Ons oude huis komt uit 1850, is aangekocht door mijn schoonouders in de jaren 90 en totdat wij erin kwamen wonen is het jaren in de verhuur geweest. Toen wij er in kwamen wonen 8 jaar geleden hadden we al besloten dat dit huis zo doorleefd was dat we er tonnen aan uit konden geven maar we dan nog steeds in een oud krot woonden. Daarom hebben we al vrij snel besloten er het beste van te maken zonder er echt geld aan uit te geven en nieuw te gaan bouwen. Inmiddels is de fundering zo verzakt en het dak zo vol gaten dat het eigenlijk niet meer leefbaar is en we ook echt wel snel over moeten gezien de leefomstandigheden.
Door het vocht hebben we in verschillende vertrekken last van schimmel aan de muren en het plafond en bij elke serieuze regenbui staat mijn keuken compleet blank. In het hele huis wat 5 slaapkamers, een woonkamer, keuken, badkamer en 3 gangen heeft kunnen maarliefst 2 ramen open

Toen we in 2018 een vergunning hebben aangevraagd waren de bouwkosten en rente's laag en hebben we ervoor gekozen een grote woning weer te bouwen gezien we een vergunning konden krijgen voor 1000M³.
Inmiddels zijn de bouwkosten en rente veel hoger moeten we echt wel een beetje opletten wat we gaan doen met het huis. Daarom proberen we zo weinig mogelijk uit te geven aan de aankleding van het huis. Dit kan je immers later altijd nog aanpassen.
Zelf ben ik alleen totaal niet creatief, dus ik vind het erg lastig inschatting wat ik mooi vind en waar ik dat kan vinden.
Dit topic is dus deels omdat ik het leuk vind om het proces te delen en deels omdat ik hoop op inspiratie en creatieve inzichten

Het oude huis in iets betere tijden

Het nieuwe huis in wording