Ben ik ouderwets, of is dit tegenwoordig normaal? Het gaat gewoon op een appartement. Wel mooi groot en voor hun zou het echt meer dan super welkom zijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Waarom vind je dat een risico? Als het op papier vastgelegd gaat worden, dan moet dat vast gewoon goed komen.
996981 schreef:Los van wat normaal is, is het toch niet aan jou om iets te vinden van een risico dat zij aangaan?
Jorex schreef:Wij hebben in september een huis gekocht en konden er pas halverwege april in/overdracht. Bij ons is het allemaal keurig geregeld door een aankoopmakelaar en notaris. En ook meteen op papier partners geworden en testament opgesteld voor onverwachtse dingen. Verder werd de hypotheekrente pas vastgesteld december en gingen ze dan uit van de laagste rente, dus dat was heel erg fijn. Die werd daardoor nog wat lager dan eerst bekend. Verder gaat alles pas lopen na de overdracht qua geld (behalve dan 10% van het aankoopbedrag, dat stond bij ons tot de overdracht vast bij de notaris, moest voor eind november daarheen dus was even slikken). Maar het huis is dus pas van hun na de overdracht, dus bij bvb een brand en het huis is onbewoonbaar geworden dan lijkt het me dat de verkopers pech hebben. Maar ik zou vooral blijven overleggen met de professionals zoals makelaar en notaris en bank, want die weten precies de regels.