Meerdaagse wandeltocht Veluwe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Meerdaagse wandeltocht Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:02

Ik zou komende zomer graag een wandeltocht van een dag of 3 maken over (midden of noord) de Veluwe met mijn chihuahua. 2 Jaar geleden ben ik van Putten naar Otterlo (25km) gelopen en daar overnacht, maar helaas was het weer de dag erna echt te slecht om terug te lopen, dus het bleef bij 1 dag.

Waar ik een beetje tegenaan loop is lopen van overnachtingsplek naar overnachtingsplek. Ik ben er natuurlijk vrij laat mee, neem geen tent op mijn rug mee ofzo en neem wel een hondje mee en die zijn ook niet overal welkom.
Daarnaast zoek ik routes van een km of 20 die halverwege ook horeca hebben, want de mini is 12 en ik wil hem goede pauzes gunnen (en mezelf ook).
Nou kan ik prima van dorpje naar dorpje zoeken, maar ik kom er gewoon niet uit.
Ik heb zelf een stacaravan in Putten, dus had bijvoorbeeld een rondje Putten - Elspeet - Harderwijk - Putten ofzo in gedachte. Mijn wandeling hoeft geen rondje te zijn en hoeft ook niet perse te starten en/of eindigen in Putten, mijn man kan me ook ergens afzetten of ophalen.
Toen heb ik ook gekeken naar de eerste 3 etappes van de Edelherttrail, maar die komt al helemaal niet langs overnachtingsplekken.

Kortom, ik weet even niet hoe of waar ik verder kan zoeken. Airbnb levert weinig op, hotels laten honden niet toe.
Iemand een idee? (of een kamer over O:) )

Tiahastrona

Re: Meerdaagse wandeltocht Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

Ik ga even volgen. Zit hier ook wel eens naar te kijken, maar kom er ook niet goed uit, stop dan weer met zoeken/plannen.
Ik zou graag een stuk van het Veluwe zwerpad lopen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

Had IVN niet van die tochten, er staat me zoiets bij?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:10

Mag je als wandelaar bij "Vrienden van de fiets" aankloppen? Dan zou je daar eens kunnen kijken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

Wat een leuk idee. Wij zijn deze zomer wel regelmatig weg. Mocht het uitkomen dan mogen jullie wel een nachtje in ons appartement slapen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:20

Aantal jaar geleden met paarden en honden gedaan bij kootwijk en omgeving. Weet dat 1 locatie nu weg is maar bij kootwijk zit veel waar hond mee mag. Hadden 3 slaapplekken die ook in gekort konden als het slecht weer was . Eigenlijk liepen we in een driehoek

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:43

Als ik zoek op booking vind ik diverse hotels die honden toelaten dus dat zou je kunnen heroverwegen.

Verder is het goed denk ik om een soort basis te pakken, wat bijvoorbeeld de knooppunten kunnen zijn. Dan kun je stoeien met knooppunten tot je gewenste afstand (of horeca) en daar een overnachting zoeken. Andere optie is natuurlijk dat je uit gaat van je overnachtingen en daar de route bij zoekt.

Maar de clue is in ieder geval: schrijf hotels niet af.

Voorbeeld: https://www.booking.com/Share-m4dwHa

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:45

rien10 schreef:
Mag je als wandelaar bij "Vrienden van de fiets" aankloppen? Dan zou je daar eens kunnen kijken.

Vrienden op de fiets is ook voor wandelaars. Je neemt persoonlijk contact op met het logeeradres per telefoon en/of mail dus dan kun je vragen of je hond welkom is. Overnachting is standaard inclusief ontbijt dus dat is wel makkelijk. Sommigen bieden ook avondeten aan (voor een schappelijke meerprijs).

Qua route kun je eventueel kijken naar het Veluwe zwerfpad, streekpad met meerdere etappes over de Veluwe. Vaak staat in de etappe omschrijving ook of, en waar, er horeca onderweg is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:21

rien10 schreef:

Ah, dat is nog wel een optie om te bekijken ja.

Sure_lee schreef:
Wat een leuk idee. Wij zijn deze zomer wel regelmatig weg. Mocht het uitkomen dan mogen jullie wel een nachtje in ons appartement slapen.

Ah, dat is echt te lief!

Ik heb het Zwerfpad even bekeken, die heeft wel mooie routes. Als ik niet meerdere dagen ga lopen kan ik alsnog wel wat losse routes hiervan lopen.
Ik heb Booking.com ook bekeken, maar er is echt niet veel aanbod helaas.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:25

In laag Soeren ( ja ik weet het dat noem je niet; maar toch) kan je misschien Boszicht proberen?
Daar kan sowieso de hond mee..