E-mail gehackt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

E-mail gehackt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 16:14

Help, mijn emailadres is gehackt.

Ik kreeg opeens allemaal rare mailtjes in het Russisch, en heb ik direct verwijderd en niet geopend.

Vervolgens krijg ik om de zoveel minuten een mail vanuit mijn concepten die zegt dat ik gehackt ben.

Normaal geloof in hier niet zo in, maar mijn tiktok is verwijderd en kan hem niet meer terugvinden.

Er zijn allemaal rare mails verstuurd via mijn emailadres, dit is te zien bij verzonden.

Ik heb inmiddels wachtwoord weer veranderd en overal op uitgelogd, maar toch gebeurt het constant.

Ook heb ik geen berichten geopend, dit is allemaal onder werktijd gebeurd die mails :+

Iemand ervaring en iemand een idee wat te doen?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:20

Nog een keer je wachtwoord resetten, maar doe het vanaf een ander apparaat dan het apparaat waar je het eerder mee gedaan hebt. Heb je ook al tweestaps verificatie aangezet ?

In Gmail of outlook kun je ook zien bij instellingen welke apparaten nu toegang hebben. Verwijder alles wat je niet 100 procent vertrouwt.

Ohja, en meld het ook even bij Gmail of outlook via de support pagina, anders blokkeren ze straks eventueel de boel door verdachte omstandigheden
Laatst bijgewerkt door Matheno op 19-07-25 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Re: E-mail gehackt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 16:24

Oh dan ga ik daar vanavond even voor zitten, ik gebruik outlook idd

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 16:31

Niet vanavond doen maar nu. Kan gewoon via je telefoon.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 16:33

Ik ben op werk, dus kan niet :+
Ben al illegaal op mijn telefoon in de winkel.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 17:08

Wanneer je in je email inlogd en rechtbovenin op je profiel foto klikt, en dan naar je microsoftaccount gaat.
Daarna na het tabje beveiliging.
Daar kan je in de geschiedenis zien wie en waar er is ingelogd op je account.
Als er accounts tussen staan die je niet herkend kan je die rapporteren en blokkeren.

Zorg ervoor dat je two factor authentication aan hebt staan.
Als je dit al hebt, ook via een tweede email adres is het mogelijk dat ze ook daar toegang hebben en waarom alleen wachtwoord veranderen niet genoeg is.

Het is zeer sterk aan te raden om ook een email alias te gebruiken.
https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... 285b13f1f2
Deze alias gebruik je alleen om mee in te loggen. Niet om aan websites te geven of aan personen om je te emailen.
Dat veranderd voor het gebruik van je account en email verder niets, behalve waarmee je inlogt.

Om weer controle terug te krijgen:
1 Maak een alias aan onder: Uw gegevens > account gegevens> aanmeldingsvoorkeuren.
2 Ga naar beveiliging: beheren hoe ik mij aanmeld > overal afmelden
3 Verander je wachtwoorden van al je emails
4 verander nu alle wachtwoorden van alle accounts die je gebruikt met outlook. Zorg dat geen wachtwoord hetzelfde is.
5 double check op https://haveibeenpwned.com/ En verander alle wachtwoorden van de accounts die daar ook naar voren komen.

Soms worden websites gehacked en komen zo achter wachtwoorden van gebruikers. Als je wachtwoorden deelt met accounts en emailadressen kunnen deze mensen dus ook inloggen op je andere accounts. Zoals nu je tiktok bijvoorbeeld.
Je kan een password manager gebruiken om zo niet je wachtwoorden te vergeten, en ook sterke wachtwoorden voor te stellen.
Ik kan niet duidelijk genoeg zijn: hergebruik nooit je wachtwoorden.

Het kan ook zijn dat je een keylogger hebt op het apparaat waar je je wachtwoord hebt geprobeerd te veranderen.
Zorg dat je al deze stappen onderneemt op een computer die vrij is van malware of virussen.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 17:28

Heb je Outlook? Ik heb dit een keer gehad maar m’n account werd gelijk geblokt door veiligheidsredenen. Toen ik in wou loggen kreeg ik een melding en moest ik een nieuw wachtwoord aanmaken…. Ook krijg ik meldingen wanneer ze “verdachte” activiteit zien.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-25 17:31

Ik heb me overal op uitgelogd, alle rare activiteiten aangegeven, en ww weer veranderd.

Heb alles hierboven nagekeken en gedaan, dus op hoop van zege..

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 07:58

En hoe staat het er nu voor?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-25 09:52

Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar het lijkt de goede kant op te gaan?

Ben er wel achter dat iemand uit Rusland me heeft lopen hacken, als ik via internet op mijn mail probeerde te komen kwam ik op een Russische outlook uit :+

Met Google Translate geprobeerd te vertalen en uitgelogd en weer ww verandert