Hoe lang ga je door? Auto gedoe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chickyy

Hoe lang ga je door? Auto gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:11

De afgelopen 2 jaar veel pech qua auto's.. 2 jaar geleden een auto gekocht, particulier, die liep stuk.. Dan sta je dus met lege handen, maken was geen optie (kosten hoger dan de dagwaarde en nog geen garantie) en particulier, dus weg geld..

Vorig jaar een auto weer gekocht, nu via een garage en op dag 2 motorstoringslampje. Maandelijks is de auto wel bij die garage geweest, steeds om te zoeken naar het probleem en onderdelen te vervangen.. Storing bleef en hij ging steeds slechter lopen, stond te galopperen voor het stoplicht als de motor koud was :') Uiteindelijk na een jaar gezegd, klaar mee, verkopen en zoek maar een andere. Ik wou sowieso ook over naar een diesel, garage blij want die waren ook wel klaar met dit hoofdpijn dossier. Zij een andere auto gezocht, keurig ingeruild, ze hebben alleen afschrijving gerekend en ik heb geen enkele factuur gehad van alle problemen..

Toen de nieuwe auto, meteen een melding over de accu, ook meteen weer over gebeld en sindsdien staat ook die auto iedere maand wel weer bij de garage (inmiddels een halfjaar verder alweer). Inmiddels ook verschillende onderdelen vervangen, melding blijft en als ik de auto meer dan een dag niet gebruik is de accu leeg.. Geen probleem, want ik gebruik hem dagelijks.. Maar hoe lang ga ik hier nu weer mee door? De garage wil het nu uit handen geven, ze hebben de oorzaak, maar weten niet hoe het op te lossen en weten ook niet wanneer die externe tijd heeft om het op te lossen. Inmiddels staat mijn auto alweer een week doelloos bij de garage want ze hebben nog geen tijd om hem weer in elkaar te zetten.

Lastige vind ik dat ze het echt steeds netjes oplossen, maar de garage is van vader en zoon en waar ik met zoon echt kan overleggen en meedenken (ik weet bijvoorbeeld iemand die goed is met deze stroom dingen oplossen, heel kundig op het gebied van elektronica) zoon wil hem daar dan idd wel heen doen. Dag later heeft pa zich er weer mee bemoeit en die wil het weer anders doen.. Het maakt mij eigenlijk niet uit hoe ze het doen, zij moeten het immers oplossen en betalen, maar ik wil het nu wel echt opgelost zien.
En als het niet opgelost wordt, dan weer een auto kopen via hun? Ik zie het niet zitten, maar bij een andere garage weet je ook niet wat je krijgt.. Bij deze garage leg ik een zoekopdracht neer en zij gaan op zoek.. Voor hun dus ook heel vervelend dat het al 2x een auto met problemen is..
Ik rijd zakelijk en wil daarom ook een youngtimer, wat betekent dat een auto sowieso 15 jaar of ouder is, met de risico's van dien.

Goof

Re: Hoe lang ga je door? Auto gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:14

Ik geloof dat ik zelf wel klaar zou zijn met zowel deze auto als deze garage.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:46

Ik zou in elk geval een second opinion vragen bij een andere garage. Waarom kunnen ze het probleem niet oplossen als ze weten wat het is? Is het zo complex en/of tijdrovend?

En elke garage kan voor je op zoek n.a.v. een zoekopdracht dus dat is echt geen reden om bij deze te blijven. Er zijn overigens zat betrouwbare youngtimers te vinden. Ik heb de mijne juist verkocht met 250.000 op de teller. Juist auto's die met 2-3 ton op de teller nooit grote problemen hebben gegeven, gaan echt niet ineens probleembakken worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:59

Is de garage een merk garage van de auto die jij hebt? Of van alles wat?
Soms zijn dingen per merk vrij specifiek, lastig als je het merk niet kent maar simpel als je het wel weet.

Dus even samen bespreken dat een merk garage er even naar kijkt en of ze iets snel kunnen vinden.
En eventueel oplossen op kosten van de verkopende garage.

