Pluizig haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Pluizig haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 22:47

Hallo Bokkers :wave:

Jullie weten altijd de handigste tips, tricks en andere dingen tevoorschijn te toveren, dus ik geef het een kans!

Mijn haar. Dat is al ruim 28 jaar een drama. Het is pluizig, als het nat is dan krult het behoorlijk, droogt het op dan heb ik een pluizennest op het hoofd, kam ik het uit dan wordt het helemaal drama.

Daarnaast had ik een hele fijne shampoo&conditioner maar deze shampoo boer gooit deze variant uit het assortiment waardoor ik nu echt op zoek moet naar iets anders want mijn voorraad is op.

Tijd om dat pluizige vogelnest eens aan te gaan pakken dus. Als het nat is zit er echt wel wat krul in, mogelijk dat ik daar nog iets mee kan?

Ik heb echt werkelijk waar al 28 jaar geen idee wat ik met mijn haar aan moet, waardoor ik het altijd in een vlecht/knot of staart draag. Naar de kapper ben ik al een keer geweest, maar daar had ik dus net niks aan.

Help a girl out!

Mijn dank is groot namens mij & mijn pluizige hoogheid op mijn hoofd :j

Liefs,
Willemijn

Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:49

Heb je al eens gekeken naar de curly Girl methode ? Daar raden ze ook hele fijne producten aan en hoe je die moet gebruiken.

Ik gok dat jij een prachtige bos krullen onder dat vogelnest hebt :-D

Little_Gift

Re: Pluizig haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:57

Hier heb ik het na 35 jaar opgegeven en de schaar erin laten zetten.
Van haar tot over mijn middel naar pixy kort en nooit meer lang!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 22:59

Dit idd wat al gezegd werd.. ik zou eens kijken naar de CG methode! Sws niet droog kammen altijd nat kammen en dan met een grove jam/borstel die voor krullend haar bedoeld is.. ik heb zelf ook zo'n "vogelnest" op m'n hoofd als ik er niks mee doen.. (heb t nu lekker kort)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:07

Ga eens langs een goede krullenkapper. Het liefst ook een kapper die met eco producten werkt. Weet niet in welke omgeving je woont , maar het krullenhuys in Wierden is echt een aanrader.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:08

Dat wordt denk ik inderdaad een prachtige bos krullen als je weet wat je ermee moet doen :D

De CG methode vond ik erg handig in het begin om gevoel te krijgen bij hoe ik m’n krullen mooi kon krijgen, maar ik moet zeggen dat ik me niet zo strak aan alle CG ‘regels’ houd.
Ik zou je aanraden om er eens over te lezen en het gewoon te proberen, kan zeker met budget-proof spullen, fijn om mee te beginnen en te testen wat voor jou werkt!

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:16

Volg volg... Ik heb eens de cg methode geprobeerd maar helaas met de verkeerde producten..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:24

Ik.hou mijn gekleurde en be-chloorde aardig goed met Andrelon haarcreme. Na het wassen met shampoo en conditioner kneed ik dat spul in handdoekdroog haar. Zonder dat is het een plukje pick-up touw, en mat is het doorgaans zelfs zacht te noemen. ,

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:28

Kijk eens op de Instagram pagina “curlsbybleach” en dan zie je wat er mogelijk is met jouw haar als je de juiste producten en routine toepast. :j

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 23:51

Etos huismerk voor krullen vind ik heel fijn. Shampoo, conditioner en een crème voor na het douchen. Krijg ik mooie krullen van en weinig pluis.

Edit; https://www.etos.nl/search/?lang=nl_NL&q=Perfect+curls

Zie dat ze de shampoo online nu niet hebben maar wellicht in de winkel wel.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 00:14

Ik heb hetzelfde type haar. Bij uitborstelen wordt het een ontploft poedel kapsel haha

Na het wassen doe ik 1x goed uitkammen en daarna een beetje cocosvet erin. Mooie glans en geen pluis. Wel even de balans vinden hoeveel je nodig hebt. Bij teveel wordt het echt te vet

Dit werkt voor mij zoveel beter dan alle smeerseltjes en sprays uit de winkel

De volgende dag is natmaken en even krullen erin kneden voldoende

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 00:17

Ik zie het probleem niet. Prima haar toch
Maar als je dan toch een tip wilt. Combineer een krullenmiddeltje met wat olie, dat werkt perfect. Ik doe die tube van Andrelon en dan gecombineerd met jojoba olie. Dat kneed je in zeiknat haar, dan laten drogen in een haarhanddoek
Eenmaal buiten met regen of wind kan het soms weer gaan pluizen. 's Nachts weer haarhanddoek om, met droog haar. Volgende ochtend is je haar weer onder controle
Of als je thuis bent even haarhanddoek paar uurtjes op. Helpt echt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 06:11

Mijn haar is enorm opgeknapt van de producten van Kerastase. Zij hebben ook een krullenlijn of lijn voor pluis.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 06:42

Ik gebruik een shampooblok van beesha (voor krullend haar). Dit spoel ik uit, en daarna doe ik conditioner (kruidvat geschikt voor curly girl, eigen merk) in mijn haar. Dat spoel ik niet uit.
Haar wat droogmaken met een microvezelhandoek en klaar :)

Borstelen doe ik bijna nooit meer.

Ze zeggen dat twee keer wassen met shampoo nog beter is... Maar daarvoor ben ik te lui :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 06:51

Ik heb geen krullen, maar slag. Niet perse vergelijkbaar dus, maar ik had ook altijd zo'n vogelnest en als het vochtig was in de lucht was het helemaal een pluisdrama.
Ik ben toen shampoo gaan zoeken die goedgekeurd was voor de CG methode en ben overgestapt naar 1x wassen per week. Daarbuiten 'was' ik om de dag met conditioner zonder troep siliconen, parabenen enz. De anere dag spoel ik alleen uit (koud water is het beste heb ik wel eens begrepen).
Ik heb ook een leave-in geprobeerd maar mijn haar werd daar zwaar van. Misschien heb ik niet de juiste producten geprobeerd.

