Bestaat mijn ideale auto? Hondenkennel maar geen station

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Bestaat mijn ideale auto? Hondenkennel maar geen station

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 22:48

Omdat ik me helemaal suf zit te googlen maar precies niet kan vinden wat ik echt graag wil dacht ik, let's ask Bokt! :j Help a girl out, welke auto is nou echt helemaal top als je géén station wil maar toch een hondenkennel in je auto wil vervoeren? -O-

Mijn vriend en ik hebben geen kinderen maar wel een hond die verzot is op haar VarioCage kennel maat L (en ik ook want ze zit zo super veilig). We zijn net op vakantie naar Zweden geweest en omdat de VarioCage niet in onze huidige Opel Corsa past zijn we met een Volvo V70 station op pad geweest wat prima beviel voor vakantie maar onnodig groot is voor ons dagelijks leven. We hebben geen kinderen en het idee dat er een station moet komen voor 1 hondenkennel wordt me echt te gek.

Ik zoek dus een kortere wagen maar wel één met voldoende kofferbak ruimte voor die kennel. Bestaat dit überhaupt? Ik ben de enige die de auto rijdt, mijn vriend mag geen auto besturen door zn ziekte.

Wat ik echt zou willen:
    5-deurs auto
    Diepte kofferbak minimaal 65 cm
Of
    Mogelijkheid tot (gedeeltelijk) opklappen achterbank, maar wel zo dat er een vlakke laadvloer ontstaat voor de kennel
    Hatchback/SUV
    Handig als er 1 persoon extra mee zou kunnen
    Kennel moet in de lengterichting passen, dus niet overdwars.

Wat ik dus niet wil
    Stationwagen
    Bestelauto-achtig

Als er Bokkers zijn met ervaring in ombouwen/slopen van de achterbank zodat er meer ruimte is voor een kennel hoor ik dat ook graag!

Alvast dank namens Vesper!

Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 22:55

Volgens mij voldoet de Toyota Yaris Cross aan je eisen. De kofferbak is 65cm diep maar de banken kun je neerklappen.

De Volkswagen tcross heeft verschuifbare achterbanken in plaats van neerklapbare trouwens, dus die heeft een recht oppervlak en dus ook ruimte genoeg voor je kennel

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:05

En een Volkswagen Caddy personenauto misschien? ondanks dat het bestel achtig iets is. Voldoet denk ik aan alles wat je zoekt verder wel namelijk en Volkswagen is zo fijn. Ik heb dan de bestelwagen uitvoering maar de personen uitvoering met achterbank en kofferbak is echt nog heel ruim ook en zeker niet meer heel bestel achtig :j daar zijn echt mooie uitvoeringen van te krijgen.

Een diepe kofferbak met ‘kleinere’ auto is denk ik minder snel te vinden. Wij kwamen voor we de huidige auto hadden, dan idd bij station wagen uit eerder maar met grotere hond hadden we ook een grote bench nodig die erin moest dus toen was de keus voor ons sws ook kleiner.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:16

Hier een toyota yaris cross, daar past jouw bench niet in (met banken omhoog) maar wel een Variocage compact xl. Dus in de breedte, niet in de lengte. Geweldige combi wel :D

ontherun

Re: Bestaat mijn ideale auto? Hondenkennel maar geen station

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:34

Een ford puma of VW t-cross? Of mijn bmw 1-serie had echt een flinke kofferbak, maar ik weet niet hoe groot de nieuwere versies zijn en wat je budget is.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:36

65 cm in de lengte zijn nog best wat stadsauto's voor te vinden. Hoe hoog moet de kofferbak minimaal zijn?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:49

Mazda cx5.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:49

Opel Meriva .

Denk dat je daar in kunt vinden wat je zoekt .

Toevallig een te koop :+
Is van mijn plots overleden ex man en pappa van m'n kinderen.

Nee maar zonder gekheid
Wat groter als je corsa en je kunt een bank deel half afklappen voor je kennel . Zodat je nog 1 zitting overhoudt achter.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 23:57

Hutcherson schreef:
Mazda cx5.