De mijne had bv dat elke keer het motorlampje ging branden, auto steeds terug, uiteindelijk naar een Abarth garage gedaan door de verkoper. Bleek een heel simpele sensor te zijn omdat de motor klappen maakte en die er dus steeds uit knalde. Auto anders afgesteld, en nooit meer last gehad. Was voor hun een bekend probleem omdat de versie die ik heb rijker stond afgesteld voor meer geluid/klappen... maar dus dit probleem vaak naar boven kwam. Was door de andere garage niet aan gedacht omdat mijn auto dus standaard fabrieksinstellingen had en er nooit mee gerommeld was, maar dat was bij deze versie dus alsnog een puntje.
Verkopende garage heeft alles betaald en beide dus blij met de afloop.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:18

Binnen we budget koop je?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:26

Wij hadden al jaren zoveel pech met kosten dat we 10 jaar geleden zijn gaan Leasen. Nooit een dag spijt van gehad. Lachend naar de garage en weer terug.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:02

boedjang schreef:
Wij hadden al jaren zoveel pech met kosten dat we 10 jaar geleden zijn gaan Leasen. Nooit een dag spijt van gehad. Lachend naar de garage en weer terug.

Maargoed die kosten heb je natuurlijk wel zelf betaald, alleen indirect

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:07

Dat is balen.. maar had ik dit maar eerder geweten.. dan had ik een pracht auto voor je.. net meer als een halfjaar te laat.. heb bij de dealer een mitsubishi colt diesel uit 2006 ingeruild voor een nieuwe. 475.000 km en nooit wat aan het handje... alleen geen idee waar die nu is.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:42

Klinkt mij als een kapotte dynamo of hij vreet ergens stroom weg.
Heel eerlijk? Er zijn genoeg garages. Waarom zou je nog een keer een auto hier kopen, als zowel de aankoop als de reparaties niet naar wens zijn? Het enige dat naar je wens gaat, is dat jij een lijstje neer legt en zij een auto voor je zoeken. Er zijn meer garages die dat doen, of die al een auto hebben staan die aan jouw eisen voldoet.

Telkens een lege accu klinkt meestal spannender dan dat het echt is. Als die auto je verder naar wens is zou ik hem gewoon repareren en doorrijden. Vind het ook heel erg bijzonder dat deze garage dat klaarblijkelijk niet kan repareren.
Wat ik zou doen? Laat het ze maar elders oplossen dan op hun kosten. En laat ze maar een leenauto voor jou regelen als het allemaal zo lang moet duren.

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:30

Ik zou niet meer via deze weg een auto aanschaffen en goed erover nadenken of je wel weer een youngtimer wilt als het niet te veel mag kosten.

Ik noem het hebben van een youngtimer meer passie dan noodzaak.
Zelf heb ik er ook 1 gehad en je moet het echt leuk vinden. De onderdelen zijn vaak moeilijker te vinden en het onderhoud kost vaak meer en is meestal vaker nodig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:54

Griffioen schreef:
Ik zou niet meer via deze weg een auto aanschaffen en goed erover nadenken of je wel weer een youngtimer wilt als het niet te veel mag kosten.

Zelf heb ik er ook 1 gehad en je moet het echt leuk vinden. De onderdelen zijn vaak moeilijker te vinden en het onderhoud kost vaak meer en is meestal vaker nodig.

Dan begrijp je blijkbaar niet hoe youngtimers voor bedrijven werkt.
Ik snap TS wel maar dan moeten ze wel een auto leveren die het gewoon doet.

Ben ik wel benieuwd wat ie mankeert.

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:44

ikke schreef:
Griffioen schreef:

Kan je dit antwoord ook onderbouwen?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:33

Dorine92 schreef:
boedjang schreef:

Maargoed die kosten heb je natuurlijk wel zelf betaald, alleen indirect

Nou nee de afschrijving van zo'n bakkie is veel meer . Dus het gemak van leasen en zekerheid van kosten staat bij mij voorop

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

Griffioen schreef:
ikke schreef:

Kan je dit antwoord ook onderbouwen?

Bijtelling dagwaarde versus bijtelling cataloguswaarde. Daar zit maar een beetje verschil in.....

Ik ken diverse ondernemers hier in het dorp die het zo doen. Die kunnen leuke auto's rijden voor de prijs van een Pinda.....

Voorwaarde is wel dat je een beetje moet weten waar je over praat en daar lijkt TS nu een uitdaging te hebben.