Voor mij werkt deze methode nu al een jaar of 8 om minder pluizig haar te hebben. Ik slaap ook alleen nog met mijn haar in vlechten, in plaats van los.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 07:57

Matheno schreef:
Heb je al eens gekeken naar de curly Girl methode ? Daar raden ze ook hele fijne producten aan en hoe je die moet gebruiken.

Ik gok dat jij een prachtige bos krullen onder dat vogelnest hebt :-D

Dit denk ik ook! Heeft voor mij persoonlijk echt heel goed geholpen :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:10

Ik heb geen krullen maar ben er achter gekomen dat ik wel slag in mijn haar heb en het is pluizig net na het wassen.

Daarbij heb ik echt een hekel aan alles wat plakt of je haar stijf maakt. En als ik woord methode lees wordt ik al 'moe'. Ik ben meer het type: wassen, aan de lucht laten drogen en dat moet wel ongeveer genoeg zijn.

En toen vond ik deze: https://www.murrayspomade.com/beeswax-style-curl-milk
Gewoon bij de kruidvat. Ideaal spul. Zorgt ervoor dat mijn 'krullen door een knotje' heel fijn blijven zitten terwijl mijn haar wel gewoon natuurlijk aanvoelt en beweegt en een fijne kleur heeft (niet dat synthetische van olie, ik ben blond). en of het echt een goed product voor je haar is, weet ik niet. Maar bijenwas klinkt wel heel haarvriendelijk. Zelf schrijven ze dat het je haar helpt herstellen.

Toen ik reviews ging zoeken kwam ik alleen afro haar tegen. Maar het werkt dus ook heel fijn op mijn blonde half stijle half slag koppie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:44

Ik wilde ook meteen roepen de Curly Girl method. Je hebt haar met slag/krul en zo moet je het ook gaan behandelen. Waarschijnlijk hydraterend zonder proteïne maar ik zou me eens goed laten adviseren door een krullenkapper en je dan inlezen op internet over de CG methode en welke producten passen bij welk haartype.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:48

Daar heb je toch allerlij middeltjes als serums voor te koop!?
Wat ik van de foto zie valt het wel mee. Is gewoon zoals bij iedreen met zulk dik golvend haar.

Zou naar een goede kapper gaan en je laten adviseren wat het beste is en wat voor model het geknipt leuk gaat staan.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:49

Ik heb de CG methode geprobeerd, maar vind het niks. Maar goed, ik kam mn krullen er ook het liefst uit. Sommige producten gebruik ik nog wel, ik heb Yari en Aunt Jacky. Maar ben toch niet tevreden, vandaag komt mn Olaplex binnen, ben benieuwd.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 09:48

Mijn haar lijkt op dat van jouw qua structuur, bij mij helpt het in ieder geval iets om het meteen uit te borstelen wanneer ik uit de douche kom (ik gebruik zelf een wet brush hiervoor). Misschien doe je dat al, maar zeker het proberen waard. Het beste is dan om het niet meer te borstelen wanneer het droog is, maar dat lukt mij persoonlijk niet. :Y)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:04

Hier nog iemand met soortgelijk haar, zeker met een beetje wind wordt het echt een aureool van pluis rondom mijn hoofd >;) ik lees mee voor dé tip. Sinds gisteren is het kort en hoop ik dat het onder controle blijft met wat meer versteviging e.d. :))

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:20

Zeker een aanrader om naar een hele goede krullenkapper te gaan. Het lijkt erop dat je haar veelal op 1 lengte is geknipt met wat traditionele lagen. De onderste lagen lijken wat verstikt. Krullen hebben wat meer ‘lucht’ ertussen nodig.

Heb je een diffuser? Je hebt eigenlijk in de basis alleen een goede shampoo en cremespoeling nodig, een masker om 1 keer in de zoveel tijd je haar een boost te geven (ik gebruik het niet te vaak dat het dan wat zwaar wordt maar soms heeft het wel de verzorging nodig) en een fijne lichtgewicht creme/gel voor krullen. Ik zou eigenlijk geen olie gebruiken. Kan op de lange termijn juist ook een tegengesteld effect hebben.

Curlvision is ook een fijne instagram om te volgen. Hij laat het hele adviesgesprek zien met de klanten.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:27

Ik verwacht dat als jij jezelf een keer trakteert op een écht goede krullenkapper dat je dan heel blij terugkomt met supermooi haar en goede tips afgestemd op jouw haartype.

Ik ging met de juiste aanpak van een vogelnest van uitgekamd slag naar pluisloze pijpenkrullen. Wist ik veel. :')

Op social media zijn er ook veel curly influencers te vinden, maar ik denk dat het goed is om eerst tips binnen te halen die afgestemd zijn op de behoeftes van jouw haar.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:55

Ik herken dat probleem van pluis. Al heb ik zelf misschien iets meer golven ipv beginnende krullen. Ik denk dat de curly girl method inderdaad wel iets voor jou zou kunnen zijn als je krullen wilt.

Als je toch wat meer steil haar wilt dan raad ik je aan om na het wassen je haar te föhnen met color wow dream coat. Dat is echt top spul. Ik heb een shark flexstyle maar ik denk dat andere föhn borstels ook goed werken. Het stylen van je haar voor het echt droog wordt heeft denk ik meer invloed op de pluis dan andere shampoo en conditioner. Al kan ik pantene, redken en kerastase wel aanraden.