Bruiloft in Wenen: hulp bij jurk gezocht!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sellyxx

Bruiloft in Wenen: hulp bij jurk gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 15:36

Ik ben op zoek naar een jurk voor een oostenrijkse bruiloft. Een leuk vooruitzicht, een drie daagse bruiloft in de buurt van Wenen! :D Er zijn best wel wat traditionele dresscodes waarvan men ook verwacht dat dit serieus wordt genomen. Ik draag an sich graag jurken maar vind het deze keer wel wat ingewikkelder.

Voorwaarden waar de jurk die ik nog zoek aan moet voldoen:

- Midi jurk is een vereiste. Dus geen maxi (lang) en geen jurk op knielengte maar echt daartussenin.
- Met (korte) mouwtjes. Gaat om een traditionele bruiloft en er zal ook een kerkdienst zijn. Eventueel kan ik een jurk natuurlijk combineren met een bolero o.i.d. maar in de praktijk vind ik dat vaak afbreuk doen aan de jurk. Mijn voorkeur gaat uit naar een jurk die uit 1 geheel bestaat. Liever geen lange mouwen i.v.m. de temperaturen
- Geen diep decolleté. Zelf vind ik een jurk met een v-hals of ronde hals wel mooi, alleen moet dus weer wel netjes zijn. Kan ik evt. oplossen met een 'hempje' eronder maar ook dat vind ik soms afbreuk doen aan de jurk.
- Omdat het om een buitenlandse bruiloft van 3 dagen gaat waar al best wel wat budget heen gaat hoop ik dat het tot 100,- lukt. Maar ben met alle tips blij.
- Mag zowel effen zijn als met een printje, ik vind bloemenprints an sich wel leuk. bruin/koper/aardetinten of groen zijn kleuren die mij over het algemeen goed staan, maar ben allang blij als ik iets kan vinden.

Het mag best chique zijn.
Als voorbeeld; dit zou voldoen aan de 'regels' maar vind ik dus eigenlijk te simpel:

https://www.vila.com/nl-nl/vilovie-kort ... 6_Fig.html

Ik zoek wel degelijk ook wel naar een echte feestjurk, al zit in de stof die wat chiquer is. Ik sta ook open voor Vinted opties, draag meestal maat 40. Misschien kunnen jullie ook zoektermen adviseren waar ik misschien op wat andere zoekresultaten kom, zoals Swing jurken, A-lijn jurken etc.

Zoiets zou ik opzich mooi vinden:

https://www.vantilburgonline.nl/p/jurk- ... koQAvD_BwE

Ik ben benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen, zelf kom ik momenteel elke keer dezelfde jurken tegen en kom ik niet echt verder :D

marleen_88

Re: Bruiloft in Wenen: hulp bij jurk gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 16:16

Bubbleroom heeft veel mooie en betaalbare jurken, via Zalando vind je ze zo.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 16:19

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 16:20

Laatst bijgewerkt door jammes op 08-08-25 16:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 16:27

friezenfan2 schreef:
Oke hier wat links
Wat maakt iets een midi jurk of een maxi jurk?

De lengte van de persoon die de jurk aandoet....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 16:39

Midi is tot halverwege de kuit, maxi tot aan de enkel.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 17:05

ChatGPT geeft de volgende winkels:

Citaat:
Aanraders qua winkels (budget + stijl):
1. Zalando.nl
• Filter op “midi”, “korte mouw”, en prijs tot €100.
• Merken om te proberen: Y.A.S, Vila, NA-KD, Even&Odd, Only, Closet London (soms in sale).
2. AboutYou.nl
• Vaak mooie midi jurken met bloemenprints of natuurlijke tinten.
• Probeer merken als Edited, Object, JDY, Anna Field, PIECES.
3. H&M
• Zoek op “midi jurk korte mouw” en sorteer op kleur. Vooral de Conscious lijn heeft nette opties.
4. Mango (mango.com/nl)
• Elegante stijlen, vaak in aardetinten, en regelmatig sale tot onder de €100.
5. C&A
• Iets minder chique, maar wel betaalbaar en soms verrassend netjes.
6. Zalando Lounge (flash sale site van Zalando)
• Hier kun je duurdere merken goedkoper vinden. Let op levertijd.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 17:19

Ze vraagt niet om chatgpt opties. Weer een bos minder. Zo zonde.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 17:29

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 19:54

xEliesx schreef:

Ik hou ook van deze winkel. En hun hebben fijne maattabelen en versturen vlot.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 20:00

Ik heb de laatste jurk in je OP laatst aangehad toen ik opzoek was naar een jurk voor een bruiloft. Ik vond het een mooie jurk en hij zat ook mooi, maar voor dat geld vond ik hem nog wat simpel. Dus ik heb hem laten hangen.

