Is een digitaal notitieblok zijn geld echt waard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Is een digitaal notitieblok zijn geld echt waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 12:32

Ik zag laatst weer reclame van remarkable. Ze verkopen digitale notitieblokken, een soort schrijftablet.

Nu start ik volgend jaar aan een iets zwaardere studie en omdat ik altijd in een rommel van samenvattingen zit dacht ik dat dit misschien handig kon zijn.

Ik dacht aan de remarkable of supernote.

Maar zijn deze nu daadwerkelijk hun prijs waard?

Celebi

Re: Is een digitaal notitieblok zijn geld echt waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 12:49

Ik ben er blij mee, ik heb de supernote. Had liever een versie met kleur gehad omdat ik daar vrolijk van word maar het schrijft heel fijn en je kunt alles ordenen. Zeker voor lange notities vind ik het fijn om te kunnen gummen, een inhoudsopgave te kunnen maken en pagina's te kunnen toevoegen tussen notities door.

Of het het geld waar is.. Tja, ze zijn duur dus dat is puur voor jezelf of je het veel gebruikt. Ik merk dat ik voor sommige dingen alsnog overga op papier en voor andere dingen juist de supernote pak.

Remarkable ben ik uiteindelijk niet voor gegaan vanwege het abonnement wat je er dan eindelijk weer bij moet nemen. Werd een beetje kriebel van alle abonnementen bij alles. Plus de Supernote heeft een hele fijne transparante roadmap qua plannen en updates wat me vertrouwen gaf toen in hun product. Heb 'm inmiddels al en aantal jaar en het werkt uitstekend!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 12:54

Celebi schreef:
Ik ben er blij mee, ik heb de supernote. Had liever een versie met kleur gehad omdat ik daar vrolijk van word maar het schrijft heel fijn en je kunt alles ordenen. Zeker voor lange notities vind ik het fijn om te kunnen gummen, een inhoudsopgave te kunnen maken en pagina's te kunnen toevoegen tussen notities door.

Of het het geld waar is.. Tja, ze zijn duur dus dat is puur voor jezelf of je het veel gebruikt. Ik merk dat ik voor sommige dingen alsnog overga op papier en voor andere dingen juist de supernote pak.

Remarkable ben ik uiteindelijk niet voor gegaan vanwege het abonnement wat je er dan eindelijk weer bij moet nemen. Werd een beetje kriebel van alle abonnementen bij alles. Plus de Supernote heeft een hele fijne transparante roadmap qua plannen en updates wat me vertrouwen gaf toen in hun product. Heb 'm inmiddels al en aantal jaar en het werkt uitstekend!

Oh dus die supernote is 1 keer betalen en klaar? Die abonnementen vind ik inderdaad wel een dingetje. Ze doen het uitschijnen alsof het niet nodig is en dan op het einde van de weg mag je toch nog maandelijks gaan betalen aan een product dat al duur is.

Sowieso al erg bedankt voor je ervaringen te delen!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 13:06

Yes dat was 1x betalen. De updates komen gratis en voor niets regelmatig binnen en het gebruik van de app is ook gratis. Dat scheelt toch wel weer bij de duurdere aanschafprijs van het apparaat.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 13:11

Ik heb een Remarkable II, nog voor het abonnementenverhaal dus ik heb dat gratis.

Ik gebruik hem wel echt veel! Zeker nu je pdf kan bewerken. In het begin was het een beetje gedoe met templates. Er zitten wat standaards op, maar natuurlijk net niet wat je wil. Zelf maken kan, maar is veel gedoe.
Nu kan je gewoon een pdf maken met bladzijden en die kopieren binnen de pdf, werkt veel handiger.

Ik gebruik de geschreven tekst naar digitaal nooit, wordt toch niet wat je wil.

Je kan diverse handige agenda's en planners er voor kopen, ik maak aantekeningen bij cursussen en heb een soort dagboek van mijn paard en schetsen voor reparaties of bouwsels die ik maak kan er ook perfect mee.

Ondanks dat hij nog prima werkt (5 jaar ofzo?) denk ik er wel over om een Remarkable Pro te kopen, leuk met kleurtjes! En verlichting, dat is wel handig. En iets groter!
Nadeel: de batterij is snel leeg.

Ik zal die supernote ook eens bekijken.

Uiteindelijk is het natuurlijk altijd duurder dan gewoon papier, maar ik vind het een leuk ding. En als je hem meeneemt vindt iedereen het altijd heel interessant. :D

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 14:11

Twee collega’s van m’n werk hebben m aangeschaft. Was opeens een soort hip en we konden loopbaanbudget gebruiken, dus dan is de keuze sneller gemaakt. Ik heb het vanaf de zijlijn aanschouwt (haha) maar ik vind het echt heel veel geld voor wat je krijgt. Eén van m’n collega’s vindt het ook tegenvallen.

