Het eerste topic is volgekletst, dus is het tijd voor deel 2! Hier kunnen alle Vinties verzamelen om hun ervaringen te delen en vragen te stellen.
Enkele veelgestelde vragen:
- Ik kan niet met Vinted Go verzenden, wat nu?
- Helaas kun je enkele verzendmethodes niet uitzetten (Mondial Relay, UPS en Vinted Go). Het enige wat je kan doen is in overleg gaan met je koper om aan te geven dat je niet kan verzenden. Je kan de koop zonder gevolgen annuleren, kies hierbij voor de reden dat er geen pakketpunt in de buurt zit.
Tip: Geef het in je advertentie aan als je een bepaalde verzendmethode niet kan of wil gebruiken. Zo voorkom je frustraties en teleurstellingen
- Helaas kun je enkele verzendmethodes niet uitzetten (Mondial Relay, UPS en Vinted Go). Het enige wat je kan doen is in overleg gaan met je koper om aan te geven dat je niet kan verzenden. Je kan de koop zonder gevolgen annuleren, kies hierbij voor de reden dat er geen pakketpunt in de buurt zit.
- Ik heb een beschadigd product ontvangen!
- Altijd vervelend als je iets binnenkrijgt wat kapot is gegaan. Het is goed om eerst in overleg te gaan met de verkoper. Is het allemaal goed ingepakt, maar tijdens de verzending kapot gegaan? Of is het als nieuw verkocht, terwijl het duidelijk gebruikt is?
Klik in ieder geval op 'ik heb een probleem' en leg het probleem voor aan de verkoper. Die kan bepalen om je terug te betalen, of een retour te accepteren. Let op! Retour kan ook op jouw kosten zijn, dus bedenk zelf vooraf of de retourkosten het je waard zijn.
Is het pakket in de verzending kapotgegaan? Dan zal Vinted zelf de zaak onderzoeken en waarschijnlijk je geld teruggeven.
- Altijd vervelend als je iets binnenkrijgt wat kapot is gegaan. Het is goed om eerst in overleg te gaan met de verkoper. Is het allemaal goed ingepakt, maar tijdens de verzending kapot gegaan? Of is het als nieuw verkocht, terwijl het duidelijk gebruikt is?
- Het pakketje is kwijtgeraakt, wat nu?!
- Als het goed is, geeft de tracker dit zelf aan. Gebeurt dit niet, druk dan weer op 'ik heb een probleem'. Als je pakket langere tijd kwijt is, dan worden jullie beiden (koper & verkoper) vergoedt
Vinted is al lang niet meer enkel voor kleding, ook boeken, elektronica en sinds kort zelfs onze paardenspullen kunnen we erop kopen en verkopen

Veel (ver)koopplezier