Ervaring met mobiele afzetgaas en palen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Ervaring met mobiele afzetgaas en palen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 23:40

Ik ga met regelmaat naar de camping waar mijn ouders met een caravan staan en neem mijn hond dan vaak mee. Het stukje dat ze hebben is behoorlijk privé maar wel totaal niet afgezet. Mijn hond ligt dan ook meestal nu aan een lijn die met een grondpen vast zit. Maar echt prettig is het niet. Ook niet voor hem.

Dus we waren aan het overwegen of het de moeite is om zo’n mobiel afzetgaas met prik pennen aan te schaffen, dat we het stuk kunnen afzetten, zodat Duke gewoon lekker vrij kan rondlopen, zonder dat hij kan gaan dwalen.

Op zich is het geen hond die zich met man en macht ergens doorheen probeert te werken. Hij zal een afzetting redelijk goed respecteren. Er overheen of er tegenop springen zal hij ook niet doen. We zullen het wel tussen de palen met extra haringen moeten vast zetten, want er onderdoor wurmen zie ik hem nog wel doen. Maar goed, met extra haringen zal dat geen issue zijn.

Zijn er Bokker’s die hier ervaring mee hebben? Wat zijn fijne palen? We willen het liefste een beetje een degelijk net/gaas dat niet zo makkelijk stuk gaat. Maar het moet wel redelijk licht zijn, zodat het geen zwaar karwij is om op te bouwen.

Ben ook vooral bang voor een beetje stabiliteit. Als ik in de bossen van dat hekwerk tegenkom voor bijvoorbeeld schapen, dan is het voor mijn gevoel altijd super wankel en ligt het vaak half plat. Het moet wel echt gewoon stevig overeind blijven staan.

Stroom erop hoeft niet. Liever niet zelfs.

Iemand tips?

danamuts

Re: Ervaring met mobiele afzetgaas en palen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 00:29

Bij obelink hebben ze panelen die je aan elkaar kunt koppelen. Die zie ik op campings regelmatig staan. Ziet er netjes uit, en de honden kunnen prima door het gaat kijken zonder de neiging hebben zich erdoor te wurmen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 05:43

Hoeveel meter moet je idd afzetten? Wel goed opletten bij aanschaf maar veel puppyrennen kunnen ook buiten in de regen. Ik zou persoonlijk eerder daar in investeren desnoods 2de hands. Staat steviger en voor jezelf een fijne deur er in. Zelf heb ik door de jaren heen 4 rennen van 8 panelen per ren verzameld en kan zodoende enorm stuk afzetten.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 05:58

Wij gebruiken op vakantie wel van dat net voor schapen. Hebben er een bundeltje extra palen bij zodat het net overal strak blijft staan.

Bevalt ons erg goed, makkelijk opzetten en afbreken en opgerold neemt het weinig plek in om mee te nemen.

Onze beide honden en dochter blijven er prima achter.

Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 10:37

Wij hebben een puppyren die uitbreidbaar is. 1 ren is 6.40 meter aan hekwerk. Als je een groot stuk moet afzetten wordt dat wel prijzig.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 10:51

Wij nemen altijd de rol afrasteringsnet mee. Voor schapen. Zijn iets van 50 lang en heeft rond de €90 gekost inclusief paaltjes. Neem het altijd mee naar texel of bijv Centerparcs. 1e x een stroomapparaat erop gehad zodat goed duidelijk voor ze was dat ze niet in de buurt van de netten moesten komen. Gaat nu al jaren goed.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 17:23

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 17:45

Dat afzetgaas werkt best tussen 2 goed verankerde punten op een rechte lijn, die paaltjes doen geen hoeken/bochten. 4kant afzetten met permanente palen en daar je gaasnet tussen werkt dus het beste. Iets als tentharingen om die hoeken te maken kan, maar die prikpaaltjes buigen makkelijk mee.
Wel goed kijken dus waar je er in en uit wil kunnen of je hond moet netjes achter de 90cm versie blijven, daar stapt een volwassene wel overheen.
Ik heb dat spul tijdje gebruikt voor schapen en elke (paar) dagen verzetten, dus ervaring mee. Het kan erg goed werken, maar dus inderdaad op rechte lijnen en hoekjes hebben wat hulp nodig van buiten het net zelf. Kan best zijn dat je honden ook achter een wat doorzakkend net blijven, maar het staat slordig en dan gaan er op bv campings mensen zeuren. Om diezelfde reden, kies liever voor groen, dat valt niet zo op.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 20:53

Ik heb nu deze op het oog:
https://www.agrishop.nl/25-mtr-voss-far ... groen.html

Had ook naar die hierboven gedeeld wordt zitten kijken, maar dit ziet er toch net wat sterker en slijtvaster uit.

En dan met deze palen:

https://www.agrishop.nl/10x-voss-farmin ... e-pen.html

De dubbele pin van de paaltjes zou opzich moeten helpen met het voorkomen tot ombuigen. Dus heb op zich wel vertrouwen dat we daar een bocht mee zouden moeten kunnen maken. Er zou 1 echte hoek in komen, die zouden we, net als bij een tent, met een haring en een lijn eventueel wel extra kunnen ankeren.

In een bocht, hebben ze denk ik eerder de neiging tot naar binnen dan naar buiten buigen denk ik? Dus die tweede punt zou dan het beste dwars naar de binnenbocht gericht moeten zijn denk ik.

Mijn ouders hebben bij de caravan een voortent. Dus we gaan het dan brengen tot de buitenhoeken van die tent. Erin en eruit kan dan door gewoon de “zijdeur” open en dicht te ritsen.

Gelukkig zitten mijn ouders écht heel erg privé. Als je van de weg komt kijk je helemaal tegen de zijkant van de caravan aan. Als je dan aan de zijtent erin gaat is het plekje is verder omringd door een heuvel. Dus zolang we het gaas halverwege de heuvel in prikken en er niet bovenuit komen, kan niemand het zien en heeft niemand er last van.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:54