Bankhoes huisdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Bankhoes huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 10:38

Ik ben een beetje klaar met al die rommelige plaids op mijn hoekbank.
Dus ik overweeg een bankhoes. Nu zijn die best wel prijzig, dus om te kopen en dan te merken dat het niet werkt is nogal zonde van het geld.

Dus mijn vraag: blijft een bankhoes echt beter liggen dan een plaid en zo ja, waar hebben jullie deze gekocht?
Ik lees dat bankhoesdiscounter een dropshipper is en dan kan ik net zo goed rechtstreeks in China bestellen, maar dat wil ik dus eigenlijk niet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 10:56

Wij hebben gewoon een plaid, bij ons blijft het wel liggen eigenlijk.
Het deel voor de rugleuning en armleuningen steken we wel gewoon onderin ook want dat viel wel steeds onderaf.
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bankhoes huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:10

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:33

DuoPenotti schreef:
Ik lees graag mee.
Ik heb ooit zoiets gekocht bij de aldi oid.
https://www.bol.com/nl/nl/p/bankhoes-so ... 131873607/

Maar die blijft voor geen meter liggen.

Nadeel bij ons kan het voet gedeelte omhoog.

Dus ik lees ook graag mee in wat voor opties er voorbij komen

Die hebben wij dus ook. Wij doen dus gewoon rug en zijkanten onderin en steken het achter de zetelkussens in. Bij ons kunnen de voetsteunen ook omhoog.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:51

Ik heb jaren geleden bankhoezen (zoiets heette toen 'grand foulard' trouwens en was helemaal hip, ook zonder huisdieren) gekocht bij Wehkamp, denk ik. Die liggen nu weer omdat ik een jonge hond in huis heb. Zijn redelijk generiek van model, dus zitten niet heel strak, maar het werkt echt goed. Kosten toentertijd ook geen drol.
Ik heb één lange kant van de hoes onder de poten van de bank, zodat meneer de hoes er alsnog niet af kan sleuren (want dat is met een plaid zo geinig om te doen) en de rest van het overschot aan hoes tussen de kussens gepropt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:51

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 12:11

Ik heb bankkussenhoezen voor onze boot gekocht. Uiteindelijk wil ik er gewoon goede bekleding voor naaien, maar dit is ideaal om alles schoon te houden. Ze zitten met elastiek vast, en je kan ze nog eens extra vastknopen aan de achterkant zodat het mooi strak zit.
Ik heb eerst gekeken naar een verkoper in Nederland, maar alles wat je hier vindt en redelijk betaalbaar is blijkt gewoon uit China te komen, waar het minder dan de helft kostte. Dus heb ik daar rechtstreeks besteld hoewel ik daar normaal ook niet echt fan van ben. Het kostte me zo'n 50 euro, voor een grote hoekbank en een lange rechte bank, in totaal 7 hoezen.

De stof is niet heel dik, maar houdt wel vuil en zand tegen, en ligt al bijna 3 jaar.

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 14:28

En bij wie heb jij het toen besteld, Annemiek?
Ali? Ik ga nu wat bekennen: ik heb nog nooit van mijn leven wat bij een Chinese webshop besteld :o

@ibbel: een grand foulard is wel echt wat anders. Die heb ik ook nog wel maar is net zo rommelig als plaids.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 15:14

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 16:32

Mijn bank heeft losse kussens. Ik maak de plaids om de kussens vast met van die hoeslaken elastieken. Blijft super goed zitten.
Hoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat de ene plaid de andere niet is.