Gewone nagellak, tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Gewone nagellak, tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 13:54

Hoi allemaal,

Een jaar of twintig heb ik mijn nagels niet gelakt, en nu lijkt het me wel leuk om dat weer te gaan doen.
Kan je de lak langer laten zitten en er af en toe een laagje overheen doen ?
Ik vind de meeste nagellakremovers nogal chemisch en heftig qua uitdrogen van mijn nagels.
Hebben jullie tips ?

cursebreaker

Re: Gewone nagellak, tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 14:03

Qua removers gebruik ik pads van de hema. die zijn echt fijn. Erna was ik gewoon meteen m'n handen goed, dus ik denk dat het wel mee valt qua chemische zooi wat dan achterblijft. Nog nooit last gehad van uitdrogen e.d. in ieder geval.

Deze heb ik: https://www.hema.nl/mooi-gezond/make-up ... 43084.html

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 14:10

cursebreaker schreef:
Qua removers gebruik ik pads van de hema. die zijn echt fijn. Erna was ik gewoon meteen m'n handen goed, dus ik denk dat het wel mee valt qua chemische zooi wat dan achterblijft. Nog nooit last gehad van uitdrogen e.d. in ieder geval.

Deze heb ik: https://www.hema.nl/mooi-gezond/make-up ... 43084.html

Ziet er goed uit ! Bedankt voor de tip !

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 14:46

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 15:03

Roodvos schreef:
Er is een nagellak topic:
[MWS] Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Maar ik zie dat die al even stil ligt.
Je kan proberen daar ook je vraag te stellen. Er zit veel ervaring en volgens mij ook een paar stylistes.

In dat topic gebruikt vrijwel iedereen gel of acryl.

In theorie kan je er natuurlijk een laagje overheen doen maar ik denk niet dat dat mooi wordt. Gewone nagellak slijt vaak ook snel, gaat scheuren of wordt dof. Ik vind zelf de Gel Couture lijn van Essie inclusief de topcoat heel fijn. Is geen gellak maar blijf wel beter en mooier zitten dan gewone nagellak. Geen lamp oid nodig.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 15:34

Sourire schreef:
Roodvos schreef:
Er is een nagellak topic:
[MWS] Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Maar ik zie dat die al even stil ligt.
Je kan proberen daar ook je vraag te stellen. Er zit veel ervaring en volgens mij ook een paar stylistes.

In dat topic gebruikt vrijwel iedereen gel of acryl.

In theorie kan je er natuurlijk een laagje overheen doen maar ik denk niet dat dat mooi wordt. Gewone nagellak slijt vaak ook snel, gaat scheuren of wordt dof. Ik vind zelf de Gel Couture lijn van Essie inclusief de topcoat heel fijn. Is geen gellak maar blijf wel beter en mooier zitten dan gewone nagellak. Geen lamp oid nodig.

Klopt, ik wil geen gel ivm mogelijke allergieën. Dus vandaar mijn vraag over gewone nagellak.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 07:46

Ik gebruik meestal gewone nagellak. De 24 stay van maybelline met of hun topcoat of de gel couture van Essie.

Afbeelding
Heb mn nagels nu behoorlijk kort ivm kamperen. Op de achtergrond de prachtige bank van een Duitse airbnb :')

Maar goed, gewone nagellak dus!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:15

Hier ook gewone nagellak. Net als cursebreaker was ik mijn handen na remover gebruikt te hebben. En dan nagelolie erop. Overigens heb ik tegenwoordig vaker niet dan wel nagellak. Een jaar of 15-20 geleden was het andersom en lakte ik 1 of 2 keer per week wat anders. Meestal nailart. Omdat dat veel tijd kost ben ik daar vanaf gestapt.
Je nagels en handen goed verzorgen en regelmatig nagellakvrij houden helpen om je nagels goed te houden. Wanneer ik nagellak verwijder lak ik daarna minimaal een week niet. Bijlakken doe ik niet, dat zie je en het ziet er erger uit dan wanneer je wat chipjes hebt. Met een goede base- en topcoat en dunne laagjes lakken blijft het het beste zitten.
Voor spullen/merken: remover van Herome, nagelolie van Dr hauschka, base en topcoat van Rimmel. Daarnaast is het het deels individueel hoe lang je lak goed blijft maar natuurlijk ook wat je met je handen doet. Hooinetten vullen is bij voorbeeld niet heel verstandig om te doen. En geef het de tijd om te drogen. Ik probeer het zo te mikken dat ik nadat ik het gelakt heb ik een paar uur niet al te veel met mijn handen hoef (bij voorbeeld een avondje tv kijken).

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:56

Ik weet dat het merk holotaco een peelbase heeft waarmee je de nagellak er zo af kan wippen zonder aceton e.d. te gebruiken. Dit is een ‘gewoon’ nagellak merk. Denk dat dit merk importeren redelijk duur is maar dan zou een essie het vast ook hebben?

https://www.holotaco.com/products/peely ... mO3bxh8Kw2

Zelf ben ik meer van de gellak maar van wat ik online zie is holo taco een heel goed nagellak merk. :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:01

maava schreef:
Ik weet dat het merk holotaco een peelbase heeft waarmee je de nagellak er zo af kan wippen zonder aceton e.d. te gebruiken. Dit is een ‘gewoon’ nagellak merk. Denk dat dit merk importeren redelijk duur is maar dan zou een essie het vast ook hebben?

