Ervaringen met relaxfauteuil gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Ervaringen met relaxfauteuil gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 13:46

Ik zit er aan te denken om zo'n lekkere luie stoel voor mezelf te kopen.
'k Heb al wat rondgekeken op internet maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ik zoek:
- Elektrisch verstelbare leuning en voetenbank, liefst op een accu.
- Evt. een sta-op functie (daar ben ik nog niet uit)
- Draaibaar
- Keuze tussen stof of leer
- Ruime zitting

Hebben jullie goede of slechte ervaringen met een bepaald merk of meubelzaak?
Ik zoek een 'gewoon goede' stoel. Hoeft niet perse de hoofdprijs te kosten, maar zeker ook geen prullaria van Seats & Sofa's ofzo.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Ervaringen met relaxfauteuil gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:25

Zorg in elk geval dat je er eentje met (minstens) 2 motoren koopt, zodat je de rugleuning apart kan bedienen van het voetenbankje.
Die van mij komt van een tweedehands winkel in Surhuisterveen, maar dat wordt hem niet voor jou. Die van mijn moeder komt bij een winkel in Joure vandaag, waar ze van alles en nog wat kon proefzitten en de stoel helemaal op haar maat afgemaakt werd. https://www.zitgemak.nl/

Dat is een eindje bij je uit de buurt, maar misschien hebben ze meer vestigingen, dat weet ik niet. Mijn advies in jouw geval zou wel zijn om ergens naar toe te gaan waar je kan proefzitten in verschillende modellen, in verschillende maten. Dan weet je wat echt fijn zit voor jou, want de verschillen zijn best groot.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:34

Gv heeft de stoel van mijn tante georven. Stof twee motoren en hoeft maar eens in de zoveel tijd aan de stroom. Hij is er blij mee. Kan er ook erg goed in slapen. :') ik heb geen idee van het merk of waar hij vandaan komt maar mijn tante kennende is het geen budget winkel geweest. Ik zal eens gaan onderzoeken of ik er ergens een merk kan vinden

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 14:37

Thanks voor jullie reacties!

Mijn vader had een stoel van Fitform. Volgens mij is dat wel een goed merk. Het was alleen een enorm groot en log ding. Heel ouderwets ook. Hij zat wel lekker, dat wel!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:40

Koop in ieder geval geen chinese stoel, geeft alleen maar ellende en moeilijk te repareren en de onderdelen zijn ook niet (makkelijk) te verkrijgen

Wij hebben een bedrijf in sta-op stoelen en relaxfauteuils
Er is standaard heel veel mogelijk, maar ook maatwerk.
Maatwerk in maten, stoffen,modellen en functies.

Mensen vergissen zich nog wel eens in de aanschaf prijzen van een nieuwe stoel, deze zijn heel prijzig.

Tweedehands zijn ze ook te verkrijgen, maar let wel op dat ze voor jou passen. Dit soort stoelen kunnen veel maatverschillen hebben.

Dus belangrijk is om ze echt te proberen om te kijken wat voor jou fijn is

Edit;
Oscar schreef:
Thanks voor jullie reacties!

Mijn vader had een stoel van Fitform. Volgens mij is dat wel een goed merk. Het was alleen een enorm groot en log ding. Heel ouderwets ook. Hij zat wel lekker, dat wel!

Klopt, Fitform is zeker een goed merk wat heel lang mee kan gaan en waar er ook losse onderdelen (zoals accu of snoeren) los te verkrijgen zijn.

De stoelen van tegenwoordig kunnen veel moderner zijn hoor :D
De ouderen kiezen vaak nog voor ouderwetse modellen, maar de moderne stoel is ook niet meer weg te denken
Laatst bijgewerkt door josewoos op 13-08-25 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:41

Voor mijn moeder met een slechte rug heb ik er jaren terug 1 tweedehands gekocht. Je ziet vaak dat deze van oudere mensen zijn geweest die "ze niet meer nodig hebben". Als je daarmee geen probleem hebt, dan kan je met een flinke besparing kopen, want goedkoop zijn ze niet. Wij zijn naar een zaakje geweest die een ruime selectie soorten had, op maat aanpaste met garantie en bezorging.

