Omdat dit mijn eerste keer is dat ik wat bestelde bij Amazon en ik niets verkeerd wil doen waardoor ik mijn geld kan verliezen vraag ik even hier wat ik nu het beste kan doen.
Gisteren 2 kopjes voor op mijn andis scheermachine bij Amazon gekocht. Het product was al 300+ keer verkocht en het was een amazon's choice product. Dus kan niet verkeerd dacht ik. Ging zaterdag toekomen. Kreeg ik deze namiddag al bericht dat het al in de locker klaar lag. Daarnet erheen, springt de locker open en zie ik al dat de verpakking veel te dun is voor die kopjes. Direct in de wagen open gemaakt en ja, de reden waarom ik nog niet eerder bij Amazon durven bestellen heb, een setje simpele oorringen en een kabeltje.
Gewoon terugsturen wil ik niet want dan kunnen zij zeggen dat ik hen scam door geen scheerkopjes terug te sturen en zal ik mijn geld niet terugzien.
Ik heb al zitten zoeken waar ik de verkoper kan contacteren of een probleem met pakket kan melden maar ik vind het niet op de site. Wel heb ik al een slechte review voor de verkoper nagelaten in de hoop dat daar reactie uit komt maarja zo lang wil ik nu ook niet wachten.
Iemand hier die mij kan vertellen wat ik het beste doe?
Als je bij bestelling kiest voor retour dan kun je verkeerd product kiezen. En dan retour doen. Desnoods even filmpje maken van de verpakking, producten en de originele labels.
Onali
Berichten: 19056
Geregistreerd: 16-03-06
Geplaatst: Gisteren, 19:31
Lekker, verkoper heeft meteen een klacht aan zn broek hangen zonder dat jij eerst de normale stappen onderneemt.
Verkoper is ook gewoon mens en maakt per ongeluk een foutje. Neem contact op met Amazon en verkoper en leg het uit.
Je kunt het gewoon bij Amazon melden, gaan ze echt niet moeilijk over doen Je kan het retour sturen en je geld terug vragen en (als je wil) opnieuw bestellen. Je kan dit aangeven in jouw account bij je bestellingen.
Zou ook niet de eerste keer zijn dat pakketautomaat verkeerde pakje geeft. Staat jouw naam wel op het etiket?
ingvdh
Berichten: 6513
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest
Geplaatst: Gisteren, 19:52
Gewoon contact opnemen met Amazon en het uitleggen. Ik had een keer wat besteld maar het pakket was open gegaan en het product was eruit gevallen, was geen probleem en binnen een paar dagen geld terug. Ik bestel er best wel veel en eigenlijk nooit problemen.
Een slechte review werkt niet, bij retourzendingen en bestellingen kan je contact opnemen. Dit staat, als je ingelogd bent rechtsboven naast de winkelwagen.
Suzanne F.
Berichten: 54203
Geregistreerd: 03-03-01
Geplaatst: Gisteren, 20:06
zonnebloem18 schreef:
Amazon heeft over het algemeen een goede service, gewoon via de app even melding maken dat er iets mis is gegaan.
Amazon heeft een hele fijne service. Ik heb zelfs na 6 maanden nog geld terug ontvangen omdat er iemand anders over het product heeft geklaagd dat niet het orginele merk verkocht is wat wel aangeboden werd. Gewoon via het bestellingsmenu aangeven dat je niet het juiste hebt ontvangen en dan kan je het terugsturen/er wordt contact met je opgenomen
Inderdaad, gewoon aanklikken verkeerd product ontvangen, eventueel foto erbij als dat kan en klaar. Waarom zo moeilijk en wantrouwend doen? Ik bestel hartstikke veel via Amazon en als er ooit al eens iets mis gaat wordt dat super snel opgelost, net als bij bol bijvoorbeeld. Niks mis met Amazon hoor.
Ik snap wel als het de eerste keer is dat ze bestelt dat ze even panikeert.
Ik zou persoonlijk even de slechte revieuw weghalen en via retour amazon contacteren, die lossen dat meestal supernetjes op. Dikke kans dat je alsnog het correcte product ontvangt en de andere zelfs mag houden. Vakantie tijd, dus verkoper heeft vast jobstudentjes die misschien het verkeerde label op het pakketje gekleefd heeft.
Ik had gisteren hetzelfde voor. Ik vond op de website (wel BE) niet meteen een klantenservice, dus heb even gegoogled naar "Amazon klantenservice" en zo kwam ik bij een chat terecht. Kreeg van de medewerker meteen mijn geld teruggestort. Was heel snel opgelost.
klantenservice van amazon heb ik ook een prima ervaring mee, ze hadden een verkeerd kastje opgestuurd, binnen no time kreeg ik de goede en ik mocht de verkeerde houden. Echt netjes afgehandeld.
office
Berichten: 1460
Geregistreerd: 24-05-13
Geplaatst: Vandaag, 19:09
Mijn dochter heeft een leuke cap gezien bij Amazon.nl Hebben die wel een eu keurmerk denken jullie ?
Evercreek
Berichten: 545
Geregistreerd: 07-04-15
Geplaatst: Vandaag, 21:43
office schreef:
Mijn dochter heeft een leuke cap gezien bij Amazon.nl Hebben die wel een eu keurmerk denken jullie ?
Dan moet het worden aangegeven. Je zou het merk ook even kunnen googlen.