Carrièreswitch?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Carrièreswitch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-25 17:48

Ik weet het, hier zijn regelmatig topics over :j

Ik twijfel soms zo onwijs over wat ik wil, misschien willen jullie eens objectief meedenken of een mening geven.
Inmiddels werk ik 21 jaar in het voortgezet onderwijs (ik ben 40+) als docent, mentor en stagebegeleider. Leuk werk, ik ben gek op mijn leerlingen, vind het leuk om met ze te werken en ik heb een heel erg fijn team waarin ik werk.
Tegelijkertijd heb ik in 6 jaar tijd al 4 teamleiders gehad, al 7 collega's direct in mijn vak naast me, verschillende onderwijsvormen, 3 verschillende lesmethodes (ik ga nu naar de 4e) en een directie die constant iets anders wil. Afgelopen jaar zijn veel collega' s weggegaan en we starten komend jaar weer met een nieuwe teamleider. Erg veel wisselingen en onrust dus, niet alleen qua personeel, maar ook qua onderwijsvormen en methodes. Het is erg intensief.
En in die onrust heb ik ook nog een burn-out gekregen en heb ik weer weten te herstellen ook. Je vraagt je bijna af 'hoe dan?'. Na de zomervakantie start ik weer volledig voor de klas en met een stagiair.

Maar dan de maar..... ik zie er zo tegenop. Maar echt heel erg. De wisselingen en druk die het met zich meeneemt, het programma in de eerste week, het is zoveel dat ik er gewoon moe van word als ik eraan denk en ik wil gewoon niet.
Dan speelt ook mee dat ik het lesgeven leuk, maar vreselijk intensief vind, heel de dag aanstaan, non-stop prikkels, ik ben gewoon doodop als ik thuis kom. Ik ben afgelopen jaar gediagnosticeerd met ASS, dus ik kan de vermoeidheid en overprikkeling eindelijk goed verklaren.