Ik denk dat die te groot is voor TS, maar zo niet: in mijn ford kuga past het ook makkelijk *D
alleen is die dus net zo lang als een V70

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 00:09

Ik heb zitten kijken voor iets soortgelijks ook vanwege een kennel en kwam uit bij een Honda Jazz, daarvan kun je de achterbank wegklappen voor een vlakke laadvloer. Uiteindelijk iets anders gekocht maar hij lijkt me nog steeds ideaal.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 02:11

Wij hebben een Mitsubishi Colt gehad, vond het een ruime kofferbak en je kon de stoelen plat doen en dan kantelen zodat ze tegen de voorstoelen aan kwamen. Dan heb je een hele platte ruimte. Kon je ook met 2 of 1 stoel doen
Afbeelding

Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 02:18

Een citroen Berlingo misschien? Is ook fijn wat lager achter qua instap voor de hond.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 06:02

Hier een Dacia Dokker. Wel bestelauto uiterlijk maar dan meer gepimt enz rondom dus ziet er in het geheel stoerder uit zeg maar. De achterbank is opgeklapt en rubberen vloer er in gelegt. De ruimte is nu 150 lang bij 120 breedt. Heb er nu tijdelijk een kennel in staan ivm pup maar heb normaal achter de voorstoelen een stevig net en net achter de achterdeuren extea stalen deuren. Vind het heerlijk al die ruimte en toch eventueel een achterbank.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 06:29

Ik heb een Nissan Juke, de kofferbak is niet groot genoeg voor de kennel maar wanneer je de bank plat legt krijg je wel een vlakke vloer en denk ik dat het wel zal gaan.
Niet de meest zuinige auto, wel heel prettig rijcomfort en denk qua looks ook wat je in gedachten hebt misschien.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 06:38

ontherun schreef:
Een ford puma of VW t-cross? Of mijn bmw 1-serie had echt een flinke kofferbak, maar ik weet niet hoe groot de nieuwere versies zijn en wat je budget is.

Ik heb ook een 1 serie waar het qua diepte inderdaad makkelijk past, gigantische achterbak voor een relatief kleine auto. Ik weet alleen niet hoe je qua hoogte zit. Hij is namelijk wel vrij rond.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 06:54

Saab 900 coupe
Daar past een hele fiets achterin zonder ‘m uit elkaar te halen dus die kennel past er zeker in.

Enne, grote auto is relatief. Hier ook een V70 als dagelijkse auto en al ruim 10 jaar en 200k in bezit en voorlopig geen plannen om daar afscheid van te nemen. Dik tevreden met de oude Zweed.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 07:38

Misschien een peugeot 2008? Die zou voor wat ik gevonden heb een diepte van 78 cm van de kofferbak moeten hebben

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:00

Die is bijna net zo lang/groot als een V70, toch? Tenminste, die van m'n schoonvader was echt een bakbeest.

Ja dus, 4.50 vs 4.80 cm.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:02

_San87_ schreef:
Die is bijna net zo lang/groot als een V70, toch? Tenminste, die van m'n schoonvader was echt een bakbeest.

Ja dus, 4.50 vs 4.80 cm.

Oh voor mijn gevoel was die kleiner. Maar dan valt die af ja

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:26

Opel Agila of Suzuki Wagon,als je daar de bank plat legt,ligt die ook super recht en kun je er bizar veel in kwijt

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:44

Daihatsu Terrios 1.5 vanaf 2006. Stoere, maar compacte auto met een grote koffer ruimte en de stoelen kunnnen zo gekanteld dat er een nog grotere platte laadruimte onstaat en er nog 2 mensen achterin naast kunnen zitten. Al denk ik dat het zo ook past. Kan het even nameten.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:12

koenlover schreef:
ontherun schreef:

Ik heb ook een 1 serie waar het qua diepte inderdaad makkelijk past, gigantische achterbak voor een relatief kleine auto. Ik weet alleen niet hoe je qua hoogte zit. Hij is namelijk wel vrij rond.

Daarom inderdaad, de diepte moet lukken maar ik weet niet hoe het verder zit. Het zijn echt fantastische auto’s met enorm veel ruimte. Dat verwacht je niet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:13

Seat Tarraco
Is wel 4.70 lang maar niet lomp. Rijdt sportief en is ruim ook voor passagiers achterin.
Inhoud bagageruimte: 610 - 760 l, 1.770 - 1.920 l met neergeklapte achterbank

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 13:50

Wij willen gaan kijken in de toekomst voor een suzuki vitara, maar kan daar niet de precieze afmetingen van de achterbak vinden.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 14:05

arabella2000 schreef:
Wij willen gaan kijken in de toekomst voor een suzuki vitara, maar kan daar niet de precieze afmetingen van de achterbak vinden.

Ik heb een Vitara maar daar kunnen de banken helaas niet van plat.

TS: hiervoor had ik een Hyundai Tucson en daarvan gingen de achterbanken wel volledig plat. Volgens mij kreeg ik daardoor tegen de 2 meter laadruimte aan.