Bij zo'n winkeltje kan je prima eens gaan kijken om een keuze te maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:43

Afbeelding

Deze is het

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:44

Ik heb een leren met volgens mij zelfs meer dan 2 motoren. Loeizwaar is hij, maar alles is onafhankelijk te verstellen met de afstandbediening en ik kan veel van houding afwisselen, wat voor mijn rugklachten heel fijn is. Wat belangrijke dingen zijn om op te letten, is dat de zithoogte past bij je beenlengte (veel van die stoelen zijn te laag voor mij) en als je hem in ligstand zet bij je benen, mag hij niet gaan knellen (je been steekt een stuk over). Dus echt gaan proefzitten en kijken of het comfortabel is. De mijne komt van het meubelhuus in Musselkanaal. Helemaal niet in je buurt helaas.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 14:48

Mijn moeder heeft ook gewoon een moderne fauteuil, op afstand zou je niet zeggen dat het een relax-ding is. Maar dingen als zithoogte en been - en ruglengte maken wel echt heel erg het verschil. Net als hoogte van armleuningen, en dergelijke. En dat is toch allemaal heel persoonlijk :j. Dus niet online gaan kopen, dat is echt zonde van je geld.

Nou lig ik tegenwoordig eigenlijk altijd op de bank, iets met 1 kat die bovenop me wil liggen, maar ook eentje die liever naast me komt liggen, maar ik heb dat ding wel altijd zijn geld waard gevonden :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 14:52

Mijn vader had een Fitform 570. Dat weet ik toevallig want ik heb de rekening gezien. Een lelijk lomp en log ding, maar wel van goede kwaliteit.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:00

Afbeelding

Wij hebben deze van prominent.
Echter kosten ze beide wel heel wat.
De linker kan rug, lende, nek en benen verstellen op accu en de ander is met kabel en rug en benen veranderen.
Ze zijn beide ingemeten en op maat gemaakt.
En ze geven daadwerkelijk een relax gevoel. Zijn zijn uitermate comfortabel.

En bij de sauna waar ik ook hebben ze stoelen van montel. Stuk goedkoper en zitten ook heel aangenaam.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 15:14

Prominent.
Zijn topstoelen. Kosten ook wel wat maar ook later is de service uitstekend.
Wij hebben zelf al bijna 20 jaar een Hukla, handbediend. Die is ook erg goed maar begint nu te verslijten bij de armleuningen.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 18:37

belle_boef schreef:
[ Afbeelding ]

Wij hebben deze van prominent.
Echter kosten ze beide wel heel wat.
De linker kan rug, lende, nek en benen verstellen op accu en de ander is met kabel en rug en benen veranderen.
Ze zijn beide ingemeten en op maat gemaakt.
En ze geven daadwerkelijk een relax gevoel. Zijn zijn uitermate comfortabel.

En bij de sauna waar ik ook hebben ze stoelen van montel. Stuk goedkoper en zitten ook heel aangenaam.

de rechter heb ik ook, 2 e hands van een kennisje overgenomen voor 200 euro :) nieuw rond de 3500

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 19:41

Ik weet niet waar je woont in Brabant maar je zou over de grens kunnen kijken voor zo’n stoel. Mijn broer heeft zijn stoel in Duitsland gehaald en dat scheelde flink in de prijs.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:10

Wij hebben er een van Pronto Wonen, fijne stoel! :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:11

Beste is toch echt om naar een speciaalzaak te gaan. Dan heb je echt de keuze en kun je ook uitproberen wat lekker zit en welke maat je moet hebben. En vaak stoffering naar keuze.
Die van mijn man komt van een speciaalzaak. Nu zitten er 2 winkels in ons dorp, een fietsenmaker/winkel en een relax fauteuil speciaalzaak. :))