Wasmiddel, wasverzachter, wasparels, wasparfum, ....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Wasmiddel, wasverzachter, wasparels, wasparfum, ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:25

Misschien ben ik te gewend aan mijn wasgeuren, maar het valt me op dat als ik een bestelling van Vinted binnen krijg, die kledingstukken soms zo lekker ruiken. Zelfs ná het wassen met mijn eigen wasmiddel, ruik ik de geur van de laatste wasbeurt van de vorige eigenaar nog. Dus dat is echt wel flinke tijd.

Mijn wasmiddel-geur is al vervlogen als mijn was eenmaal droog is zo wat. Het ruikt wel fris, daar niet van, maar de 'parfum' is nergens meer te bekennen. Maar je betaalt er wel flink voor :7

Ik gebruikt wasmiddel van AH huismerk (extra geconcentreerd), wasverzachter van Lenor (amber en orchidee) en soms ipv de wasverzachter een wasparfum van de Action.

Wat gebruiken jullie aan wasmiddelen, en blijft dat ook hangen nadat de was droog is of even in de kast heeft gelegen/gehangen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Ohh daar ben ik ook benieuwd naar!
Ik had ooit een heerlijk wasmiddel, Sunil klein en krachtig, dat gebruikte ik voor de handwas en dat rook je na het wassen door de hele ruimte. Maar die maken ze niet meer -O-

Ik heb laatst eens wasparels gekocht, doe er flink wat bij, maar je moet echt je neus in de was steken om het duidelijk te kunnen ruiken. Zelfde geldt voor mijn etherische oliën, of ik gebruik gewoon te weinig ervan :+

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:43

Ik zweer bij wasparfum van Le Essenze di Elda. t zomerhuisje achter ons gebruikt de Diamante voor de was, en als hun deur open gaat stik ik bijna :+ maar geen idee of hun veel te veel gebruiken. Blijft wel écht lang hangen <3

Tazzey

Re: Wasmiddel, wasverzachter, wasparels, wasparfum, ....

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

Ik gebruik wasmiddel en wasverzachter van Robijn en dat ruikt altijd fris, ook als het even in de kast heeft gehangen.
De wasparfums en aanverwante producten ruiken wel lekker maar zijn niet zo heel best voor je kleding en mijn huid reageert daar zo ontzettend heftig op.
Ik heb in de kledingkast een aantal potjes van de Lenor was parels open staan, dat ruikt ook lekker. En zolang het niet met de stoffen in aanraking komt gaat het goed.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:53

Ik gebruik juist parfumvrij wasmiddel en wasverzachter omdat ik die parfumzooi echt vind stinken.

Enige waar ik wel geparfumeerd wasmiddel voor gebruik is de wolwas. Gelukkig hoef je voor wol niet veel te gebruiken en ruikt het altijd een beetje naar wol. Maar zelfs dan vind ik het nauwelijks te doen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:57

Dimphyl schreef:
Ik zweer bij wasparfum van Le Essenze di Elda. t zomerhuisje achter ons gebruikt de Diamante voor de was, en als hun deur open gaat stik ik bijna :+ maar geen idee of hun veel te veel gebruiken. Blijft wel écht lang hangen <3

Ik gebruik hetzelfde merk, heerlijk!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:58

Robijn. Kopen het alleen als het in de aanbieding is maar het ruikt altijd heerlijk.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:12

Ik gebruik soms geurparels. Ik heb een wasmachine die zelf doseert, dus de wasverzachter geur hangt er niet altijd goed aan. De geurparels geven wel een lekkere geur af die je ook ruikt. Ik haal ze van Lenor bij de action, of in Duitsland.
Ik doe ze alleen door wasjes met ‘nette’ kleding. Ik werk met dieren, dus werkkleding was ik alleen met wasmiddel.

Mijn handdoeken en beddengoed was ik met Robijn Zwitsal <3 die blijft ook wel goed hangen.
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op Gisteren, 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:13

Ik vraag me dit ook altijd af!
Wij hebben iets te leen gekregen van een kennis en na 5 keer wassen met onze Omo ruik ik haar middel er nog steeds bovenuit :')

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:14

ashley1 schreef:
Dimphyl schreef:

Ik ook, de diamante en bamboo, heerlijk!

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:56

ashley1 schreef:
Dimphyl schreef:

Waar voegen jullie die toe? Ik lees op de website dat je de wasparfum toevoegt in het kleine spoelbakje naast je gewone wasmiddel. Dat bakje heb ik nog nooit gezien :=

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

Wasparfum is zo heerlijk <3 Tijd ook gebruikt, maar toen toch mee gestopt. Zelfs daar gaat je neus aan wennen. Het merk en de geur Diamante, zoals hierboven al eerder genoemd, of Perla zijn echt heerlijk…

Nu gebruik ik een heel basis eigen merk wasmiddel en daarover heen een lekkere scheut Robijn wasverzachter. Mijn ervaring is dat je het dan veel beter ruikt door een goedkopere/neutrale wasmiddel te gebruiken. Dan ruik je de wasverzachter extra goed.

Deze twee zijn echt mijn favo en ruiken super lekker <3

Zoet:
Afbeelding

En een wat “zwaardere” zoete, maar ook chique geur (lastig uit te leggen :+ )
Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

Lenor sea breeze

Ik gebruik het wasmiddel, wasverzachter en geur parels.

Ik had vorig jaar mijn strand handdoek gewassen na mijn vakantie in augustus.
Toen in de kast gedropt.
Dit jaar eind maart op vakantie gegaan en op vakantie haal ik m uit mijn koffer en het rook nog heerlijk.

Zelfs mijn vader zei, jeetje wat ruikt dit lekker zeg, zo fris. Het ruikt echt naar schone was.

Krijg ook regelmatig complimentjes op het werk dat het zo lekker ruikt.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:58

Ik gebruik nu wasmiddel van Marcel. En wasparfum van de lidl, deze doe ik een klein scheutje op een droog washandje (wel een oude, kan verkleuren := ) en dan bij de natte was in de droger.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:02

Ik heb de wasparfum van wasparfum.nl

Blijft mega goed ruiken en is echt echt lekker. Die diamante ylang ylang is mijn favoriet en je hebt maar een paar druppels nodig per was.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:54

Whizz schreef:
ashley1 schreef:

Ik ook, de diamante en bamboo, heerlijk!

Yup hier ook

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:31

Misschien gek idee, maar kan het zijn dat je gewend bent geraakt aan de geur van jouw wasmiddelen? Hier gebruikten jarenlang hetzelfde product en roken nooit wat, nu wisselen we af tussen geuren en ruikt het ineens weer lekker fris!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 04:06

Flubberboot schreef:
Misschien gek idee, maar kan het zijn dat je gewend bent geraakt aan de geur van jouw wasmiddelen? Hier gebruikten jarenlang hetzelfde product en roken nooit wat, nu wisselen we af tussen geuren en ruikt het ineens weer lekker fris!

Ja, dat is de eerste zin in mijn openingspost :D maar ik wissel ook wel eens af, helaas maakt dat weinig verschil.

Die twee hierboven van Robijn ga ik eens proberen.