Mede startende ondernemers! Lets connect!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Mede startende ondernemers! Lets connect!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-25 11:48

Hi Bokkers

Ik heb sinds 1,5 maand de stap gewaagd en ben voor mijzelf begonnen! Super leuk en super spannend en 101 dingen om over na te denken. Het lijkt mij leuk om wat gelijkgestemden om mij heen te verzamelen en een beetje uit te wisselen waar je zoal tegen aanloopt. De eerste belastingaangifte komt er voor mij bijvoorbeeld aan... dat wordt nog wat.

Ik ben na 10 jaar ervaring in recruitment, sales en HR Buro Bakker begonnen! Een advies en wervings antwoord op de grote vraag in de arbeidsmarkt om personeel niet alleen aan te te trekken maar ook de behouden. De eerste geluiden zijn erg positief en ook mijn eerste opdrachten zijn ook al een feit. Erg blij mee.

https://bbadviesenwerving.nl/

Mede startende ondernemers, hoe vergaat het jullie? :D

Leo

Re: Mede startende ondernemers! Lets connect!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 12:00

Ooh leuk! Gefeliciteerd met deze stap! :D

Ik ben per 1 januari gestart, nadat ik jarenlang in de gehandicaptenzorg heb gewerkt. Totaal andere hoek; ik werk nu als Integraal Voedingstherapeut (bijna dan, ik ben bijna afgestudeerd) voor honden en katten. Vroeger droomde ik er van om dierenarts te worden, dat liep anders en nu kan ik alsnog mijn steentje bijdragen aan gezondheid. Zowel preventief als voor dieren met klachten.

Ik ben ik januari al gestart, om alvast bekendheid te krijgen. Ook doe ik er naast ontwikkeling van unieke enrichment producten voor honden. Nu hebben we 1 ontwerp op de markt en het is een enorm succes.
Nu mijn opleiding afronden en ook zelfstandig met de voedingsadviezen aan de slag!

Dit is mijn website, nog volop in ontwikkeling: www.voerkrachtig.nl

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 08:20

Leo schreef:
Ooh leuk! Gefeliciteerd met deze stap! :D

Ik ben per 1 januari gestart, nadat ik jarenlang in de gehandicaptenzorg heb gewerkt. Totaal andere hoek; ik werk nu als Integraal Voedingstherapeut (bijna dan, ik ben bijna afgestudeerd) voor honden en katten. Vroeger droomde ik er van om dierenarts te worden, dat liep anders en nu kan ik alsnog mijn steentje bijdragen aan gezondheid. Zowel preventief als voor dieren met klachten.

Ik ben ik januari al gestart, om alvast bekendheid te krijgen. Ook doe ik er naast ontwikkeling van unieke enrichment producten voor honden. Nu hebben we 1 ontwerp op de markt en het is een enorm succes.
Nu mijn opleiding afronden en ook zelfstandig met de voedingsadviezen aan de slag!

Dit is mijn website, nog volop in ontwikkeling: https://www.voerkrachtig.nl

Oh wat gaaf zeg! En mooi ook om iets te doen wat echt in je hart ligt, dat werkt altijd het beste he. Er is ook zo ontzetten veel keuze in de dierenvoedings markt maar volgens mij ook zo veel rommel. Je doet echt iets goeds! En hoe zijn die eerste maanden verlopen? Veel klanten? En hoe doe jij je new-business?

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 09:36

Wat leuk! Ik ga ook mee volgen! Vorig jaar gestart met een webshop in houten cadeautjes en sensorisch speelgoed. Ik ga vandaag is op jullie sites kijken!

www.tanteplank.nl

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 10:01

Angs1989 schreef:
Wat leuk! Ik ga ook mee volgen! Vorig jaar gestart met een webshop in houten cadeautjes en sensorisch speelgoed. Ik ga vandaag is op jullie sites kijken!

https://www.tanteplank.nl

Oh wat leuk! Ik heb een kindje van 1,5 dus ik ga eens op je site kijken.

