Koptelefoon recommendaties?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Koptelefoon recommendaties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 23:00

Mijn koptelefoon heeft na een jaar of 6 zijn beste tijd wel gehad helaas..

Ik heb nu de Skullcandy Crusher Wireless, maar eigenlijk is deze te groot :')

Over het algemeen zijn koptelefoons te groot voor mij, waardoor ze zelfs in de kortste stand op mijn speekselklieren drukken. Heel vervelend. Ik kom er nu overheen doordat ik een kussentje heb gemaakt voor de beugel op mijn hoofd voor mijn koptelefoon, maar eentje die past zonder aanpassingen zou ideaal zijn.

Van belang is:
- Kleine maat (passend voor "kinder"hoofd)
- Over ear
- Goede noise cancelling, adaptive noise cancelling zou ideaal zijn.
- Draadloos en groot bluetooth bereik is een plus.
- Geluidskwaliteit ok, maar hoeft niet 800,- kwaliteit te zijn. Vergelijkbaar met de Skullcandy is goed genoeg voor mij.

Ik staar me een beetje blind op het aanbod, en dan met name hoe groot ze vallen, dus ik ben benieuwd of jullie aanraders hebben.

Texas02

Re: Koptelefoon recommendaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 23:59

Ik ben verder erg blij met mijn JBL. Alleen het vervelende is dat het plastic altijd gaat kraken bij die dingen. Dat heb ik opgelost door watjes ertussen te stoppen, maar dat lijkt nogal stom. Verder zou ik hem 1000% aanraden, alleen dat gekraak van het plastic wat altijd weer komt, bij meerdere JBL koptelefoons nu al. Ik volg even mee, wie weet zit de gouden tip erbij voor mijn volgende.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 00:02

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 00:48

Ga eens naar de mediamarkt ofzo daar hebben ze er heel veel kan je meteen voelen of ze goed zitten en klinken!
Zo al een heel aantal van m’n lijstje af gestreept. Gaan morgen nog even naar de coolblue om een sennheiser te proberen. Daar heeft vriend lief hele goede ervaringen. Heb er 1 van JBL opgehad en die zat ook heel fijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 10:04

Ik ben enorm blij met mijn Bose comfortquiet. Maar ik heb dus ook een heel klein hoofd, en ook een stukje foam eronder zodat ie goed zit :+
Ik ben benieuwd of je er een kan vinden die goed past!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 10:24

Ik heb hetzelfde probleem. Ben in inderdaad naar Mediamarkt gegaan en heb ze allemaal geprobeert. Echt perfect is het niet geworden want ze waren toch allemaal net wat groot maar ik heb nu een Sony en die is heel licht waardoor dat niet stoort.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 13:14

Grappig dat meerdere mensen het te groot probleem kennen *D Zouden ze koptelefoons dan nog altijd enkel op mannenhoofden ontwikkelen?

Bij de Mediamarkt testen heb ik gedaan, maar de enige die echt lekker zat was de Dyson Ontrac. Maarja, die prijs… 400,- is toch wel iets boven wat ik van plan was te besteden.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 13:24

Ik lees mee omdat ik ook altijd het probleem van te groot heb inderdaad.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 13:32

Je zou ook eens bij hifi klubben kunnen gaan passen. Daar hebben ze high end spul maar ook wel een betaalbare range.