Ik zou in jouw geval goed nadenken op welke manier je je samenvattingen gebruikt. Helpt het je vooral om het op te schrijven (omdat je dan beter opslaat wat je hoort) en kijk je er verder amper meer naar? Dat had ik namelijk altijd. Voor het echte studeren voor een toets waren aantekeningen in mijn geval bijna nooit leidend. Dan gaat een fancy apparaat niet perse het verschil maken.

Wil je er een overzichtelijk document van maken wat je er later nog bij kan houden bij het leren? Is het dan niet handiger om tijdens collega’s gewoon aantekeningen bij te houden op een laptop?

Of ben je echt gehecht aan schrijven en is dat DE manier voor jou. En wordt het vervolgens chaos met losse of rommelige blaadjes. In het laatste geval zou een remarkable inderdaad een optie kunnen zijn.

Ik zou eigenlijk eerst maar eens je jaar gaan beginnen en kijken hoe of wat, je kunt ‘m altijd nog aanschaffen :D

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 14:32

Sellyxx schreef:
Twee collega’s van m’n werk hebben m aangeschaft. Was opeens een soort hip en we konden loopbaanbudget gebruiken, dus dan is de keuze sneller gemaakt. Ik heb het vanaf de zijlijn aanschouwt (haha) maar ik vind het echt heel veel geld voor wat je krijgt. Eén van m’n collega’s vindt het ook tegenvallen.

Ik zou in jouw geval goed nadenken op welke manier je je samenvattingen gebruikt. Helpt het je vooral om het op te schrijven (omdat je dan beter opslaat wat je hoort) en kijk je er verder amper meer naar? Dat had ik namelijk altijd. Voor het echte studeren voor een toets waren aantekeningen in mijn geval bijna nooit leidend. Dan gaat een fancy apparaat niet perse het verschil maken.

Wil je er een overzichtelijk document van maken wat je er later nog bij kan houden bij het leren? Is het dan niet handiger om tijdens collega’s gewoon aantekeningen bij te houden op een laptop?

Of ben je echt gehecht aan schrijven en is dat DE manier voor jou. En wordt het vervolgens chaos met losse of rommelige blaadjes. In het laatste geval zou een remarkable inderdaad een optie kunnen zijn.

Ik zou eigenlijk eerst maar eens je jaar gaan beginnen en kijken hoe of wat, je kunt ‘m altijd nog aanschaffen :D

Ja ik maak altijd aantekeningen door het jaar heen en dan nog eens met de examens. Dus ik had vervolgens aantekeningen in een klein schriftje en samenvattingen op a4 n combinatie met cursus op de laptop.

Ik heb nu intussen 5 jaar achter de rug maar doordat ik een niveau omhoog gaat komt er meer theorie bij kijken dan tot nu toe.

Daarom dat ik dus benieuwd was of mensen hem echt veel gebruiken omdat ik hem idd ook prijzig vind

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 15:38

Ik heb de Remarkable 2. Ik heb hem nu bijna 4 jaar, en ik ben er nog steeds enorm blij mee <3 Ik gebruik hem ook nog steeds bijna dagelijks.

Vooral voor schetsen en lijstjes en ontwerpen vind ik hem geweldig, ik neem hem mee naar klantgesprekken, maar ik doe er bv ook op puzzelen, gebruik hem als e-reader, ik heb er een hoop handleidingen in staan..
Hij schrijft super fijn, en de maat is ook ideaal voor mij.
De batterij gaat nog steeds enorm lang mee, dat vind ik ook een pluspunt.
Ik kan hem aanraden :j
Er is nu ook een versie met kleurenscherm, maar voor mij zou dat weinig toevoegen.

Ik heb zelf geen abonnement trouwens, de cloud zat destijds nog bij de aankoop inbegrepen.
Het delen van notities via de cloud naar al je apparaten vind ik wel een enorm voordeel.
Als ik niet thuis ben en even een lijstje of tekening nodig heb kan ik die gewoon in de Remarkable app op de telefoon terug vinden. Dat gebruik ik best vaak.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 26-07-25 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 15:42

Ik was geloof ik net een paar weken tot maximaal een maand te laat daarvoor. Dat hielp ook mee met de keuze voor Supernote. Vond het zo'n onzin dat mensen die een week of 2 eerder dat ding gekocht hadden het helemaal gratis kregen en ik die wat langer erover twijfelde meteen vast zat aan een abonnement. Stond me zo tegen dat het alternatief nog beter klonk. :')

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 15:51

Fijn om jullie ervaringen te lezen. Ik was zelf ook meer overtuigd van de supernote maar zie de remarkable voor mooie prijzen op marketplace staan. Dan leek het me wel i teressant om een zo goed als nieuwe aan te schaffen en dan kan ik alsnog kijken of het abonnement nodig is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 16:06

Kun je geen tweedehandse vinden die de cloud nog inbegrepen heeft? Dat je die omzet op je eigen mailadres?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-25 16:06

8nnemiek schreef:
Kun je geen tweedehandse vinden die de cloud nog inbegrepen heeft? Dat je die omzet op je eigen mailadres?

