Ik denk dat je voordeliger uit bent als je de auto op transport zet. Dat kost wel wat geld, maar 2 keer de rit maken met 2 auto's kost ook geld, plus je moet ook weer terug (brandstof, tol etc.).

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 20:03

Ik zou een auto garage in de buurt vragen of die je kan helpen met transport

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 20:11

ik heb zelf bij mobiliteitsdiensten nederland gewerkt met studentchauffeurs , daar werden dit soort dingen ook gedaan !
je kan een offerte opvragen hiervoor

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 09:29

ik zou eens een berichtje plaatsen op facebook, er is vast wel een student die graag in auto rijdt en dat voor een leuk prijsje wil doen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 10:11

Is het niet een optie om de export auto net over de grens bij een garage op de route naar je huis te zetten?
Dan is hij hier het land uit en kun je m later als je zelf weer kunt rijden daar weer oppikken.
Scheelt in km's voor chauffeur huren.
Ik probeer even mee te denken.
Zou je met alle liefde helpen maar heb net een knie operatie achter de rug.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-25 12:49

Het lijkt erop dat het gaat lukken zelf gelukkig. Ik ben iets sneller pijnvrij aan het worden dan verwacht. Dus met wat geluk komt het goed zonder extra gedoe. :j

Auto is nu wel aan huis al met export platen en gaan de twee weken in.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 13:04

Je zou met de ANWB kunnen overleggen. Die halen pechgevallen op en kunnen wellicht op de heenreis een auto meenemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:00

Aangezien ik inmiddels op locatie ben gaat het dus lukken om de auto over te krijgen komende week. Gelukkig geen extra kosten of gedoe nodig *\o/* .

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:05

Dat is supergoed nieuws!!! Heel fijn!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:09

Het was fysiek geen echt toffe rit maar ik heb het gehaald dankzij heel veel rust onderweg. Gelukkig mocht ik weer aan het verkeer deelnemen. Komende dagen doe ik niet veel tot niets. :+ En komt daarna de auto deze kant op *\o/*