Het leed dat wandelschoenen heet. (Ervaringen Skecher wandelschoenen?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Het leed dat wandelschoenen heet. (Ervaringen Skecher wandelschoenen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 20:53

Hoi allemaal,

Ik wandel heel graag het liefst elke dag, en sowieso één keer per week een lange wandeling. Alleen.. ik kom er even niet meer uit met wandelschoenen.

Ik begon ooit met wandelschoenen van Scapino. Eigenlijk liepen die verrassend fijn: lichtgewicht, soepel en waterdicht. Maar helaas kreeg ik af en toe blaren op mijn kleine teen, waarschijnlijk omdat mijn voeten weleens op willen zetten. Omdat ik serieuzer ging wandelen, ben ik naar Bever gegaan om goede schoenen aan te laten meten. Dat werden de Meindl Baltimore, samen met een paar degelijke wandelsokken.

Maar eerlijk gezegd baal ik, want ik krijg die schoenen maar niet écht fijn. In de basis zijn ze goed, maar telkens is er weer iets. In het begin had ik vreselijke pijn onder mijn tenen. Uiteindelijk ontdekte ik dat die pijn verdween als ik pas vanaf het tweede veteroog begon te veteren ik kan namelijk totaal geen druk verdragen aan de voorkant van mijn voet in deze schoenen.

Toch bleef het niet goed gaan. Na een tijdje kreeg ik een soort zenuwpijn onder mijn middelste teen. Dus terug naar Bever, waar ik zooltjes kreeg met een boog in het midden omdat ik een iets hogere voetboog heb. Helaas hielp dat niets. Weer terug, en toen andere sokken geprobeerd. Inmiddels heb ik vier verschillende soorten wandelsokken geprobeerd in allerlei diktes en met verschillende soorten demping. Maar steeds lost het ene probleem zich op, terwijl het volgende begint, bijvoorbeeld blaren op mijn hiel.

Stiekem ben ik er een beetje klaar mee. Ik durf het bijna niet tegen mijn partner te zeggen, maar alles bij elkaar ben ik inmiddels ruim 400 euro kwijt en ik loop nog niet fijn.

Op het werk loop ik op Skechers, en daarop heb ik nooit klachten. Nu zag ik dat Skechers ook wandelschoenen heeft heeft iemand daar toevallig ervaring mee? En weet ook iemand welke fysieke winkel Skecher wandelschoenen heeft? Ik wil ze namelijk graag eens passen.
Of misschien nog tips om mijn Meindl's werkend te krijgen? Ik hoor het graag!

Goof

Re: Het leed dat wandelschoenen heet. (Ervaringen Skecher wandelschoenen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:58

Ik weet niet welke afstanden en op welk terrein je loopt, maar als je dagelijks een blokje om doet het je echt geen wandelschoenen nodig.
Koop vooral schoenen waar jij fijn op loopt en pin je niet vast op dure schoenen van Bever.
Je zou eena kunnen kijken bij Decathlon, daar staan ze in alle soort en maten en prijsklasses, genoeg te passen, ook sneakers/sportschoenen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 21:12

Ik wandel ongeveer 5/10km per dag en 1 keer per week 15/20km. Maar wel op onstabiel terrein, steentjes bospaden en gras, vandaar ook de wandelschoenen wat ze moeten wel waterdicht zijn. :)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:14

Ben je al eens bij een podoloog geweest om goede steunzolen te laten aanmeten? Dat kan echt een enorm verschil maken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:15

Sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt om te wandelen, ik ook niet.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:22

Dat is zo persoonlijk he, ik loop juist totaal niet fijn op sketchers (geen wandelschoenen hoor), krijg na paar uur kramp aan de bal van m'n voet en in m'n tenen. En mijn Meindl wandelschoenen kan ik echt heel de dag aan hebben en ver mee lopen.
Ik zou gewoon eens een andere winkel dan Bever proberen en met advies ander merk/model schoenen kopen. En als je er minder aan uit wil geven eens een setje schoenen van de decathlon proberen.
Je Meindl's kan je wellicht weer proberen te verkopen.

O en om even bij je vraag te blijven: geen ervaring met sketchers wandelschoenen :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:24

janderegelaa schreef:
Sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt om te wandelen, ik ook niet.