Misschien leuk om een lijstje te maken met alle bedrijven en hun websites?

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 10:35

Zeker leuk, altijd leuk om eerst bij elkaar te kijken voordat je ergens anders kijkt toch

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 14:24

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 14:43

Mijn dochter krijgt nu zoveel aanvragen om paarden zadelmak te maken en door te rijden, dat ze binnenkort haar eigen bedrijf gaat starten (naast haar baan in loondienst). Wat er precies allemaal bij komt kijken, moet ze nog wel uit gaan zoeken. Ze heeft in ieder geval een baan waarbij ze pensioen opbouwt, dus daar hoeft ze zich niet echt druk om te maken. Maar ik ga dit topic in ieder geval volgen, we kunnen altijd leren van wat hier voorbij komt!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 14:50

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 14:51

Haaskrijn schreef:
Mijn dochter krijgt nu zoveel aanvragen om paarden zadelmak te maken en door te rijden, dat ze binnenkort haar eigen bedrijf gaat starten (naast haar baan in loondienst). Wat er precies allemaal bij komt kijken, moet ze nog wel uit gaan zoeken. Ze heeft in ieder geval een baan waarbij ze pensioen opbouwt, dus daar hoeft ze zich niet echt druk om te maken. Maar ik ga dit topic in ieder geval volgen, we kunnen altijd leren van wat hier voorbij komt!

Oh wat spannend en stoer zeg! Daar mag wel een fixe arbeidsongeschiktheidsverzekering bij dan lijkt mij! :P Zijn maar weinig die dat goed en met rust kunnen dus ze zal vraag zat krijgen, heel vet!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 14:51

Ik ben vorig jaar april gestart als zzper en ben nu bezig met een ander onderdeel van mijn bedrijf, over vriesdrogen. Ik heb een site laten maken maar niet tevreden over de gang van zaken dus moet ergens dit jaar nog leren hoe ik dit beter kan doen zodat ik ook zelf blogs toe kan voegen bijvoorbeeld.

Ik wil als content creator mensen informeren over het lang bewaren van lekker en gezond voedsel, voornamelijk dus door middel van vriesdrogen.

https://www.forestbitez.eu

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 14:54

Haaskrijn schreef:

Hier heb je wellicht ook wat aan. [VMR] Ondernemen in de paardenwereld – Ervaringen en tips voor ZZP’ers!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 14:54

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 14:58

Wat tof! Ook leuk om al die websites te zien hier. Zit al in andere ondernemers topics maar hier zo alle linkjes onder elkaar is wel tof. In loondienst was ik UX Designer dus ga altijd wel aan op websites van anderen haha.

Ik heb me een jaar geleden officieel ingeschreven bij de KVK met mijn bedrijf With The Rider In Mind. De voorbereidingen daarvoor liepen al een paar jaar (idee uitwerken, opleidingen volgen, website bouwen en Academy creëren), maar vorig jaar het toch eindelijk officieel gemaakt. Al kan ik door lichamelijke problemen me helaas nog niet volop inzetten voor het bedrijf, maar ik hoop dat het in de toekomst mooi met me mee kan groeien omdat een eigen bedrijf natuurlijk super flexibel is.

Wat er allemaal bij komt kijken vond/vind ik nog steeds wel intens hoor. In loondienst is toch een stuk gemakkelijker en je bent dan vaak voor heel veel dingen toch verzekerd en dat is als beginnend ondernemer zelf eigenlijk niet op te hoesten. Dus daar worstel ik nog wel eens mee.