Daar zeg je zoiets, dat zou wel handig zijn als dat kon!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 17:41

Ik gebruik nu een half jaar de paper pro van Remarkeble en i love it.
Heb al mn aantekeningen voor mn werk altijd bij de hand. Batterij gaat lang mee en echt super handig. Geen gezeik met inloggen of wifi. Echt topding. Rib uit je lijf maar echt het waard.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 16:10

Ik heb de Remarkable 2 en ben er erg blij mee. Ik heb een bijlesbedrijfje, geef online bijles, en kan nu makkelijk per leerling aantekeningen maken en terugvinden. Daarnaast stuur ik die aantekeningen soms ook door als pdf. Ik gebruik ook de screencast-functie regelmatig (dat is eigenlijk de enige reden dat ik het cloud-abo heb).

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:09

Ik heb een reMarkable paper pro en ik ben er dolgelukkig mee! Heerlijk, alles gesorteerd en vindbaar, het werkt zo snel en gemakkelijk! Ik wil nooit meer zonder.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 20:45

Ik heb 2 personen via facebook marketplace een berichtje gestuurd. Ik merkte met het opruimen van mijn burea dat echt alles chaotisch was en dat ik op een bepaald punt met 3 notitieboeken en een agenda naar school ging.
Hopelijk reageren ze snel want de prijs die ze vragen is echt prima en dan kan ik het aan mezelf wel verantwoorden om een dure aankoop te doen. Ik ben echt benieuwd en ik hoop dat het me echt zal helpen om rust in mijn hoofd te krijgen!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:18

Ik had ook gekeken naar een 2e handse. Maar vind dat toch heel spannend met zo’n dure aankoop.
Weet ook niet waar je op moet letten bij aankoop.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:29

Waidida schreef:
Ik heb 2 personen via facebook marketplace een berichtje gestuurd. Ik merkte met het opruimen van mijn burea dat echt alles chaotisch was en dat ik op een bepaald punt met 3 notitieboeken en een agenda naar school ging.
Hopelijk reageren ze snel want de prijs die ze vragen is echt prima en dan kan ik het aan mezelf wel verantwoorden om een dure aankoop te doen. Ik ben echt benieuwd en ik hoop dat het me echt zal helpen om rust in mijn hoofd te krijgen!

Klinkt goed! Kijk je wel uit qua oplichting?
Met e-readers zijn er lange tijd oplichters actief geweest op marktplaats (helaas zelf ondervonden). Dat kun je voorkomen doordat je via marktplaats kunt kiezen voor kopersbescherming. Dat is een goed systeem en oplichters zullen vaak niet via die bescherming willen werken. Dus ik vraag (sinds het bij mij 1x mis is gegaan) het standaard of iemand open staat voor de verkoop incl kopersbecherming, als iemand dan reageert daarmee niet te willen werken, ben ik alert. Weet niet of Facebook marketplace ook Aankoopbescherming heeft? :)

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 22:57

Hmm ja daar let ik wel op, was sws wel van plan om het zelf op te halen ook zodat ik direct kan zien of het werkt

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 23:25

Sellyxx schreef:
Waidida schreef:

Klinkt goed! Kijk je wel uit qua oplichting?
Met e-readers zijn er lange tijd oplichters actief geweest op marktplaats (helaas zelf ondervonden). Dat kun je voorkomen doordat je via marktplaats kunt kiezen voor kopersbescherming. Dat is een goed systeem en oplichters zullen vaak niet via die bescherming willen werken. Dus ik vraag (sinds het bij mij 1x mis is gegaan) het standaard of iemand open staat voor de verkoop incl kopersbecherming, als iemand dan reageert daarmee niet te willen werken, ben ik alert. Weet niet of Facebook marketplace ook Aankoopbescherming heeft? :)

Andersom gebeurd helaas ook. Als verkoper kun je vrij makkelijk opgelicht worden juist met de kopers bescherming.

On topic: al jaren tevreden remarkable 2 gebruiker. Sinds ik doe heb geen rondslingerende notitieboeken en geeltjes meer.
En met pdf templates is zo ongeveer alles mogelijk.