Zelf ben ik meer van de gellak maar van wat ik online zie is holo taco een heel goed nagellak merk. :j

Wat ik me hierbij afvraag is of met zo'n product de nagellak er niet ook in z'n geheel af komt wanneer dat niet de bedoeling is. En de nagel die eronder vandaan komt is echt wel geel te noemen, het overtuigt mij in elk geval niet dat het een product is wat je vaak moet willen gebruiken :=

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:50

Koper schreef:
maava schreef:

Wat ik me hierbij afvraag is of met zo'n product de nagellak er niet ook in z'n geheel af komt wanneer dat niet de bedoeling is. En de nagel die eronder vandaan komt is echt wel geel te noemen, het overtuigt mij in elk geval niet dat het een product is wat je vaak moet willen gebruiken :=

Het antwoord op die vraag is "ja".
Aldus iemand die een peelbase gebruikte onder de lak op de teennagels voorafgaande aan een strandvakantie. 3 Passen door het zand, weg lak :') .

Voor vingernagels is het helemaal niet te doen. Dan ben ik binnen een dag ook al mijn lak weer kwijt. Met uitzondering van de pinken misschien.

Maar dat kan ook komen omdat ik een goedkope peelbase van de Kruidvat gebruik.

Voor normaal "mooi weer in sandalen voeten" werkt de peelbase bij mij prima. Maar ook alleen maar op de teennagels.

Sowieso is de combinatie paarden en nagellak niet zo geslaagd... :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:00

Ik heb nu meestal gellak maar toen ik nog zelf mijn nagels lakte was ik altijd wel fan van Essie. Vooral omdat ik de kwastjes altijd heel fijn vond, en omdat inderdaad ook vooral die gel couture lijn ook echt goed blijft zitten. Ik vond ook die love, treat & color heel fijn maar daar zijn wel veel minder en ook niet zulke felle kleurtjes van.

EDIT: als je dagelijks bij een paard bent is gewone lak wel altijd gewoon treurig, maar als je een of 2x in de week rijdt moet je je nagels gewoon altijd de dag erna lakken en blijft het wel een paar dagen mooi soms.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:03

Qua nagellak gebruikte ik eerder die van HEMA veel, maar blijft niet top zitten. Maar ondertussen ben ik geswitcht naar Essence. Die blijft net wat beter zitten tov HEMA - bij mij dan -, is betaalbaar (zeker als je zoals mij geen waarde hecht aan duurdere nagellak), super leuke kleurtjes (zeker als je van pastel en neon achtige kleurtjes houd) en is super snel droog ook.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:21

Ik heb zelf gewoon lak van de hema, en die blijft ongeveer een week goed zitten als ik hem netjes de tijd geef om uit te harden. Dus lakken na het douchen, basecoat, twee lagen lak en een topcoat. En dan even uitharden voorat ik naar bed ga, en de rest van de nacht kan het dan rustig verder uitharden. Tijdrovend, maar zit dan echt wel netjes erop. En het blijft normaal gezien een weekje echt wel heel netjes, en ik ben echt iemand die veel met haar handen bezig is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:25

Het duurt inderdaad lang vanwege alle laagjes en het drogen. Ook eens dat het kan verschillen per merk. Bourjois blijft goed zitten maar is lastig aanbrengen ivm erg lang en smal kwastje.
Laatst bijgewerkt door Koper op 28-07-25 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:37

Voor het drogen heb ik wel ook een simpele UV lamp - die krijg je tegenwoordig voor prima prijsjes. Dat helpt wel - zeker als ik eens wat minder tijd heb en last minute besluit te lakken. Met al die laagjes ben ik dan wel wat sneller klaar alsnog en is het gewoon goed droog erna :j

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:44

Ik heb easy&speedy nagellak ontdekt (bij de DM over de grens, maar er is vast ook zoiets in NL te vinden). Je moet wel meerdere laagjes doen, want het lakt wat transparant, maar het is in no time droog (je kunt net niet achter elkaar door blijven lakken). En ik heb ook niet meer ondanks zorgvuldig uren laten drogen, ik na het slapen alsnog allemaal striemen in de lak heb (wat ik met normale nagellak altijd had). Het blijft net zo lang mooi als gewone lak en ik denk ook als je het niet zo erg vindt als het ietsje transparant blijft en je dus bv maar twee laagjes doet, je echt prima elke (tweede) dag even een nieuwe laag erop kunt doen zonder dat je het ziet.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:10

Ik heb nu wat beschadigingen in de lak, kan je dezelfde dag er alles afhalen en weer opnieuw lakken ? Of hebben je nagels een rustdag nodig ?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:11

Ik had mijn nagels in de ochtend gelakt en was niet tevreden dus gewoon in de avond eraf gehaald.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:23

sterregoud schreef:
Ik heb nu wat beschadigingen in de lak, kan je dezelfde dag er alles afhalen en weer opnieuw lakken ? Of hebben je nagels een rustdag nodig ?

Er zijn geen regels voor. Doe gewoon wat jou uitkomt.

Wanneer ik de lak er af heb gehaald lak ik daarna meestal ongeveer een week niet. En gaat er in de tussentijd regelmatig nagelolie op mijn nagels. Maar dat is hoe ik het prettig vind. You do you.