Wat mij enorm helpt is contact met andere (hippisch) ondernemers. Even sparren, gezellig kletsen, contacten opdoen en tips uitwisselen is zo waardevol. Daarom haak ik ook hier nog maar eens aan. :D

Voor mensen die geïnteresseerd zijn om ook even op mijn website rond te neuzen, de link staat hieronder in mijn onderschrift. :j

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 15:09

leeneliefje schreef:
Haaskrijn schreef:

Oh wat spannend en stoer zeg! Daar mag wel een fixe arbeidsongeschiktheidsverzekering bij dan lijkt mij! :P Zijn maar weinig die dat goed en met rust kunnen dus ze zal vraag zat krijgen, heel vet!

Ze werkt op een springstal, maakt daar de paarden zadelmak en brengt ze uit op wedstrijd. Aangezien het nogal ons kent ons is, gaat het eigenlijk veel makkelijker dan we ooit gedacht hadden toen ze (geheel tegen mijn zin, ga maar een echte opleiding doen en hou dit lekker als hobby want er is geen werk in te vinden :\ ) paardenhouderij ging doen. De familie waar ze voor werkt kent de halve paardenwereld in springland en ze gunnen haar de wereld, dus ze wordt door hen ook geholpen als ze met een paard dat bij ons staat, ergens tegenaan loopt. Dat, en het feit dat ze dus op de springstal in loondienst is en ze geen investeringen hoeft te doen omdat we thuis alle voorzieningen hebben, maakt dat ze het redelijk risicoloos (op het werk na dan, maar dat doet ze toch al ;) kan gaan proberen. We moeten sowieso wel op zoek naar een maatschappij die een opzichtverzekering wil afsluiten, want dat schijnt niet iedere verzekeringsmaatschappij te willen doen. Ze heeft geen haast, maar we moeten ons er wel goed in gaan verdiepen!

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 15:12

rien10 schreef:
Haaskrijn schreef:

Hier heb je wellicht ook wat aan. [VMR] Ondernemen in de paardenwereld – Ervaringen en tips voor ZZP’ers!

Dank je, dat gaan we doorlezen! Ze gaat weliswaar voor een eenmanszaak in plaats van zzp, maar er zullen allicht tips voorbij komen.

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 15:15

Celebi schreef:
Wat tof! Ook leuk om al die websites te zien hier. Zit al in andere ondernemers topics maar hier zo alle linkjes onder elkaar is wel tof. In loondienst was ik UX Designer dus ga altijd wel aan op websites van anderen haha.

Ik heb me een jaar geleden officieel ingeschreven bij de KVK met mijn bedrijf With The Rider In Mind. De voorbereidingen daarvoor liepen al een paar jaar (idee uitwerken, opleidingen volgen, website bouwen en Academy creëren), maar vorig jaar het toch eindelijk officieel gemaakt. Al kan ik door lichamelijke problemen me helaas nog niet volop inzetten voor het bedrijf, maar ik hoop dat het in de toekomst mooi met me mee kan groeien omdat een eigen bedrijf natuurlijk super flexibel is.

Wat er allemaal bij komt kijken vond/vind ik nog steeds wel intens hoor. In loondienst is toch een stuk gemakkelijker en je bent dan vaak voor heel veel dingen toch verzekerd en dat is als beginnend ondernemer zelf eigenlijk niet op te hoesten. Dus daar worstel ik nog wel eens mee.

Wat mij enorm helpt is contact met andere (hippisch) ondernemers. Even sparren, gezellig kletsen, contacten opdoen en tips uitwisselen is zo waardevol. Daarom haak ik ook hier nog maar eens aan. :D

Voor mensen die geïnteresseerd zijn om ook even op mijn website rond te neuzen, de link staat hieronder in mijn onderschrift. :j

Ziet er mooi uit Celebi!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 15:16

ZZPer zijn betekend zelfstandig ondernemer zonder personeel. Dit is (in ieder geval in beginsel) vaak een eenmanszaak, dus ik denk dat het topic prima aansluit hoor!

En dankjewel!!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 15:26

Celebi schreef:

Nou dat dus! Het is echt een veel warmer bad dan ik had verwacht. En die gelijkgestemdheid met ondernemers onderling is ook heel erg fijn en leuk.