Omdat haar schoenen niet lekker zitten :') :') :')

TS, ik heb wandelschoenen, maar loop doorgaans op andere schoenen. Ook 20km wandelingen in het bos ofzo.
Ik vind mijn (hoge) wandelschoenen alleen fijn om mee door het gras te lopen als het wat natter is of door zand, anders schep ik het op de één of andere manier in mijn schoenen.

Nogmaals, pin je niet vast op dure wandelschoenen, er zijn 1001 alternatieven.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:26

Ik herken je probleem deels. Voor mij zijn Skechers iig niet de oplossing, ik vind ze niet stabiel genoeg. Wellicht voor jou juist wel de oplossing.

Ik heb zelf niet zo'n hoge pet op van Bever qua kennis en passen :o

Ik zou eerst eens een podoloog naar je voeten laten kijken om te zien of er echt een standsafwijking is.

Ik ben zelf enorm blij met een lichte schoen met brede voorvoet en weinig drop, dan kom je uit bij merken als Altra, Topo GPS en deels ook Hoka. Dat is alleen nog lastiger passen in een fysieke winkel.

Ik loop eigenlijk alleen met mijn hoge waterdichte meindls in de sneeuw en op alpiene paden in het hooggebergte.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:28

ten eerste ; geen ervaring met skecher wanderschoenen.

Ik heb eerder wandelschoenen gehad van de ANWB.
Daarna van Travelin wandelschoenen gekocht, deze zijn helaas toch echt te smal.
Nu wandelschoenen van Voet en Goed, een winkel hier in de regio.
Die helpen je heel goed, met schoenen passen en kijken hoe je loopt, je mag ze een week proberen.
Verplicht 5 km er mee lopen (wel even over bestraat stuk), niet goed? kom je terug en passen ze je andere aan.
Ik ben 2 keer terug geweest en die ik nu heb daar ben ik echt heel erg blij mee.

Zij hebben overigens ook een podoloog op locatie werken, dus als een verkoper twijfelt, laten ze die altijd even meekijken.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:31

Petrichor schreef:
Ik wandel ongeveer 5/10km per dag en 1 keer per week 15/20km. Maar wel op onstabiel terrein, steentjes bospaden en gras, vandaar ook de wandelschoenen wat ze moeten wel waterdicht zijn. :)

Trailrunners? Die bestaan ook met een membraan :j

Goede trailrunners kunnen echt van alles aan wat onstabiel terrein betreft :D

Afbeelding

Afbeelding

Kan die van de onderste foto (Salomon Thundercross, je hebt ook gtx versie dus waterdicht) van harte aanraden, meest comfortabele schoenen ooit!

Ik ben het verder eens met Goof.

Die zware wandelschoenen met veel enkelsteun zijn eigenlijk bedoeld voor type terrein en uitdagingen die je in Nederland simpelweg niet tegenkomt. Op waterdichtheid na heb je dus 0 voordelen en alleen maar nadelen want ze zijn zwaar en stug en vergroten daarmee kans op blaren, pijn aan je voeten / kuiten etc.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:38

Ik heb Skechers wandelschoenen maar eigenlijk loop ik er (te) weinig op. Liever trek in mijn instap Ariats aan omdat veteren zoveel tijd kost.
Zijn nog niet eens ingelopen maar zitten verder wel fijn.

Afbeelding
Afbeelding

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:49

Ik heb alleen maar Skechers en toevallig had ik vorige week een afspraak met een orthopedisch technicus, die zag dat ik Skechers aan had en zei: Oh, Skechers? De Orthopedisch schoenmaker is gek op Skechers! Door die schoenen houd hij werk :')

Hij zei dat vooral de zool vaak te zacht is. Dus zou als je voor Skechers gaat vooral daar extra op letten.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:53

