Wie heeft er een Dacia Jogger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Wie heeft er een Dacia Jogger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 07:47

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe (tweedehands ;) ) auto en dat heeft nogal wat voeten in de aarde want ik wil per se dat mijn giga hondenbench er in past. Ik heb namelijk een Variocage Double XXL+ voor de veiligheid en daar wil ik niet vanaf stappen. Vroeger zaten ze altijd los achterin maar toen heb ik een ongeval gehad waarbij iemand achterin mijn auto is gereden en daar zijn mijn honden als bij wonder heel uit geraakt en dat geluk wil ik geen tweede keer testen.

Ik rij nu een oude VW Caddy maar we zoeken iets met meer comfort om ook een keer met de auto op vakantie te gaan. Nu was ons oog op een Dacia Jogger van 2022 gevallen maar ik vraag me af of de bench er qua breedte (107cm) in past... De lengte is zeker geen probleem want we halen gewoon de achterbank eruit als dat moet, uiteindelijk hebben we maar 2 zitplaatsen nodig.

Alleen staat dus nergens online hoe breed de opening van de kofferbak vandaar mijn vraag :Y)

Moesten er nog andere suggesties zijn voor automodellen hoor ik het graag. Volgende eisen zijn er:

- budget max 15 000, kan iets hoger voor de perfecte auto
- liefst automaat, geen ramp om te schakelen
- cruise control en airco
- mijn bench moet passen
- wij zijn geen automonteurs en hebben geen 'handige vriend'die op zondagmiddag kan sleutelen. Alles zal moeten gebeuren bij een garage.

Gaabje

Re: Wie heeft er een Dacia Jogger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:03

Oef, misschien jammer dat dit het eerste bericht is wat je krijgt maar wij hebben een vorig jaar tijdje een jogger gereden die niet oud was. Iets van 1,5 jaar oud. En de kwaliteit was om te huilen. De versnellingsbak was alsof die auto al 25 jaar oud was. Ik vergeleek schakelen met zo’n oude schuifpuzzel, mega hoekig en je moest ‘m echt doorduwen. Een beetje soepel schakelen ging bij iets van 1800 toeren, dus een beetje optrekken zat er niet bij. De systemen die erop zaten werkten ook voor geen meter, de cruise control deed maar wat. Qua ruimte inderdaad een hele comfortabele auto maar de rest vonden wij om te huilen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:23

Ik weet niet hoe hoog je bench is maar ik heb ooit onderzoek gedaan naar de auto met de meeste kofferruimte.
Ik kwam uit op een skoda superb, vw passat en mercedes e klasse. Hier geen bench maar wél 70 kg hond(schofthoogte kleine 80 cm). Het is de passat geworden en die bevalt al een paar jaar super!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 08:31

Gaabje schreef:
Oef, misschien jammer dat dit het eerste bericht is wat je krijgt maar wij hebben een vorig jaar tijdje een jogger gereden die niet oud was. Iets van 1,5 jaar oud. En de kwaliteit was om te huilen. De versnellingsbak was alsof die auto al 25 jaar oud was. Ik vergeleek schakelen met zo’n oude schuifpuzzel, mega hoekig en je moest ‘m echt doorduwen. Een beetje soepel schakelen ging bij iets van 1800 toeren, dus een beetje optrekken zat er niet bij. De systemen die erop zaten werkten ook voor geen meter, de cruise control deed maar wat. Qua ruimte inderdaad een hele comfortabele auto maar de rest vonden wij om te huilen.

Ik ben me er van bewust dat Dacia maar zo zo is qua afwerking en comfort, we gaan ook zeker goed proefrijden! Het liefst zou ik een nieuwere VW Caddy kopen (onze zijn alletwee van 2012) maar dan komen we knel met het budget :+

De bench is 78cm hoog en 106cm breed. Ik vind het echt stom dat je enkel inhoud van kofferbakken kan terugvinden.
Laatst bijgewerkt door Schuur_ op 19-08-25 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:36

Wij hebben dacia jogger en die gekozen omdat dit 1 van de weinige auto’s was waar onze dubbele kennel in paste.
Hij is nu 22 mnd oud (nieuw gekocht) en bevalt prima.
Tegenwoordig zit er qua motor goed spul in, een paar jaar geleden was dat idd anders. Dus daar zou ik goed opletten met aanschaf tweedehands.