Ik ben uiteindelijk geslaagd bij Guts & Gusto, niet helemaal wat ik verwacht had (en ook nogsteeds niet helemaal wat ik zocht, maar goed, ik kon ook écht niks vinden wat me aanstond) maar prima betaalbaar, leuke kleurtjes en printjes in de winkel.

Mocht je nog een mooie midi of maxi jurk tegenkomen in pastelgeel, dan hoor ik het graag. Want dat wil ik graag :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 20:18

Je kunt ook nog even kijken bij Peek & Cloppenburg online, daar hebben ze veel feest/galajurken voor leuke prijzen. :j

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 22:51

Maxi kun je overigens ook heel eenvoudig een stukje korter maken of laten maken. Kost een tientje ofzo bij een goede kleermaker. Dus als dat helpt...

Overigens: ga je die jurk drie dagen achter elkaar dragen of lees ik dat verkeerd? Want heel fris is hij dan wrs niet meer, zeker niet als het een synthetische stof is. Ik zou - ook voor het geval dat je een glas wijn erover krijgt - twee jurkjes meenemen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 23:18

Ik vind zelf dat wij als Nederlanders eigenlijk altijd underdressed zijn op bruiloften, als je het ten minste vergelijkt met het buitenland. Mijn moeder heeft een hoop buitenlandse bruiloften gehad en daar zijn mensen echt als een soort gala opgedoft, met vaak lange jurken van mooie stof. Ik vind een hoop dat hier wordt aangeraden ook wel echt te casual eigenlijk. Dus met dat in mijn achterhoofd ben ik gaan zoeken.

https://www.zalando.nl/yas-yasotolinda- ... x-m11.html

https://www.zalando.nl/willa-jurk-emera ... 4-m11.html

https://www.zalando.nl/friends-like-the ... 2-k11.html

https://www.zalando.nl/willa-carol-midi ... i-m11.html

https://www.zalando.nl/next-regular-fit ... r-m11.html

Stukje duurder, maar echt prachtig: https://www.zalando.nl/adrianna-papell- ... h-g11.html

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 15:53

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:17

Je bedoeld dus een jurk tot over de knie..
Er sraat zat te koop en ook in uitverkoop als je googeld.

Een simpele effen overslag is mooi.
Je haartjes mooi, kleine clutch als handtasje er bij...
Schoenen vind ik lastiger onder die lengte te zoeken mits je niet op hoge hakken wil lopen. Je ziet nu ook veel kitten heels. Dus klein smal hakje

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 20:59

Louizon (www.louizon.com) vind ik mooi en luxe en heeft een heel aantal mooie jurken met 70% korting op het moment. Misschien is dat wat!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:03

Eens met Sannens. Vind veel jurken ook vrij casual. Maar weet niet of ze dat in Oostenrijk heel anders doen? Uiteindelijk moet jij je er ook goed in voelen en moet het aansluiten bij het stel!

Voor gelegenheidsjurken raad ik miphai altijd aan. Ze hebben zeker jurken die aan jouw wens voldoen! Wel iets boven je budget maar wie weet helpt het ter inspiratie?
Wat betreft schoenen kun je een nette slingback aandoen met dichte neus. Voor kou zou ik eerder naar een mooie zijden sjaal grijpen dan een bolero.

https://www.miphai.com/en-eu/collection ... s7jbWPMXTw

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:11

Oostenrijks en traditioneel… ‘Moet’ je niet in trachten? Wij zijn voor werk veel in Oostenrijk en dan ook regelmatig in ‘kringen’ waar iedereen in traditionele trachten loopt. Ik heb daarvoor nette dirndls maar ook beeldschone rokken met een nette top. Dat laatste draag ik hier in Nederland ook wel, die zijn bij nette gelegenheden prima draagbaar.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:19

Je hebt pb