Ik kan dus echt niet op Meindl lopen en zweer bij Hanwag met losse zooltjes. Jaren zonder de zooltjes gelopen en ineens bij een nieuw paar, bleef ik zere voeten houden. Terug naar de winkel probleem voorgelegd en verteld waar het zeer deed. Kreeg zooltjes aanbevolen, die gekocht en liep zo weer top met zelfde schoenen. Inmiddels heb ik zulke zooltjes ook voor mij Ariat schoenen gekocht waar ik lange afstanden mee rij.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 21:57

cissy schreef:
Ik heb Skechers wandelschoenen maar eigenlijk loop ik er (te) weinig op. Liever trek in mijn instap Ariats aan omdat veteren zoveel tijd kost.
Zijn nog niet eens ingelopen maar zitten verder wel fijn.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Waar heb je deze gekocht? :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:17

Ik loop ook alleen nog maar op Skechers (oké en bij de paarden op Ariat). Ik heb ook al verschillende paren Skechers wandelschoenen versleten.
Ik begon met een paar echt goede wandelschoenen van een ander merk maar liep mezelf er een hielspoor op. Sinds ik de Skechers wandelschoenen gebruik is dat nooit meer teruggekomen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:19

Mijn podotherapeut is absoluut anti Sketchers.

Ik heb eea aan mankenten, ik loop het beste op Lowe Renegade GTX.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:21

Ik zweer in het dagelijks leven bij skechers, en denk erover om ook wandelschoenen van skechers aan te schaffen. Maar heb ook het probleem dat ik graag eerst wil passen, vooral ook voor de maat.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:21

Ik had jaren geleden hetzelfde. Verschillende wandelschoenen geprobeerd en ik liep nergens echt fijn op bij langere wandelingen. Mijn linkervoet is verbrijzeld geweest toen ik 13 was (paard op gevallen in 1983) en mijn rechtervoet heeft veel kraakbeenschade in het enkelgewricht (na uit de kom te zijn geweest en gebroken na een val van paard in 2007) dus ik heb 'lastige' voeten. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Ariat. Ik loop daar echt het fijnste en beste op.

Ik heb nu deze sinds een jaar en die zijn voor mij echt top. Maar dat zal niet voor iedereen zo zijn want voeten verschillen natuurlijk.
Afbeelding

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:25

Ik kan totaal niet lopen op sketchers. Ik heb ook podotherapeutische zolen dus dan is het effect van sketchers ook weg.
Zelf loop ik graag op de Lowa Renegade. Ook als we in de zomer in Oostenrijk gaan wandelen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:28

Ik heb nog nooit zulke fijne wandelschoenen als deze gehad. Draag ze elke dag, nu een jaar oud. Er is nog niets aan versleten. Ja, vies, want ik draag ze ook op stal. Ze zijn ook erg verkleurd. Ik zal ze eens schoonmaken. https://www.bever.nl/p/meindl-olbia-lad ... A0106.html

Maar ja, het is persoonlijk, wat past er bij jouw voeten.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:47

Ariat!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:52

Hier de sketchers wandelschoenen, bevallen goed voor niet al te gek oneffen terrein. Ik wandel zo'n 5 km per dag, voornamelijk door het bos en over onverharde paden. Ze zijn niet waterdicht,drogen wel enorm snel en ik heb mijn eigen maat.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 23:08

Ik heb eigenlijk van alles gehad qua wandelschoenen,maar bij Bever kreeg ik advies voor bepaalde inlegzolen en daar heb ik dus hielspoor van gekregen :(
Dus ik zou idd niet teveel aan het advies van hen hangen.

Dat van lovelyfiefy klinkt goed,een week proberen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 23:15

Grappig ik heb dus ook al iets van 12 jaar Scapino wandelschoenen. Draag ze voornamelijk met vakantie maar dan ook wel echt hiken door weer en wind, over bergen en door bossen. Heb een keer anderen gekocht, maar die zaten toch niet zo fijn... Veel echte wandelschoenen zijn ook erg prijzig en dan denk ik die van Scapino waren goedkoop en gaan al jaren mee op reis

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 23:23

Ik wandel ook regelmatig en heb geen optimale voeten.

Ik vind Ariats erg fijn ! Echter, soms (afh vh terrein) vind ik ze te weinig grip hebben en dan verkies ik mijn Lowe Renegade GTX. In beide schoenen heb ik wel steunzolen. Dat maakt voor mij een wereld van verschil. Loop ik een langere afstand, dan heb ik wel graag wandelsokken met wol.