Hij rijdt prima, veel ruimte voor onze honden.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 08:38

Bo_Y schreef:
Wij hebben dacia jogger en die gekozen omdat dit 1 van de weinige auto’s was waar onze dubbele kennel in paste.
Tegenwoordig zit er qua motor goed spul in, een paar jaar geleden was dat idd anders. Dus daar zou ik goed opletten met aanschaf tweedehands.

Zou je de breedte kunnen opmeten van de opening van de kofferbak? En heb je geschakeld of automaat? Welke motor heb je er in?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:40

AI zegt dit:
De breedte van de kofferbakopening van de Dacia Jogger wordt niet expliciet vermeld in de officiële technische specificaties, maar op basis van de beschikbare afmetingen en gebruikerservaringen kunnen we een goede inschatting maken.

De totale breedte van de auto zonder buitenspiegels is 1784 mm, en met spiegels 2007 mm4321. De breedte van de kofferbakopening zelf ligt logischerwijs iets lager dan de carrosseriebreedte, vanwege de binnenbekleding en constructie van de achterklep. Gebruikers geven aan dat een hondenbench van 107 cm breed goed past 5, wat suggereert dat de opening minstens zo breed is.

Een realistische schatting van de kofferbakopening is dus ongeveer 110 tot 115 cm breed, afhankelijk van de uitvoering en eventuele bekleding.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:42

een tweedehandse volkswagen caddy vind je prima onder de 15000 euro, met een van 50 000 - 100 000 km en 5 - 10 jaar oud, wel geen automaat dan ...

https://www.autoweek.nl/occasions/volks ... dgas-2017/

https://www.autoweek.nl/occasions/volks ... zine-2016/

https://www.autoweek.nl/occasions/volks ... esel-2020/ (Van Mossel is een betrouwbare dealer.)

Deze is heel netjes, 5 jaar oud, 33K km, wel excl btw.
https://www.autoweek.nl/occasions/volks ... dgas-2020/

Als je tevreden bent van de Caddy en die voldoet in je eisen, zou ik gewoon weer voor hetzelfde gaan.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 08:57

Haha ja helaas zijn we met 2 en wil mijn vriend graag een 'niet werkauto' als privé wagen rijden. In de werkcaddy kan de bench niet want daar wordt ook effectief mee geladen en gebruikt dus wordt de privé auto ook de hondenauto.

Ik ga de linkjes bekijken en allicht dat we ook in een nieuwere caddy gaan proefrijden om het comfort te ervaren. Kunnen we ermee naar Lapland of niet is de vraag :+

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 09:03

Schuur_ schreef:
Bo_Y schreef:

Zou je de breedte kunnen opmeten van de opening van de kofferbak? En heb je geschakeld of automaat? Welke motor heb je er in?

Onze kennel is 96 breed en we hebben qua opening nog 10cm over aan beide kanten.
De kennel is 90 diep en we hebben nog 50 over aan de voorkant. En qua hoogte is de kennel 65 hoog en past precies onder de stoelen.

We hebben een handgeschakelde en een 110pk motor.

Hij reed ook prima met onze vouwwagen erachter.

Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 09:20

Mijn zus heeft 2 of 3 jaar terug een nieuwe jogger gekocht en wat een heerlijke auto is dat.
Zij kwam van een twingotje af en moest wel gigantisch wennen aan de grootte maar door de sensors die erop hangen lukt parkeren overal.
Ze had in het begin wat problemen met de sos knop in het dak maar dat isnopgelost door de garage.
En de achteruitrij camera wil niet altijd werken.
De navigatie is niet zo uitgebreid als een tomtom. Je kan er geen hele rondritten inzetten met tussenpunten, maar om van a naar b te gaan werkt het gewoon.
Zij heeft ervoor gekozen omdat ze 5 honden hebben(6 met de mijne erbij)die ze moeten vervoeren dus de kofferbak staat vol met een grote bench en daarboven zitten 3 andere en dan de rest op achterbank.
Zij heeft een hybride. Rijdt voornamelijk op lpg en heeft dan wat benzine achter de hand mocht lpg opzijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 09:31

Hier een Dacia Dokker en achterbank opgeklapt. Rubberen vloer er in gelegd en dubbele achterdeuren. Prefecte hondenauto en qua rijden dat doet hij fantastisch al 2 jaar lang hier. Ik ben er giga blij mee