Vorig jaar een auto weer gekocht, nu via een garage en op dag 2 motorstoringslampje. Maandelijks is de auto wel bij die garage geweest, steeds om te zoeken naar het probleem en onderdelen te vervangen.. Storing bleef en hij ging steeds slechter lopen, stond te galopperen voor het stoplicht als de motor koud was

Toen de nieuwe auto, meteen een melding over de accu, ook meteen weer over gebeld en sindsdien staat ook die auto iedere maand wel weer bij de garage (inmiddels een halfjaar verder alweer). Inmiddels ook verschillende onderdelen vervangen, melding blijft en als ik de auto meer dan een dag niet gebruik is de accu leeg.. Geen probleem, want ik gebruik hem dagelijks.. Maar hoe lang ga ik hier nu weer mee door? De garage wil het nu uit handen geven, ze hebben de oorzaak, maar weten niet hoe het op te lossen en weten ook niet wanneer die externe tijd heeft om het op te lossen. Inmiddels staat mijn auto alweer een week doelloos bij de garage want ze hebben nog geen tijd om hem weer in elkaar te zetten.
Lastige vind ik dat ze het echt steeds netjes oplossen, maar de garage is van vader en zoon en waar ik met zoon echt kan overleggen en meedenken (ik weet bijvoorbeeld iemand die goed is met deze stroom dingen oplossen, heel kundig op het gebied van elektronica) zoon wil hem daar dan idd wel heen doen. Dag later heeft pa zich er weer mee bemoeit en die wil het weer anders doen.. Het maakt mij eigenlijk niet uit hoe ze het doen, zij moeten het immers oplossen en betalen, maar ik wil het nu wel echt opgelost zien.
En als het niet opgelost wordt, dan weer een auto kopen via hun? Ik zie het niet zitten, maar bij een andere garage weet je ook niet wat je krijgt.. Bij deze garage leg ik een zoekopdracht neer en zij gaan op zoek.. Voor hun dus ook heel vervelend dat het al 2x een auto met problemen is..
Ik rijd zakelijk en wil daarom ook een youngtimer, wat betekent dat een auto sowieso 15 jaar of ouder is, met de risico's van dien.